Математиката е най-сложният предмет за учениците, смятат ли я за полезна?

За по-малките трудни са и история и география, за по-големите - физика и химия
171
Математиката е най-сложният предмет за учениците, смятат ли я за полезна?
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Математиката е най-трудният предмет за учениците от 5. до 10. клас. По-малките определят като сложни също история и география, а по-големите – физика и химия. Това показват резултатите от електронната анкета сред учениците, организирана от Министерството на образованието и науката (МОН) във връзка с прегледа на учебните програми от I до X клас.

В проучването на доброволен принцип и анонимно участваха 5200 деца. Част от тях - 2184 ученици, бяха достигнати чрез директна кореспонденция с ученическите съвети в училищата. 3016 ученици се включиха благодарение на Националния съвет на децата към Държавната агенция за закрила на детето.

Учениците изразиха мнението си за отделните предмети по степента на трудност за научаване, необходимостта и смисъла от придобитото знание, практическата приложимост и метода на преподаване.

Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината „Човекът и природата“. Независимо че определят за най-сложна математиката, те смятат, че тя развива мисленето. Въпреки това не са убедени, че ще им е полезна в живота.

Децата от V и VI клас трудно приемат прехода от „Човекът и обществото“ към двата отделни учебни предмета „География“ и „История“. Очевидна е необходимостта от засилване на синхрона в учебните програми между двете дисциплини в тези класове. Подобен проблем има и в VII клас при разделянето на „Човекът и природата“ на „Химия“ и „Физика“. Инвестициите в създаване на STEM кабинети, проектното обучение и работата в групи биха помогнали за преодоляване на тези трудности.

Гимназистите (VIII-X клас) масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под много добър 5.20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище.

Учениците от първи гимназиален етап най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.

Гимназистите признават опитите на своите учители да представят учебния материал по разнообразен начин, за да бъде възприет по-добре, включително чрез използване на образователни платформи. Едновременно с това, също като по-малките, те отчитат като сериозен дефицит липсата на работа в групи и недостатъчното време за разбиране и затвърждаване на новите знания. Учениците рядко са ангажирани в проектни дейности по предмети с голям брой часове като  български език и литература и математика.  Почти всички отчитат необходимостта от повече упражнения.

Работни групи към МОН преглеждат учебните програми по всички общообразователни предмети, изучавани от I до X клас. Част от този процес са проучванията на мненията на учители, ученици и родители.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


171
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
11
 
12
 
! Отговори
Родител преди 1 година
Единствените полезни предмети в Училище са Математика и чужди езици.Само чрез тях едно дете може да се научи да прави най-важното нещо в живота а именно да прави пари!!! Това дали си чел Под Игото ,Вазов или Йовков .Дали знаеш кой е Хан Тервел или коя е столицата на определена държава няма да ти напълни хладлника нито ще те направи успешен в живота!!!
12
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Който на 15 год бърка синус и косинус на 20 бърка цимент и пясък.
11
0
 
6
 
! Отговори
До 8 преди 1 година
Глупи, ако "(1+1)=2" не е Обективна Истина, сега Нямаше да имаш Компютър, че да може да пишеш пр0стотийте си на него. 0 - даденият обект НЕ Съществува, 1 - даденият Обект Съществува, 2 - още един от Даденият Обект е на лице и т.н. и т.н. Предлагам да Гладуваш няколко дена да разбереш разликата между 0 ядения, 1 ядене, 2 яденета и колко е Субективно!!
10
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
който е учил дори малко математика ще си признае че математиците постоянно си създават сами проблеми и си измислят сами решенията
9
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Имаше един велик филм - Идиокрация. С пълни стъпки вървим към пълна деградация. Понеже умните хора, основно на Запад и жълтите, вече са измислили калкулатора и всякакви други умни машинки, защо му е на нашенеца да се напъва да мисли или да учи нещо сложно. Ми то вече е измислено. Ние сме само потребители, дето искат да не си дават зор, но да са супер платени. Та такива ми ти работи. Да идва тоя метеорит, че не се трае вече.
8
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На мен пък ми беше най трудна литературата. Все 2ки имах, математиката пък в другата крайност..
7
3
 
4
 
! Отговори
Эвропейски Союз преди 1 година
няма проблем, за Мияч на Наровете в Брюксел, Математика - не Трябва!
6
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
като всичко измислено от човека дори и цифрите са измислени. това че сме решили че 1 е 1 и съответно 1+1 е 2 не го прави истина. субективността на математика и най-добрите математици я признават
5
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хайде пак академикщини и социал-кумунизки вълнения. Колко печалба за бюджета докарват математиците? Как се включва калкулатор, знаците по бутоните и как му се сменя батерията е достатъчно за бъдещите сервитьори и певачки!
4
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ми прави са. То каква сложна математика се иска докато разнасяш пици. Тя машината ти е разпечатала касовия бон, само внимаваш да не те ми ат с кеша. Къф трябва да си умреляк, за да измислиш машина за смятане на касови бонове или за заварка на алуминий например. Това е за загубеняците. Пичовете имат канали в Инстата.
3
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За кво да я смятат за полезна? Ни се яде, ни се пие..
2
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
само ако помага да лъжем и да въртим схеми, иначе не
1
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
НЕ!

Спонсорирани публикации