55 от 100 точки на изпита по български в 7 клас, 35 - по математика

13 ученици са със 100 точки, 181 - с 0
28 юни 2023 13:00, Стела Стоянова
26
55 от 100 точки на изпита по български в 7 клас, 35 - по математика
Снимка БГНЕС

Средният резултат от т. нар. миниматури по български език в седми клас тази година е 55,04 точки, съобщиха от МОН.

Министерството го отчита като подобрение, тъй като миналата година резултатът е бил 53,63 точки.

13 ученици са постигнали максимален бал от 100 точки, 15 ученици – 99,5 точки, 34 ученици имат 99 точки.

По български език и литература седмокласниците се справят най-успешно със задачите с избираем отговор. Повече от 3 000 ученици са получили максимални или много близко до максималния брой точки от работата си върху тези задачи. Анализът на резултатите сочи, че умеят да намират и извличат информация от текст. Над 75% от седмокласниците не се затрудняват при определянето на синоними и антоними.

При задачите със свободен отговор най-трудна се е оказала 25. задача. През тази година учениците трябваше да разтълкуват внушенията на стихове от одата „Опълченците на Шипка“ – близо 2/3 от седмокласниците са се затруднили да разтълкуват смисъла на посочените стихове.

През тази година седмокласниците работиха върху разказа „Ева, която расте и се смалява“ и по-голямата част от седмокласниците са се справили с преразказа, като средният брой точки там е 17,8 т от общо 35.

На изпита от националното външно оценяване по български език и литература 181 седмокласници са получили 0 точки. Това са 0,3 % от явилите се ученици.

Още по темата

 
Средният резултат, постигнат от седмокласниците на националното външно оценяване по математика е 35,29 точки. Той е съизмерим с резултата, постигнат през миналата година.

Максимален резултат от 100 точки имат 262 ученици, а 180 ученици имат 0 точки. Повече от половината ученици успешно се справят със задачите, свързани с пресмятане на числов рационален израз и  с решаване на неравенство.

Около 37% от седмокласниците умеят да разграничават простите числа в дадена редица от числа, почти 2/3 от учениците се затрудняват да прилагат свойствата на пропорциите. Учениците имат трудности и при определянето и записването на координатите на симетрична на дадена точка в правоъгълна координатна система. Проблеми има и при разчитането, използването и интерпретирането на данни, представени с текст или диаграма, както и при съставянето на математически модел на реални житейски ситуации и преобразуването му с математически методи и алгоритми.

Двама ученици имат по 100 точки и на двата изпита от националното външно оценяване – български език и литература и математика.

По региони най-добре на изпита по БЕЛ се представят седмокласниците от София-град, Смолян и Варна, а най-ниски са резултатите в Сливен, Ямбол и Кърджали.

Регионите, в които учениците имат постижения от изпита по математика над средните за страната, са София-град, Варна и Бургас. С най-ниски резултати са седмокласниците от регионите Видин, Разград и Сливен.

Резултатите от тези два изпита се използват за кандидатстване в гимназия.

При десетокласниците средният резултат по български език и литература е 49,44 точки, което е с над 6 точки повече в сравнение с предходната година.

51,28% от десетокласниците са получили над 50 точки при работата си върху теста по български език и литература. С максимален брой от 100 точки е един ученик в 10. клас, а 74 ученици – с 0 т. Задачата за създаване на резюме е сред онези, които определено в най-голяма степен са предизвикали затруднения.

По математика десетокласниците са постигнали среден резултат 34,5 т. от максимален брой 100. Резултатът през тази година бележи лек ръст в сравнение с постигнатото през изминалите години. Като цяло учениците в 10. клас по-успешно се справят със задачите с избираем отговор, изискващи прилагането на заучени алгоритми, модели, процедури в познати типични ситуации. Те се затрудняват при решаването на задачи с разширен свободен отговор и при извличане на информация от източник – текст, чертеж, графика или диаграма.

По региони най-добре на изпита по БЕЛ в 10. клас са се справили десетокласниците от София-град, Смолян и Варна, а най-слаби са резултатите в Търговище, Разград и Шумен.

Регионите, в които учениците имат постижения по математика в 10. клас над средните за страната са София-град, Смолян, Кърджали и Варна. С най-ниски резултати са десетокласниците от регионите Враца, Видин и Перник.

Всеки ученик може да се запознае с оценената си изпитна работа на 29, 30 юни и 3 юли 2023 г. Информация за мястото и времето ще да бъде публикувана на сайта на съответното РУО.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


26
Още по темата: резултатиизпит в 7 клас
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
10
 
! Отговори
До 24 преди 9 месеца
"Математиката в никакъв случай не трябва да бъде проблем номер едно за децата, няма как да им помогне в живота." ------ А кой е казал, че математиката е проблем номер едно? Тя е само основополагаща наука, която има приложение във всички природонаучни дисциплини - химия, биология, физика. Изучаването на математика е свързано с логическото мислене, което е част от нормалното развитие на човека. Тя е и в основата на информационните технологии, които станаха толкова модерни. Та как без математика?
22
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
народ на роби и то не само ами простии роби. Ако се замислите малко, за 20 секунда само, ще разберете че след 20г когато тези трябва да са движещата сила на страната всъщност ще са на ниско платени работи или безработни и всъщност БГ ще фалира. Няма да има персонал да работи, няма да има пари и ще се превърнем в Сомалия. Мислете хора, за това ви е даден мозък а не боза.
21
11
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Математиката за 7 клас трябва да бъде улеснена, никой няма нужда от тези завишени познания по предмета, 50 % от учебния материал просто трябва да се премахне. Лихва, теория на вероятностите, сложни фигури в пространството и всички изчисления към тях, уроци от вида- приложни задачи и т.н. Не е едно или две, доста материал за отпадане има. Математиката в никакъв случай не трябва да бъде проблем номер едно за децата, няма как да им помогне в живота.
20
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Да не пропускаме и един голям удар по образованието на децата - безсмисленото 2, и нещо годишно кибицане по къщите, когато вместо да се учи и работи, се щъкаха интернет платформички и се лъжехме един друг, че нещо се правеше.
19
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
НВО за 4-ти и за 7-ми клас са изцяло несъпоставими. До 4-ти клас е налице основно ограмотяване и матурите не измерват задълбочени сериозни знания по никакъв предмет. Напълно са и излишни, но това е друга тема. НВО в 7-ми клас изисква едни вече реални стабилни знания, особено по математика, където локуми не се разтягат, а децата масово изтърват предмета още в 5-ти клас,когато започва да става по-сериозен и не е основно бакалски сметки, а след това няма наваксване. В училище няма реална проверква
18
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Задачи с избираем отговор не бива да има на нито един изпит. Това не са изпити, а лотария. За да се установи дали и какво се знае, се дават само отворени въпроси и текстове. По математика - задачите се разписват и това е. Всичко друго е лъжа.
17
0
 
6
 
! Отговори
та така преди 9 месеца
опростачаването на България е пълно ! що чакате високи оценки от така нареченото * бъдещето * на България ?!
16
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Елементарни матури да проверят дали децата нямат спряло развитие. И сутринта написах- 2 деца имаме 7ми и 12ти клас с отлични оценки. Не пълни 100 точки, но оценка отличен. Без никакви курсове да мъчат децата, без глупости. Просто децата си знаят, че трябва да се учи. А да не говорим, че и ги освобождаваме за сума време от училище, че зимата сме месец и нещо на ски на чист въздух и те си учат уроците от там.
15
2
 
3
 
! Отговори
До 14 преди 9 месеца
"Ако сравним резултатите от матурите за 4 клас с тези от 7 изглежда, че тези три години тотално скапват резултатите..." ---------- Не сравнявай резултатите, а възрастта на учениците. Има съществена разлика между децата до 4 клас и тези от 5 клас нагоре. Малките все пак има някакъв респект към училището и учителите, но щом "пораснат", стават неуправляеми. Вече имат други приоритети и "даскалото" става неприятно задължение. А като не учат, всякакъв материал ще им се стори академичен.
14
0
 
3
 
! Отговори
Fatal Error преди 9 месеца
Има грешка в статистиката. По области всички оценки по НВО-Мат са с по 5-8 точки по-ниски от миналогодишните. Например за София от 47 точки миналата година, 39 сега. За Варна - от 43 т. миналата, 35 средно през настоящата. Всички останали области са с по-нисък резултат от обявеният среден от МОН. Няма как това да дава съпоставим резултат с миналогодишния, защото е невъзможно. Просто отбелязвам.
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Измислени резултати. Образователната ни система е под нулата. Една новоизлюпена ученичка в Стани богат, не знаеше какво е лунен пейзаж.
12
6
 
4
 
! Отговори
Ако преди 9 месеца
сравним резултатите от матурите за 4 клас с тези от 7 изглежда, че тези три години тотално скапват резултатите. Дали материала е като за академици и децата не могат да го разберат и/или даскалите и те не го разбират?
11
3
 
11
 
! Отговори
Изкаралезиковиизпити преди 9 месеца
по английски на Кеймбридж и по немски на Гьоте. Минимумът за вземане на изпит е 65 процента. С тези резултати средното ниво по български е за малко под двойка, а по математика дори не заслужават да им се пише оценка, защото не заслужават и двойка.
10
1
 
13
 
! Отговори
До 1 преди 9 месеца
Определянето на симетрична точка в правоъгълна координатна система е изключително проста (елементарна) математическа задача, но е свързано с нещо много съществено - със способността за пространствена ориентация. Така че това умение не е "пр0ст0тия". А са неграмотни, защото са само писатели, не и читатели. Не са прочели нито една книга, но пък за сметка на това пишат като изоглавени по цял ден в чатовете на маймуница. Там са "пр0ст0тиите". В резултат - сричат, като четат и не разбират смисъла.
9
2
 
3
 
! Отговори
Поколение zz преди 9 месеца
Хах ас името не мож си пиша прафилно а теми дали цяло 55 от сто.
8
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Сливен, Видин, Разград с ниски резултати. Джинговците не са научили нищо друго, освен да берат.
7
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
60 точки е за среден 3. Под 60 точки е слаб 2.
6
3
 
17
 
! Отговори
Watch преди 9 месеца
ми децата не искат да учат. ако даскала им се скара веднага идват родителите да ги бият, така даскала ги оставя да е мирно всичко ,после що са абни и неграмотни!!
5
0
 
11
 
! Отговори
винету е бългъринче преди 9 месеца
Въа Сливен( изправиш ли се вятър огледаш ли се........) на българински ли говорят,във Разград и Кържали............ даже и тези оценки са високи !
4
3
 
13
 
! Отговори
Димо преди 9 месеца
Среден 3 толкова е при средно 55 точки от 100точки ,това е резултатът не други ала бала стъкмистики където ни обясняват,като на 13-14 години не можеш стихотворение да анализираш това означава че имаш големи пропуски ,но така ще е с министър-председателя "академик"който беше и образователен министър преди това такива ще са резултатите.