Нужно било осъвременяване на подготовката на учителите

Важно било те да познават младото поколение
52
Нужно било осъвременяване на подготовката на учителите
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

"Необходимо е осъвременяване на подготовката на учителите, за да работят с децата. От изключително значение е доколко учителите са готови да работят по нови, модерни методи, доколко те познават младото поколение, което има доста различни характеристики от това, което ние сме учили навремето в университета като учители. Различно е родителското поколение".

Това каза пред БНР Анелия Андреева, директор на Националния инспекторат по образованието, като уточни, че
Инспекторатът провежда задълбочени обследвания на училищата, в които се провежда оценяване на качеството на образованието.

Тя подчерта, че не децата трябва да се нагаждат към образователната система, а образователната система трябва да се съобразява с особеностите на децата и с новите методи, които се дават "на въоръжение" на учителите.

"Друга сериозна насока, която излиза от оценките на качеството в училищата, е свързана с това по какъв начин ръководствата на училищата познават процесите, които се случват в самите училища. Познават ли екипите на училищата особеностите на своите ученици. Има много деца, които по различни причини изпитват образователни затруднения. Познават ли се тези причини? Правилно ли се адресират мерките, които могат да се насочат към тях? ... Друг проблем в образователните затруднения е, че не за всички деца в България българският език не е роден. В последните години имаме и много деца, които са бежанци и мигранти. Инспектирането дава на всяко едно училище конкретни препоръки в специфичния случай за това училище. ... Националният инспекторат по образованието дава препоръки и на ниво държава, ниво политики", обясни още тя.

По думите на Андреева Инспекторатът трябва да влезе в училищата с ниски резултати на матурите, за да обследва причините за това.

"Инспекторатът по образование може да бъде изключително полезен инструмент за Министерството на образованието, който нито един просветен министър досега, в скромните 5 години на Националния инспекторат, не е използвал, за съжаление", каза тя.

Според нея в момента изглежда почти невъзможно децата да се справят самостоятелно само с подготовката в училище.

"Да се види за постигнатите резултати доколко роля има училището и доколко е ролята на допълнителните фактори - семейството, което организира и заплаща допълнителните занимания. Трудно се събират обективни данни и доста трудно е да се отдели заслугата на училищата и това, което родителите дават (с частни уроци на децата им). ... Качеството на учебния процес, което Инспекторатът изследва, би могло донякъде да даде отговор защо и необходимо ли е наистина да се пристъпва към допълнителни уроци и занимания", посочи тя.

"Не само, че няма джендър идеология в училищата, но и въпросите за сексуалното възпитание сега са много по-малко застъпени, отколкото във времето, когато моето поколение бяхме ученици", заяви още Анелия Андреева.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още по темата: училищеучители
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Аман от глупости на псевдоинтелигенти,намърдали се в инспекторатите.Нямат реална представа какво е в училище. Където и да влязат,какво ще направят-само предписания и наказания. А децата не могат да мислят ,не учат, не полагат усилия и не разбират какво им говориш ,защото им е беден речникът..... никой не чете
41
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Новите модерни методи са от Нпотата на Сорос за изтриване на историята и Дженифър идеологията.
40
2
 
16
 
! Отговори
Либера сти ята преди 1 година
и евроатлантическата ориентация към свят без морал и ценостна система изисква и нискообразована маса. По неграмотни деца от тези в демокрацията не сме имали. Така се управлява васална територия. Продажни политици и необразовано туземно население.
39
1
 
21
 
! Отговори
Бумеранг преди 1 година
Пълни недомислици от другарката! Системата да се наглася!!! Това се прави само при децата със СОП!!! Всички останали..... мирно и да слушат, защото от американската демокрация, вижте какво става по улиците! Здрава, Желязна дисциплина и ЧЕТЕНЕ НА КНИЖКИ!!!
38
2
 
4
 
! Отговори
Сащ преди 1 година
Колкото по *** ,толкова по полезни за САЩ.
37
0
 
15
 
! Отговори
До 19 преди 1 година
А знаеш ли че младите кошници за нищо не стават.Нито имат знания нито ги интересува.А университетите прибират парите и раздават дипломи на килограм
36
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Осъвременете мотивацията на родителите и учениците!!! Докато в 80% от гимназиите може да се влезе и с 0 точки от НВО, сме тръгнали да търсим причини за ниските резултати!?!
35
3
 
9
 
! Отговори
111 преди 1 година
До Ника: Няма критерии! И за директори няма. Назначават и кьораво и сакато.
34
21
 
3
 
! Отговори
111 преди 1 година
Учителите са спрели да се образоват точно когато и лекарите - в момента, в който са си взели дипломите! Трагично е положението.
33
0
 
23
 
! Отговори
Мария преди 1 година
Необходим е закон за забрана на телефоните в училище и интернет само за учителите, за ползване на ресурси
32
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докато дървената показалка не се върне в клас няма да се оправят нещата. Но трябва с децата и родителите да влязат в клас, особено онези новоизпечените субсидийни милионери дето не могат да пишат и говорят правилно,но знаят, че света е създаден от и заради тях. Че да ги задръгне някой с показалката да видят кой в училище е авторитета - децата им или учителя! Като не им харесва - в чужбина! Там и без това са си неграмотни от години. Ама друго си е да си първи на село...
31
28
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Първо - трябва да се смени азбуката, която ползваме. Коя напреднала държава ползва славянска писменост? Две западнали империи - т. нар. Сев. Македония и Русия! И ние с украинците. Време е да се присъединим към модерния свят. Да се забрани на обществени места да се ползва български език защото звученето му е близо до руския! Така ще се превърнем в истинска евроатлантическа държава с просперитет. Славянския език е бариера за развитието на държавата!
30
31
 
1
 
! Отговори
Московски преди 1 година
Не съм срещал учител у нас. Аматьори жадни за пари и напълно безполезни. Ако ви отговорят що е знание ще си изям шапката. Но е хубаво да се радвам на чуждото нещастие.
29
6
 
21
 
! Отговори
Екзарх Антим Първи преди 1 година
Не чувам нищо за оставка на директори след резултатите на НВО и ДЗИ!Защо да са виновни само учители, ученици и родители?Партийните назначения вън.
28
0
 
32
 
! Отговори
Жиката преди 1 година
Образователната система се нагажда към възможностите на ученика.Как?Ако е за 2 ,пишеш 3 щото е ясно ,че няма знания за повече .А няма знания,щото не му се ходи на даскало и виси по кафетата, да чупи лафове за лъскави коли.
27
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен учител. преди 1 година
Защо е нужно осъвременяване? Най-добре е нова система за обучение на учители. Да си избират между Цирково изкуство, Танци и Бойни изкуства. Все полезни умения. Пък и на децата няма да им е скучно.
26
0
 
22
 
! Отговори
ПЕДАГОГ преди 1 година
Нито един от целия състав на института в Банкя няма педагогически опит.Е как да чакаш да се повиши квалификацията на учителите. Усвояват се едни пари и се отчита нещо че е свършено! А резултатите се виждат в училище.Няма ли поне един да се осмели и промени нещата,не е чак толкова трудно.
25
0
 
28
 
! Отговори
ПЕДАГОГ преди 1 година
Смешно и тъжно е да гледаш как някакви некадърници в НИОКСО Банкя обучават учители и после чакаме резултати в училище.Срам за Българското образование!60462
24
2
 
18
 
! Отговори
Ника преди 1 година
На първо място е нужна промяна на критериите за прием на кандидатите за учители.
23
0
 
25
 
! Отговори
Антипедератор преди 1 година
При това оскотяло общество едва ли.Всички младежи си комуникират с нечленоразделни звуци...