Директори: Родителските срещи са отживелица

Трябва да има индивидуални, другото - в електронния дневник
12 окт 2023 13:01, Стела Стоянова
69
Директори: Родителските срещи са отживелица
Снимка БГНЕС, архив

Училищни директори вече се обявяват против родителските срещи, тъй като били отживелица.

Те предлагат индивидуални срещи с родители, на които да обясняват успехите или пропуските на детето, а цялата останала информация да тече през "Школо" или информационната система на МОН, чийто проблем е, че често "цикли", а в момента и невинаги извинява отсъствия с електронните бележки от джипитата.

"Необходим е изцяло нов вариант на комуникация с родителите в София и в по-големите градове", написа директорът на 119-то СУ и шеф на най-голямата директорска организация у нас Диян Стаматов във Facebook. Ето целия му пост:

"Във времето на новите технологии, в ръцете на училището е да се опита да направи промяна в комуникацията с родителите на учениците си. И то най-вече в София и в по-големите населени места.

Според мен, познатите на всички ни традиционни родителски срещи в този формат, са отживелица и най-добре в София и в големите населени места да ги изпратим спокойно в миналото. Те не носят нищо конструктивно, не дават нищо на родителите, освен негативно отношение към училището и учителите.

Заслужава си да съхраним едно общо събиране в началото на годината, за да представим правилата на училището, да представим новостите, да се запознаят родителите с учителите. Ако успеят да стигнат до взаимно споразумение за общите цели в училище, би било постижение.

Комуникацията чрез електронния дневник е достатъчна, при добро и практично използване - така всеки родител получава наситена и реална информация за оценки, отзиви, домашни, поведение, закъснения, отсъствия и много съобщения.

Но! Това не е достатъчно.

Всеки класен ръководител има регламентиран час за консултации и срещи с родители.

Този един ден в седмицата е достатъчен да бъде рационално осмислен и запълнен с ползотворни срещи.

Един простичък график за разпределение на срещите с родителите, подготвен след проведен разговор - покана с родителите. Може да се даде възможност за един час да бъдат проведени срещи с до двама, трима родители. Да бъдат представени натрупаните отзиви за децата им, да бъдат споделени позитивите, но и пропуските в подготовката на учениците. Да се отдели малко, но лично и специално внимание на всеки родител с достатъчно конкретна информация. Нещо, което е важно за всеки родител и е полезно за двете страни.

Такава практика има в много страни. Когато тя е добре обмислена, носи само позитиви за всички в училище.

А ако някой родител все пак не желае да дойде, то това си е негов пропуск. Пропуск за неговото дете.
Това е добра възможност за нормално, човешко отношение в днешното училище, съчетавайки и възможностите на новите технологии.

Този модел вече работи в 119 СУ."

Негови колеги обаче твърдят, че са опитали да въведат подобен модел и той не е проработил, така че са върнали традиционните родителски срещи. Това посочва директорът на 107-мо ОУ Данко Калапиш.

Неотдавна училищни директори забраниха и вайбър комуникацията с учителите с мотива, че всичко, което е необходимо, може да бъде видяно в електронната информационна система.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
То и директор е отживелица в училище
56
1
 
8
 
! Отговори
Отживелица преди 6 месеца
Образованието е отживелица! Като чета коментиращите, някои трябва да повторят целия училищен цикъл по български! За математика или физика не говоря! Пълна трагедия!
55
1
 
2
 
! Отговори
русонефил преди 6 месеца
Do антинатовец. Викаш образованието да се командва от Митрофанова,а суек.
54
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Да даа, съглен съм с 53, аз съм завършил преди 20 години, в елитно училище, тогава, защото не исках да ходя на частните уроци при мъжа на госпожата по математика, защото бяха го измислили много хитро.Тя ти пише двойка, въпреки, че знаеш, трябва да отидеш на уроци при мъжа и, аз се заинатих и всеки час бях тормозен на дъската.Има супер странни учители и преди и сега, ама не им дадох и лев!!!
53
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До родител . Ще посетите учителя на консултация , за да разберете по-подробно , защо има тройка . Така или иначе на родителска среща се говорят само общи ала-бала неща и е загуба на време и на родителите и на учителите . Според мен трябва род. срещи да се сведат до две годишно - в началото и края на уч. година .
52
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Липсата на обратна връзка от родител към учител е голям проблем, който директорите неглижират. Пълно е със странни преподаватели - на родителските присъстващите се споглежадат защото вероятно има защо. Има и друг тип преподаватели - като нарочат едно дете (дори и да учи и да полага усилия) - спукана муе работата. И на кой да се оплачеш на директорката ли? - МОН спрете да се клатите на столовете по цял ден и свършете нещо смислено
51
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До Родител, абсолютно. Има множество идеи за премахване на числова оценка. Вредни са, а и не дават контекст. Писането на ОВ разбира се ще вбеси учителите, защото означава, че трябва да внимават и да дават адекватна информация. Но е доказано, че това подпомага процеса на учене. 2,3,4, 10... не значи нищо.
50
2
 
6
 
! Отговори
Родител преди 6 месеца
Средата за комуникация не е важна ако се разменя смислена информация. Моля опит като родител е, че през Shkolo се получава само формална информация (оценки, типови похвали и забележки, обща информация). Защо детето има 3-ка? Това не се пита! Такава обратна връзка няма. Само складират работите по папки, за отчитане на дейност. Такам че не знам точно как ще се получава "наситена и реална информация" за пропуските на детето...
49
8
 
4
 
! Отговори
Край преди 6 месеца
Съгласен съм. Абсурдно е да учат деца онлайн а пък родителите да се събират да си говорят. Има много домакини дето това им е единствения социален живот и се почва едно празно дрънкане ... Закривай родителските срещи.
48
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Отживелица е и още как! Още от 80тте год. събираха родителите на родителска среща (понякога и с учениците), учителите буквално настройваха родителите срещу децата им - този нямал дисциплина, разсейвал се, онзи имал ниски оценки, не учел, не се стараел....Накрая родителят се прибира в къщи ядосан и хвърля един бой на сдетето, без да го пита или обяснява защо:(.
47
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Родителските срещи задължително трябва да останат в този формат, който действа и сега. Върхът на мързела е да се ползват електронните ресурси за такава цел. Всички видяха "ползите" от електронното обучение. Индивидуалните срещи могат да продължат, те си имат своето предназначение, но срещата на родителите в екип е необходима. Това не е само родитело-учителска среща, но и среща между родителите.
46
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
"Всеки класен ръководител има регламентиран час за консултации и срещи с родители." - мда в удобно за тях време някъде между 14-15.00 ч. На всичкото отгоре това е час за консултация при необходимост от учениците, а не за някакви индивидуални срещи.
45
0
 
12
 
! Отговори
Аз преди 6 месеца
Отживелица друг път. Нали трябва да ни сурвакате за помагала именно това се случва на родителската среща. Винаги преди да отида на родителска среща подготвям пари жалко то е, че не само за помагала ами и за охрана трябва да кихаме. Е тази година няма да дам пари за охрана.
44
3
 
17
 
! Отговори
Кире преди 6 месеца
Как може да е отживелица да се информираш и да изразиш мнение за учебния процес на детете ти. Според мен да се плаща заплата на нищоправещ плазмодиии е отживелица.
43
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
За много родители тази среща е единствената възможност. Пести време и на учителите. Освен това родителите правят контакти, което е добър пример за учениците! В някои частни връзкарски училища наистина не е необходима!
42
0
 
1
 
! Отговори
една жена преди 6 месеца
До Анонимен 42 Ха :) Че аз откъде мислите, че ги знам кои са, щом учителите не ги назовават :) От детето си, което също ми се оплаква от тях ежедневно.
41
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Едва ли са толкоз безполезни. Вероятно капацитета на директора и учителите е скромен щом не могат да запълнят тези срещи с ефективно общуване.Общата информация е пъти по удобно дас се предаде на групова среща, вместо по отделно.
40
0
 
40
 
! Отговори
Антинатовец преди 6 месеца
Най голямата отживелица е да си 30 години директор при положение че на президентът дават най-много 10.Отживелица е да се назначават директори парашутисти дошли от майната си за място и висока заплата а като го гледаш не можеш да определиш от кой пол е .Отживелица е да има 47000 абитуренти а местата във вузовете и десетките филиалчета да са повече от 70000 и всеки абитурент става студент с диплома 3.00 писана по милост.Отживелица е образованието да се командва от посолството на Козяк 16.
39
2
 
10
 
! Отговори
ПроСоТо преди 6 месеца
е па то и самото родителство е "отживелица" !...Домашно възпитание,родителски контрол,..-съде "средновековни глупости"...Нали има Интернет,"тик ток","мик ток" и батковци,навъртащи се пред училищните входове?...-Нищо друго не ни требе...Нъл тъй,евро-атлантически ултраси ?
38
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До една жена 42 - Добре е да знаеш, кои са и дадените ученици, за да ограничеиш контатките на детето си с тях.