Годините на автобуса не са 100% гаранция за неговата сигурност

Според шефа на транспортната комисия трябва да се подобри контролът
Обновена: 15 юни 2011 15:44 | 15 юни 2011 13:12,
52
Годините на автобуса не са 100% гаранция за неговата сигурност
Снимка: БТА

Не може 100% годините на автобуса да са критерий за неговата сигурност. Това заяви председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ в коментар за идеята на ресорния министър Ивайло Московски да се търсят законови промени, които да забранят толкова стари автобуси да превозват пътници.

Според Вълков законодателството за автобусите от обществения превоз е много добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

По думите му предложението на министъра на транспорта Ивайло Московски да се въведе законодателно ограничаване на възрастта на автобусите за обществен превоз е "просто идея", която може да бъде обсъдена.

„Възрастта на автобуса не е критерий за неговата изправност. От техническа гледна точка 15-годишен автобус може да е по-неизправен от автобус на 20 години. Така или иначе, при по-старите автобуси има износване и умора на материала“, коментира шефът на транспортната комисия.

Още по темата
Според него трябва да се подобри контролът над автобусите.

„Трябва по-строго да се извършват годишните технически прегледи и да се спазват правилата за движение по пътищата. Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол“, възмути се той.

Автобусът, който катастрофира на автомагистрала „Тракия“ и загинаха осем души, е произведен преди 23 години.

Според действащите законови разпоредби няма ограничение за възрастта на автобусите, които могат да превозват пътници, отбеляза Вълков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
1
 
! Отговори
ves666 преди 12 години
kolko mnog hora sa za besene v taia balgaria.mnaskat po shosetataogooooooooo i to ot ypravliavashtite ,doi boje i te taka da se blaskat po shosetata i da stavat invalidi ,da ne mrat a da tegliat.
49
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
колкоструваединновавтобусиколкощеебилетаснов автобус
48
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
добавен от: 777 преди 21 часаТези *** управници работят само със забрани, т.е. не работят. Нещата трябва да се управляват и конторлират, а не по сталински "няма човек, няма проблем".В Малта правят обществен превоз с над 100-годишни автобуси при това един собственик има по 1-2автобуса. Но държавата ги организира и контролира.добавен от: ххх преди 20 часаНито в малкия превозвач е проблема, нито във възрастта на автобусите както е писал 777. Управници няма, няма ги да създават правила и
47
0
 
4
 
! Отговори
Николай Цеков преди 12 години
Докато автобусите ни вземат пътя София - Морето за по под 6 часа (при това с включената почивка 15-20 минути, както и отклонението от пътя за нея), което откровено нарушава максималната им позволена скорост, ще се случват инциденти. Какво да кажа и за 23-годишният автобус... На колко милиона километра е бил? У нас техническите прегледи се минават само на хартия.У нас автобусите карат по-бързо от влаковете.У нас шофьорите никога не са виновни, че работят постоянно.
46
0
 
0
 
! Отговори
Червената помия преди 12 години
Всичко е въпросна пари и нисък контрол сега.Легенди се носят за фирми, спечелили няколко линии, като участват само с един нов автобус в търга за всички, а после карат със старите, но влезли в лиценза.легенди сеносят за фалшиви капаци за климатик отгоре, само за пред комисията, за автобуси даже и с блокирал преди години двигател, но държани само за търгове...Ако си малък-или си принуден да си подизпълнител, или за 3 закъснения ти взимат линията.Или фалираш, продаваш и ставаш шофьор на другите...
45
0
 
4
 
! Отговори
4000 преди 12 години
не знам дали е стар или нов автобуса, но при всички положения така ще се извъртят нещата, че ВИНОВНИ НЯМА ДА ИМА!Безхаберието продължава, братя!
44
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Къде в Европа се срещат автобуси на 23 г.?Без климатик, раздрънкани - втора и трета употреба.
43
1
 
10
 
! Отговори
Глупости преди 12 години
годините въобще не са гаранция за качеството. Дори при по-новите се залага основно на пластмаси и поевтиняване на производството с цел по-честа смяна, а самата смяна се насърчава с приемането на все по-строги еко норми...За тази катастрофа Дянков трябва да се обеси публично. Транспортните фирми имаха за прибиране много ДДС и като не им го връщаше, занемариха поддръжката, защото просто някой не им даваше парите, които са внесли в хазната... плащаш си го с горивото и навсякъде, но обратно йок..
42
1
 
11
 
! Отговори
Колхозник преди 12 години
Разбира се, че трябва да има ограничение за възрастта на превозните средства - автобуси, камиони, влакове! Те се експлоатират с цел печалба и се натоварват максимално. За тези 23 години сигурно автобуса е имал изминати няколко милиона километра. Не е допустимо да се движат толкова амортизирани МПС и да застрашават живота на пътниците и на другите участници в движението.Депутатите си сменят лимузините през 2-3 години защото били навъртени много километри и били опасни, а народа кучета го яли...
41
0
 
4
 
! Отговори
Червената помия преди 12 години
15, повярвай ми, от професионална гледна точка съм запознат с темата за автобусите специално, за конкурсите, за лицензите.Ако имаше контрол, поне половината на този, в Германия, за мен лично нямаше да е проблем за се возя и на 30 годишен автобус, преминал през ремонт и технически преглед, и управляван от шофьор, показал 22 тахошайби назад, че е почивал .Искаш ли да ти дам пример за фирма, малка , с чисто нови автобуси, декласирана от конкурса заради голяма, близко до кмета?с 20 годишни, 0303?
40
0
 
2
 
! Отговори
нека има граница преди 12 години
Идеята за ограничения е добра. Годините може и да не е 100%-ов критерий, но и 90% е достатъчно. Сигурно има някаква статистика след колко години (или километри пробег) повредите зачестяват. Все пак 23 години са си много време.
39
0
 
13
 
! Отговори
Светльо преди 12 години
Сещам се и още нещо... кога най-сетне в България ще започне да има работещи тоалетни в автобусите? Във влаковете тоалетните може да са мизерни, обаче поне ги има... Дори и най-добрите фирми в България не предлагат нормални автобуси с тоалетни - тоалетната или я има, или я няма, но когато я има винаги е заключена... Явно пътникът никога не може да разчита на лукса, наречен нужник
38
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Само да вметна ... Юнионивкони на един от вечерните кусове по линията Бургас - София качва 2-*** пътника без билет като 2-мата ги таксува за 1 и си разделят цената на билета, като не им се издават съответните билети, за сметка на това пътниците пътуват по-евтино от отстаналите пътници с билети.
37
0
 
2
 
! Отговори
burgaslia преди 12 години
Това дето е преписано от сайта на фирмата не е много вярно. Специално че фирмата е най евтина в бранша, цените на билетите на Ентуртранс са най скъпи, вземете цената на билета на Биомет и качеството на превоза и ще видите че Ентуртранс взима по два-три лева повече, но не това е проблема в случая. За съжаление случелото се е една голяма трагедия която можеше да стане с всяка една автобусна фирма-поради слабия контрол, и стремежа само за печалба на фирмите превозвачи.
36
1
 
1
 
! Отговори
werbwerbn преди 12 години
Абе колеги тоя автобус не е от 1988г. имате грешка като го гледам е около 1998г. от по новите мерцедеси е личи от фарове и стоповете му.
35
1
 
4
 
! Отговори
До 30 преди 12 години
Кой ти каза ,че в цял свят са осветени магистралите?Или важното е да си драскаме във форума....Ама ,че специалисти брееее....
34
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Абе да може и да има автобуси на 100 години, ама те не превозват хора и да в Малта автобусите са стари, но са градски транспорт има голяма разлика нали ,в града се движат с 50 км в час най-много
33
0
 
3
 
! Отговори
няма контрол преди 12 години
Така е защото няма действащи контролни органи. Всичко се разрешава срещу определан сума пари в брой. Нека да се видят и Ивкони - има ли изправен автобус, като започнем от неработещи духалки, развалени механизми за спускане на седалките, неработещи подлакътници, а какво ли е отдолу под автобуса и около двигателя????
32
1
 
7
 
! Отговори
clearly преди 12 години
Автобусът убиец е работил с лиценз на фалирала фирма.Фирмата "Бургас тур 90" ЕООД, чиито автобус се обърна на магистрала "Тракия" и уби осем души, е собственост на 21-годишния турския гражданин Бурак Саглам. Това показва проверка в Търговския регистър. Дружеството е било учредено през миналата година с уставен капитал от 10 лева .Саглам е участвал в управлението и на друга фирма, която се занимава с превози - "Ентуртранс" ООД, която също е собственост на турски граждани - Ениз Ченгел, Мюневер Ченгел и Есат Ченгел. Двете дружества са регистрирани на един и същ адрес - Бургас, ул. "Георги Шогунов" 22.Проверка на "Капитал" показа, че "Ентуртранс" е с открита процедура по несъстоятелност от февруари т.г. с решение на Окръжен съд - Бургас. Назначен е временен синдик на дружеството, който трябва да разпродава активите й и да плаща на нейните кредитори.Към датата на установяване на неплатежоспособността дълговете на дружеството са били 3 623 000 лева, показва друг документ от фирменото дело (виж вляво). Основните задължения са по договори за кредит и лизинг на абтобуси. Дружеството е дължало пари и за заплати на работниците си - 15 918 лева, както и неплатени здравни и осигурителни вноски - 17 408 лева.Катастрофиралият автобус на магистрала "Тракия" е бил собственост на "Ентуртранс", но след фалита на фирмата вероятно е прехвърлен на "Бургас тур 90". По него още стоят надписите "Ентуртранс".Любопитното е, че "Бургас тур 90" не фигурира в списъка на фирмите, които разполагат с лицензи за извършване на вътрешни превози на пътници, публикуван от Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация". Там все още фигурира обявената в неплатежоспособност "Ентуртранс", показа проверка на "Капитал".Допълнено в 10.55 ч.Успяхме да се свържем с представител на Министерството на транспорта и съобщенията, който съобщи, че собственик на автобуса по документи е "Бургас тур 90" ЕООД. Фирмата го е отдала под наем на "Ентуртранс", която има лиценз за извършване на вътрешни пътнически превози. Въпреки че е в процедура по несъстоятелност от февруари т.г. "Ентуртранс" е продължила да извършва пътнически превози по линията София-Бургас.Допълнено в 13.07 ч.Сайтът Burgasnews съобщи, че в края на ноември 2009 год. един от управителите на фирмата "Ентуртранс" Ениз Ченгел е бил задържан под домашен арест. Ченгел, който е с двойно гражданство - българско и турско, бил арестуван на границата. Той имал издадена ефективна присъда от румънски съд за нанасяне на тежка телесна повреда. През 2003 година бизнесменът е бил осъден на три години и шест месеца затвор. Става дума за скандал, възникнал през 1993 година в заведение в Румъния, при който Енгиз Ченгел е намушкал с нож в крака румънски гражданин. Веднага след задържането му по разпореждане на Бургаския окръжен съд той беше поставен под домашен арест. Ченгел обжалва мярката си за неотклонение пред по-горна инстанция.Коя е "Ентуртранс"През 1994г. фирмата започва дейността си с един автобус "Мерцедес", който обслужва линията Бургас София. За периода 1999-2000г. "Ентуртранс" ООД започва да го отдава под наем на други фирми, главно на туристически агенции за превоз на пътници, организиране на екскурзии в странана и чужбина. Така фирмата открива нова дейност продажба на автобусни билети на други фирми.През май 2000г. след обстойно проучване на пазара се взема решение за откриване на автобусна линия Бургас Свищов, а през ноември същата година се открива и друга автобусна линия Бургас Плевен. Двете нови линии заработват успешно и така през 2001г. се закупуват четири нови автобуса. Фирмата открива още една линия Бургас София, а юли 2002г. още две Бургас Русе и Бургас София/нощна/."Ентуртранс" ООД инвестира средствата си и в нови пет автобуса 3 броя "Мерцедес" и 2 броя "Мицубиши Престиж" и през 2004г. закупува още един автобус Мерцедес. Откриват се нови линии Бургас София и една Бургас Силистра. За обслужването им са закупени директно от завода производител пет нови автобуса "Отойол Ивеко Евробус" и един "Мерцедес", а през 2005г. още два нови автобуса "Мерцедес". През 2006г. фирмата закупува пет автобуса "Отокар" и разкрива нови две линии Бургас София и Бургас Русе.За периода 2006 - 2007г. "Ентуртранс" ООД влага средства в закупуването на 4 нови автобуса "Мерцедес Травего" като дава най-високо качество на обслужване на своите клиенти.В момента фирмата е една от най-бързо развиващите се в бранша за последните години. Качественото и също така евтиното обслужване кара пътуващите да се чувстват доста комфортно. Фирмата разполага с автобуси от класа като новите Mercedes Travego и Mercedes Tourismo. Ентуртранс дава на клиените си широка гама от избор на линии в България: Бургас - София ( 7 пъти дневно), Бургас - Русе (3 пъти дневно), Бургас - Свищов ( 2 пъти дневно) и Бургас - Плевен ( също 2 пъти дневно).Както из цяла България, "ЕНТУРТРАНС" ООД заедно с партньорa си "iSTANBUL SEYAHAT" се стреми да предоставя същия престиж и комфорт и в международните си автобуси, които пътуват всекидневно за Турция до приказния Истанбул по три пъти на ден. Цените за там пак са едни от най ниските.(информацията е от интернет страницата на фирмата)
31
1
 
5
 
! Отговори
Призив преди 12 години
Докато сме наи-бедните в Европа всички ще караме и ще се возим на бракми и постоянно ще си патим --- европеиски коли и автобуси ще има когато заплатите станат европеиски .Така или иначе богатите се возят в лукс, а 98% от населението се вози в кочини, а па за сервизи пари от де ? ако ще на всеки ьгьл даяджия да застане нови поршета няма да караме.....Топката е в Боико-Дянков те дават парите и ппределят стандарта всичко друго е пунта мара...

Спонсорирани публикации