Годините на автобуса не са 100% гаранция за неговата сигурност

Според шефа на транспортната комисия трябва да се подобри контролът
Обновена: 15 юни 2011 15:44 | 15 юни 2011 13:12,
52
Годините на автобуса не са 100% гаранция за неговата сигурност
Снимка: БТА

Не може 100% годините на автобуса да са критерий за неговата сигурност. Това заяви председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ в коментар за идеята на ресорния министър Ивайло Московски да се търсят законови промени, които да забранят толкова стари автобуси да превозват пътници.

Според Вълков законодателството за автобусите от обществения превоз е много добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

По думите му предложението на министъра на транспорта Ивайло Московски да се въведе законодателно ограничаване на възрастта на автобусите за обществен превоз е "просто идея", която може да бъде обсъдена.

„Възрастта на автобуса не е критерий за неговата изправност. От техническа гледна точка 15-годишен автобус може да е по-неизправен от автобус на 20 години. Така или иначе, при по-старите автобуси има износване и умора на материала“, коментира шефът на транспортната комисия.

Още по темата
Според него трябва да се подобри контролът над автобусите.

„Трябва по-строго да се извършват годишните технически прегледи и да се спазват правилата за движение по пътищата. Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол“, възмути се той.

Автобусът, който катастрофира на автомагистрала „Тракия“ и загинаха осем души, е произведен преди 23 години.

Според действащите законови разпоредби няма ограничение за възрастта на автобусите, които могат да превозват пътници, отбеляза Вълков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
10
 
! Отговори
30 преди 12 години
защо няма осветление по магистралата в цял свят по магистралите има осветление само нашите нямат
29
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
По света е пълно с малки превозвачи. Има иавтобуси над 100год.Но там има управници, има държава, има правила, ред, контрол...
28
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Някои има ли идея на колко години са старите вагони и локомотив на БДЖ, които още са в експлоатация? Но да, ще чакаме поредната катастрофа, за да открием че парка е безвъзвратно остарял. Тъй, че нищо ново в Абсурдистан!
27
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Значи ТАКСИТО е много опаснои не-може да е над 10 г. А АВТОБУСА НЕ Е ОПАСЕН--- лесно ви е да натискате такситата и да ги цедите защото са цьрвули ,а от автобусите и камионите взимате пари/ ГАДАЯ / . за пари като ГАДАЯ мисля ,че от девет извора вода може да донесете.....
26
0
 
13
 
! Отговори
Даниел преди 12 години
Да бе, не може да не е гаранция. Има износване на материала, ремонти, основни и т.н. Един автобус повече от 15-18 години, трябва са спира.
25
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Е добре, как може да има ограничения за такситата, които карат само в града основни, а да няма за автобусите които пътуват по 600км на ден. Това е безобразие!
24
1
 
9
 
! Отговори
ххх преди 12 години
Нито в малкия превозвач е проблема, нито във възрастта на автобусите както е писал 777. Управници няма, няма ги да създават правила и да контролират, няма ги да работят. Има ги само на софрата дето ние я плащаме
23
1
 
4
 
! Отговори
до 20 преди 12 години
ти в час ли си бе , то преди 100 години 2-3 коли да е имало ти автобуси , че и в Малта ,че и работят и хора возят
22
0
 
11
 
! Отговори
Светльо преди 12 години
Значи така, излиза, че не само малките превозвачи, но и големите...? Ами крайно време е да се затегне малко контрола с тези рейсове... Не искам всеки път, като пътувам с автобус (че ми се налага) да изтръпвам, защото се возя в 30 годишен Чавдар, в някой Икарус или дори в разбришкан германски рейс
21
0
 
25
 
! Отговори
до 11 преди 12 години
аз не искам да се возя в 20 годишен кърпен автобус щото някой си хранил семейството с него, по простата причина , че и аз имам семейство за хранене
20
0
 
5
 
! Отговори
777 преди 12 години
Тези *** управници работят само със забрани, т.е. не работят. Нещата трябва да се управляват и конторлират, а не по сталински "няма човек, няма проблем".В Малта правят обществен превоз с над 100-годишни автобуси при това един собственик има по 1-2автобуса. Но държавата ги организира и контролира.
19
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ИИИИ пак след дъжд качулка!!!! Хайде сега се изправете пред 5 годишното дете и му кажете в очите , как тъпърва ще търсите механизми и ще задействате законови промени, целящи тъпърва да се подобрява контрола!!!!!
18
0
 
5
 
! Отговори
Безпартиен преди 12 години
17 е прав !!!
17
0
 
30
 
! Отговори
до Светльо преди 12 години
няма малка няма голяма фирма, работя в завод с 500 човека персонал, вчера когато отивах за поредната смяна шофьора се оплака че карал с износени зимни гуми, фирмата нямала пари за гуми, същата фирма която плаща заплати на 500 човека и 10 човека акционери, дали няма пари да отдели 500 лева, има, но като има чувство за безнаказаност така ще бъде
16
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Така е - възрастта не е от заначение, ама защо депУтатите не се возят на стари коли а си сменят Мерцедес-ите и БМВ-тата на всеки две години. Ще ги закърпят, заварят и ще се возят. Нали така твърдят тези НЕЩАСТНИЦИ ОТ ПАРЛАМЕНТА. Правят си реклама на гърба на смъртта на хората.
15
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До 11. Не може заради шепа малки превозвачи да измират хора. 90% от автобусния парк е внесен от Германия. Защо мислиш, че стиснатия шваба се е отървал от стария 10-год. автобус? За да купи по-модерен ли? Неее.. 10 годишния автобус НЕ МОЖЕ да покрие немския стандарт за сигурност за обществен транспорт. Там се лежи в затвора за калпав ремонт. И какво прави нашия тарикат? Постяга спирачките, боядисва и айде юруш. А, че автобуса е направил 500 хил. по немските пътища - кучета ни яли нас пътниците.
14
0
 
17
 
! Отговори
Светльо преди 12 години
Точно малките превозвачи са най-опасните в случая, защото всеки със само 2000 лева в джоба може да си купи Чавдар на старо, произведен през 70-те години, да вземе лиценз и да вози хора. Контролът е нулев, в малките фирмички собственикът няма нужните технически познания, за да "кърпи" автобуса си и така през 2009 година една Таратайка помля хора!
13
0
 
19
 
! Отговори
Безпартиен преди 12 години
всичко това се казва КОРУПЦИЯ , ПОЛИТИЧЕСКО НЕХАЙСТВО , СТРЕМЕЖ КЪМ ВИСОК ПОЛИТИЧЕСКИ РЕЙТИНГ ..... смешници .Станишката сега ще скочи да критикува , Бойко да чупи стойки , Доган да агитирва и след седмица всичко ще се потули !!! Изродиииииииииииииииииии !!!
12
1
 
5
 
! Отговори
Пешо преди 12 години
Тоя *** какво се изказва. Смята ли, че ние сме *** и не знаем какви *** за в парламента. Горките имат самочувствието, че са богоизбрани, а всъщност са слуги на богатите. 240 кукли на конци. Да де скрият по-добре!
11
9
 
9
 
! Отговори
Червената помия преди 12 години
Ето сега е момента да се доубият с един удар малките превозвачи!Тези, които кърпяг 20 годишните автобуси, за да прехранват семействата си.Не можаха да ги убият кметовете, с измислените критерии по конкурсите, и държавата ще ги довърши сега, паднало и е сгода!Кой може да извади пари за нов, или 5 годишен автобус, да го плаща и печели сега от транспорт?Само голямите фирми, които по правило са "много близко до слънцето", или са директно собственост на някоя партийна мутра.Контрол е нужен, не забран