Годините на автобуса не са 100% гаранция за неговата сигурност

Според шефа на транспортната комисия трябва да се подобри контролът
Обновена: 15 юни 2011 15:44 | 15 юни 2011 13:12,
52
Годините на автобуса не са 100% гаранция за неговата сигурност
Снимка: БТА

Не може 100% годините на автобуса да са критерий за неговата сигурност. Това заяви председателят на транспортната комисия в Народното събрание Иван Вълков от ГЕРБ в коментар за идеята на ресорния министър Ивайло Московски да се търсят законови промени, които да забранят толкова стари автобуси да превозват пътници.

Според Вълков законодателството за автобусите от обществения превоз е много добро и не бива след всеки инцидент да се говори за промени в него.

По думите му предложението на министъра на транспорта Ивайло Московски да се въведе законодателно ограничаване на възрастта на автобусите за обществен превоз е "просто идея", която може да бъде обсъдена.

„Възрастта на автобуса не е критерий за неговата изправност. От техническа гледна точка 15-годишен автобус може да е по-неизправен от автобус на 20 години. Така или иначе, при по-старите автобуси има износване и умора на материала“, коментира шефът на транспортната комисия.

Още по темата
Според него трябва да се подобри контролът над автобусите.

„Трябва по-строго да се извършват годишните технически прегледи и да се спазват правилата за движение по пътищата. Какво законодателство може да спре например 10 000 души, които шофират след употребата на алкохол“, възмути се той.

Автобусът, който катастрофира на автомагистрала „Тракия“ и загинаха осем души, е произведен преди 23 години.

Според действащите законови разпоредби няма ограничение за възрастта на автобусите, които могат да превозват пътници, отбеляза Вълков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
2
 
! Отговори
Старт от скрапа преди 12 години
Това е велико прозрение. Що за *** трябва да си за да стигнеш до подобна мисъл?
9
1
 
8
 
! Отговори
Discovery преди 12 години
До 5:Надявам се го казваш НЕ на сериозно... 20-годишна кола и 160..., а защо не вдигаш над толкова е ясно ;)... То и моята е 25 годишна, но не вдигам повече от 90 с нея... за справка може да вдигне 140... километража е до 200...
8
0
 
31
 
! Отговори
Жоро преди 12 години
Такситата се движат предимно в града, с много по-ниска скорост и на по-кратки разстояния. Каква е логиката тяхната възраст да е ограничена до 10 г. от първоначалната регистрация, а за автобусите да няма такова изискване?
7
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
всеки шофьор знае как се минава т.преглед и какво става с тахошайбите
6
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
На Иван Вълков от ГЕРБ пожелавам цялото му семейство да загине в 20 годишен автобус-гробница. Аман от лобисти на транспортните фирми, които ни возят с каруци от европейските автоморги. Крайно време е да се сложи максимум 10 годишна експлоатация при дългите линии. Всички знаем, че днешното производство не е толкова надеждно, колкото преди 20 год. Производителите умишлено правят колите и автобусите по-слаби, за да купиш новия модел след като мине гаранцията + 5 год.
5
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
в колите над 10 г метала има умора -то и моита е 20 годишна но над 160 не вдигам никога
4
0
 
20
 
! Отговори
Светльо преди 12 години
И все пак старите и паянтови Чавдари в България, например, трябва да бъдат пенсионирани час по-скоро. Представете си, наскоро пак се возих в опърпан и вмирисан Чавдар, който на всеки завой ми обръщаше червата
3
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Относно конкретния случай, нека не забравяме, че гумата се е оказала срязана, което може да е дело на конкурентна компания, на магистрални бандити и какво ли още не!
2
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
E могат да минават всички автобуси на 3 месеца преглед.
1
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
te sa s po 2-3 mil. km na tahometara. vra6tat gi nazad i prebivat horata ot pestene na pari, bezotgovornost, al4nost i pr.