Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти

Според тях ниски глоби позволяват да се кара със 160-170 км/ч
Обновена: 2 апр 2014 07:01 | 2 апр 2014 07:01, Красимир Ангелов
115
Най-много със 130 км/ч по магистралите, зоват експерти
Снимка: Булфото

Eксперти по пътната безопасност настояват максималната разрешена скорост по магистралите у нас да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч., съобщава "Труд".

Повод за повдигането на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в понеделник, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.

Според Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, скоростта от 140 км/ч позволява на всеки шофьор да вдига до 150 км/ч. Това е така, защото на практика КАТ не налага глоби за превишения до 10 км/ч над разрешената скорост.

"Нито възрастта и състоянието на автомобилния парк, нито качеството на магистралите у нас позволяват такива високи скорости", посочи пред вестника Тодоров.

Експертите посочват, че в Закона за движение по пътищата има и друг парадокс - наказанието за движение извън населено място с до 20 км/ч над допустимите е 20 лв., а с до 30 км/ч - 50 лв.

Така шофьорите със скъпи коли си позволяват съвсем спокойно да карат със 160-170 км/ч по магистралите, като са заплашени единствено от евентуална скромна глоба. За сравнение в Гърция за превишение на скоростта с 20 км/ч глобата е 50 евро, а в Румъния - 85 евро.

Както е известно решението за вдигане на максимално разрешената скорост до 140 км/ч стана в началото на 2012 г. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно разрешените 140 км/ч влязоха в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта.

Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


115
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
76
0
 
3
 
! Отговори
ЗДП-основен закон 2 преди 10 години
управляваното от него превозно средство да не затруднява другите участници в движението и живеещите в крайпътните имоти, като,спазва действащите норми за шум и вредни емисии на отработени газове от моторното превозно средство, както и други норми и изисквания за опазване на околната среда;да не управлява пътно превозно средство под въздействие на алкохол, наркотици или други упойващи вещества.
75
0
 
5
 
! Отговори
до Богдан преди 10 години
Той закона не кара колата, ама ако е закон на място в нормална държава, вкарва на топло и за дълго този, който кара колата!
74
0
 
3
 
! Отговори
ЗДП-основен закон преди 10 години
Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата: 1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди;2. трябва да опазва околната среда, като не изхвърля и не оставя на пътя предмети или вещества, както и да вземе мерки за отстраняването им или за предупреждаване на останалите участници в движението,когато това ги застрашава.3.да бъде внимателен и предпазлив към уязвимите участници в движението,каквито са пешеходците и водачите на двуколесни пътни превозни средства с уп
73
1
 
20
 
! Отговори
Пако преди 10 години
Всъщност проблемът не е в ограниченията на скоростта, а в ограничените ни човешки мозъчета - това, че е разрешено да се кара със 140 не значи, че трябва непременно да караме с толкова. Мен от време на време ме прихваща един стремеж към икономичност (който има БМВ ще ме разбере) и си карам с точно 110 км/ч в дясната лента всичките 280 км. Вярно - все едно съм спрял, даже тировете ме задминават, ама дали ще стигна 15-20 минути по-рано или по-късно грам не ме интересува, а и разхода си пада доста.
72
0
 
7
 
! Отговори
ЗДП-основен закон преди 10 години
Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата: 1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди; 2. трябва да опазва околната среда, като не изхвърля и не оставя на пътя предмети или вещества, както и да вземе мерки за отстраняването им или за предупреждаване на останалите участници в движението, когато това ги застрашава. (2) Водачът на пътно превозно средство е длъжен: 1. да бъде внимателен и предпазлив към уязвимите участници в движе
71
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Разбира се, че са ниски глобите и доста леки наказанията, особено за онази част от населението, която си мисли, че щом имат кинти, всичко им е позволено и всичко е възможно, а и как няма да е възможно, като корупцията в МВР е страшна! То да беше само в МВР! Трябват сигнали за корупция, високи глоби и по-тежки наказания предвидени в закона, за да искаме положителни резултати.
70
2
 
11
 
! Отговори
Богдан преди 10 години
И до 80 км /ч .да ограничите със закон все тая,закона не кара колата
69
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
най-добре на четна година да е 130, на нечетна 140, а на високосна 135айде спрете се бе, всяка година ново 6. Затегнете глобите и контрола по-добре
68
10
 
6
 
! Отговори
ГАЙ преди 10 години
БОЙКО Е ВИНОВЕН ТОЙ ИЗМИСЛИ ТИЯ ПРАВИЛА И ГИ НАЛОЖИ 140 Е ВИСОКА СКОРОСТ Н ОРМАЛНАТА ЗА БГ ТРАКИЯ ОТ СОФИЯ ДО ЧИРПАН Е 110 КМ. МАГИСТРАЛАТА Е *** И ОТ ЧИРПАН ДО БУРГАС 120 ВЪПРЕКИ ЧЕ СРЕДНОТО ПЛАТНО ДО ТАМ Е КОЛОВОЗ ВЕЧЕ ЗА 1 ГОДИНА АМА НАЛИ СЕ ВЗЕХА КУФАРЧЕТАТА С ПАРИТЕ ОТ БОЙКО ТИКВАТА
67
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Да тежат на съвестта на Борисов катастрофите , предизвикани от високата скорост на движение по пътищата . Въвеждането на тази луда скорост , беше поредната престъпна глупост на " великият специалист " .
66
0
 
15
 
! Отговори
xax преди 10 години
Глоби, глоби и пак глоби. Само на Тракия трябва да има 20 камери с поне 60 възможни места за слагането им - тогава няма да има как да предвидиш камерата и да намалиш. И борба с дребната и корупция - не знам кой ще я прави, ако трябва външна фирма някаква.
65
2
 
20
 
! Отговори
Kamen преди 10 години
Тия "експерти" да вземат да прочетат закона и да видят, че за цитираните нарушения глобите са съответно 50 и 100лв. И са такива от поне няколко години. Добре е да осъзнаят и, че скоростите в закона са максимално позволени скорости, т.е. очаква се да се прилагат при идеални пътни условия (хубаво време, добра видимост, изправна кола и т.н.). Не може да променяме закона и да направим макс. скорост на магистрала 70км/ч само защото "вижте какво става с 140 в мъгла".
64
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
натресоха като млад шофьор - карах с 6км над ограничението, а на 100 метра пред стоянката на подкупните *** ме задмина мазен черен мерцедес като малка гара, но ония не си направиха труда да му махнат даже, а после с мен се гавриха като "новобранец" За това от тогава к*р за МВР, КАТ и БГ законодателите
63
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Поредната *** - ми да вземете да крадете по малко и да оправите пътищата с парите, които плащаме бе, ***!!! Всеки който е карал на запад знае за какво става въпрос, дори в сърбия и македония пътищата са в ПЪТИ по-добри. За унгария, австрия, германия да не говорим. Защо в германия стават най-малко катастрофи в цяла европа, сигурно щото 60% от отсечките няма ограничение?!? И не са виновни ниските глоби. И аз в БГ не спазвам ограничения, още си спомням първия и единствен акт, който ми
62
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Никакви ограничения на скоростта не могат да се преборят с простотията. Както виждате най-прости се оказаха законотворците, които въведоха ограничението-недоразумение 140км./час. Вдигнете глобите. Българинът разбира само от бой и парични санкции.
61
2
 
11
 
! Отговори
паралелепипед преди 10 години
Забелязал съм следната закономерност, когато поради нелепост загинат едни хора, веднага лапате маркуча с намаляване на скоростта и глобите. А всъщност истинските причинители са дупките, лошата пътна сигнализация, недоброто обучение на шофьорите, калпавите закони и мижавия КАТ.
60
0
 
13
 
! Отговори
до 56 преди 10 години
До Анонимен;ГЛАВНИЯ ПРОБЛЕМ Е БИЛ И ВИНАГИ ЩЕ БЪДЕ ЗАД_ВОЛАНОТО УСТРОЙСТВО!!!сети се кое е то!!!Мъглата ти виновна,извънземните също,дупките също,полицайте в храстите също,тирове,автонуси,че на всичко отгоре и ограничения на скоростта,димек целия свет ви е виновен само вие сте важни,е нема такъв народ,***'трял до мат'рял
59
7
 
7
 
! Отговори
ГАЙ ЮЛИЙ преди 10 години
СЪС 130 КМ. НА ОПРЕДЕЛЕНИ МЕСТА НА ДРУГИ 120 ДА ИМА ТАБЕЛИ ЗАЩОТО ИМА УЧАСТЪЦИ ГРОБНИЦИ ПО ТРАКИЯ А НЕ ОНИЯ СЕЛЯНИН ОТ БАНКЯ КОИТО ПРЕДЛОЖИ И СЕ ПРИЕ 140 КМ НА КОЙТО НЕ МУ ИЗНАСЯ ДА СИ СЪБИРА *АЛАТА И ДА КАРА ИЗВЪН БГ КОЛКО ЖЕРТВИ ДАВАМЕ ПО ПЪТИЩАТА ЗАРАДИ ВИСОКА СКОРОСТ И ДРУГО КОЙТО НАДВИШИ ПО МАГИСТРАЛА 10 КМ ОТ ОПРЕДЕЛЕНОТО 100ЛВ. ГЛОБА ТОВА ПРЕДЛАГАМЕ НИЕ ГЛАСЪТ НА БЪЛГАРИЯ
58
0
 
3
 
! Отговори
Кратун преди 10 години
Още миналата седмица писах, че се готви повишение на глобите. Не познах само, че ще го обявят след месец. Явно бързат да пълнят бюджета.
57
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Даже трябва скоростта да се ограничи 120км/ч, а в разбитите участъци при Пазарджик и Пловдив на 100км/ч. И глобите трябва да се вдигнат тройно и да има ред. В събота карам по главния булевард на Дружба 1, ограничението е 40км/ч. Там през годините има една камара убити пешеходци, сега са сложили светофари, легнали полицаи. Карам с 50км/ч, в лявото платно, защото отдясно има спрели коли. Отзад едно уди ме натиска. Вдигам 60км/ч. Онзи се изнася в насрещното, задминава ме и отпрашва с 80км/ч напред.