Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни

Дянков също има вина за състоянието на железниците, заяви Московски
Обновена: 18 яну 2015 10:33 | 18 яну 2015 10:13, Мария Захариева
86
Съкращенията в БДЖ са наложителни, но невъзможни
Снимка: архив, Булфото

Съкращаване на служители на БДЖ е наложително с оглед на бюджета на железницата, но е невъзможно. Това заяви транспортният министър Ивайло Московски пред Нова телевизия.

Още по темата

По думите на министъра в момента е невъзможно да се съкращават служители без съгласието на синдикатите, тъй като такъв бил договорът с тях. Московски даде пример с БДЖ Холдинг, където преди години служителите са били 70, а днес е заварил 400 души.

Министърът заяви, че, за да функционира нормално железницата, е нужно да се обслужват задълженията й към кредиторите и да се провежда санитарен минимум от ремонти, който миналата година не е направен. Именно затова не може да се върне в експлоатация цяла серия от неремонтирани локомотиви.

„Аз не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели - най-нискоефективните и губещи влакове на практика отпадат от списъка за субсидиране. Затова се стигна и до напрежение в няколко региона в страната. Това не означава, че няма пътникопоток”, добави Московски.

„Така е направен договора с държавата, че да се изчислява субсидията на база километри, а не на брой пътници. На практика дефектът, който може да се получи, е, че в едно направление може да има пътници, но те да са изключително само от групите, които пътуват с най-ниски тарифи – студенти, ученици и пенсионери”, допълни още той.

"Наредил съм ръководството на БДЖ да проведе срещи с кметовете по места и с тях да бъде обсъдено кои са най-удобните влакове за техните жители, така че да бъде изготвен график за движение, който да отговори на конкретните нужди на хората", заяви още министър Московски. По думите му възстановяването на спрените влакове ще отнеме около седмица.

Министърът беше категоричен, че протестите срещу него и спирането на влаковете не го притесняват, но призова за активност, когато се взимат решения за управлението на железниците.

По думите на Московски вина за недовършената реформа в БДЖ има и бившият финансов министър на ГЕРБ Симеон Дянков. Той обясни, че двамата са работили със Световната банка по план за преструктуриране на БДЖ. В плана се включвало съкращаване на служители, но и подобряване на състоянието на железниците. Според уговорката между двамата Московски трябвало да осъществи непопулярните мерки, а след това Дянков е трябвало да подпише договора.

В крайна сметка Дянков отказал да подпише договореното с ЕК и Световната банка, тъй като средствата щели да доведат до прекалено голям дефицит.

„Това няма да го повторя повече”, категоричен бе Московски и заяви, че съкращенията са непродуктивни в дъгосрочен план.
 


86
Още по темата: МосковскиБДЖДянков
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
65
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Една хубава статия в сайта на Дойче Веле за истината в БДЖ

dw.de/%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%BE-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%89%D0%B0%D0%BC%D0%B5-%D0%BD%D0%B8%D0%B5/a-18199293
64
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Няма да ги закриваме железниците, но накрая те ще ни закрият държавата. Едва ли ще намерят друга толкова ***, че да продължава да им налива милиарди, а те да продължава да си клатят краката.
63
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От 95 -а год все се съкращават служители и в сградата им става все по-тясто. Накрая излезе вица: да се заковат прозорците, да не почнат да падат отгоре. И как ще са възможни при толкова роднини и връзкари.
62
2
 
10
 
! Отговори
Бивш служител БДЖ преди 6 години
Как няма да е губещо, като кадърните хора отдавна си тръгнаха. Тия тикви един график не могат да направят, камо ли да го спазват. Крадяла се нафта. А транспортна полиция си чеше задниците. Да се мине на автобусен транспорт? А на кой жена му е собственик на транспортна фирма? Да учиш 5 години за инженер и да получаваш 640 лв? И случайно да не ти забавят заплатата? Щото да "отлежи" в определена банка и да се лапат лихви? А служителите ти да нямат пари за хляб? Крадлив, неграмотен, *** "министър"!
61
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не, не съм "бантускотски ***" и няма да бъда, защото не ти се връзвам нито на обидите, нито на опитите за плоски внушения. България се разграбва безочливо от хора, за които личното богатство са господ бог, без мисъл за такива неща като общество и държава. Извършва се брутален геноцид срещу българския народ. Няма как да се маскират с думи бруталните факти.
60
1
 
8
 
! Отговори
за 71 преди 6 години
Не се опитвай да ни правиш на ***. Разликата идва от жизнения стандарт и заплащането в страната. А истината е, че заграбиха товарни превози и дадоха лицензи на частници.На това му се вика разпродажба на ликвидация на държавата. И се върши не от "политици", а от откровени крадци, след тях и потоп!
59
2
 
8
 
! Отговори
ИСТ преди 6 години
Троловете на БСП искат много влакове да точат дизела.Някой от крадците на дизелово гориво осъдиха ли, или са неизвестни извършители. Нали ги заснеха.
58
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако в БДЖ всчико беше наред и имаше влакове отвсякъде за навсякъде защо са 600 млн на загуба?Стига с този популизъм на майманолови и депутати на БСП-били победили>....КОи са победили?Защо вместо за един малък автобус трябва да се пуска влак?Така БДЖ винаги ще е на загуба.
57
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Орязване на държавни пари за магистрали, финансиране на магистрали само с частни пари и повече държавни пари за БДЖ и нови влакове.
56
1
 
13
 
! Отговори
за 66 преди 6 години
ЖП транспорта в цяла Европа е основен и товарните превози са заедно с пътническите. При това са държавни, при това ПЕЧЕЛЯТ!!!! Заработваш жалките си стотинки в опит да заблудиш някого....
55
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ЖП.-ТРАНСПОРТА , НЯМА И НЕ МОЖЕ ДА РАБОТИ ОФИЦИАЛНО НА "ЗАГУБА"--ЗАРАДИ НЯКАКВИ "СОЦИАЛНИ ДЕЙНОСТИ"!
/ ..ТОВА СИ Е ЧИСТО КОМУНИСТИЧЕСКА МАКСИМА/

ПО ЦЯЛА ЕВРОПА---ЖП.-ТРАНСПОРТА Е СКЪП , УРЕДЕН ,СИГУРЕН ...И ИЗОБЩО НЕ ИЗПЪЛНЯВА "ЕДИНСТВЕНО СОЦИАЛНА ДЕЙНОСТ"!

ТЕЗИ ЛОКУМИ СЕ РАЗТЯГАТ:
----ЗА ДА ИМА ОФИЦИАЛНА ЯМА , ОТ КЪДЕТО ДО СЕ КРАДЕ БЕЗНАКАЗАНО И БОГАТО ОТ ДЪРЖАВНИЯ БЮДЖЕТ ...ЗА ВСЯКА ПАРТИЯ ,КОЯТО ДОЙДЕ НА ВЛАСТ!

ПРЕСУШЕТЕ ЯМАТА----С ВИСОКИ ЦЕНИ НА ЖП.ПРЕВОЗИТЕ И ТЯХНАТА ЕФЕКТИВНОСТ!!!
54
0
 
11
 
! Отговори
анализатор преди 6 години
Чета абсолютно идиотските ви коментари и се чудя защо изобщо живеете!?
РАЗБЕРЕТЕ: ДЪРЖАВА БЕЗ ЖП ТРАНСПОРТ НЕ Е ДЪРЖАВА, А ПЛЕМЕННА ТЕРИТОРИЯ!
Че разбойниците във властта си правят каквото си искат е защото вие си траете!
няма ли мъже в БЪЛГАРИЯ, КОИТО ДА СЕ ИЗПРАВЯТ И ДА МАХНАТ БАНДИТИТЕ????
53
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ама и ти си избърши млякото о твоята, червен клошар!
52
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като разпродаваш държавата на ликвидация на чужди държави и фирми, то е ясно, че ще храним ***... докато не умре гостоприемника. И ще си вкарат неграмотни примитиви мохамедани. Така ще се ликвидира проблема с тази територия, ставаме "нещо" като нищо. Честито, с тази компрадорска "политическа" класа това ни чака и вече ясно се вижда! А Московски да си избърше млякото от устата!!
51
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тогава вариантът е на червените *** да им се вдигнат билетите с 300 %. Нека тогава пътуват с влака, нека!
50
9
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И кой си ти да съкращаваш министъра?
49
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Днес е Атансовден Наздраве..
48
4
 
10
 
! Отговори
ГЕРБ мафия преди 6 години
Там където има достатъчно евтини влакове на БДЖ, липсват автобуси. Там където ликвидираха влаковете на БДЖ, има доста автобуси, но на солени цени.
47
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Ганчо
То в жп сектора едни инж. - свят да ти се завие ... Те са по- некадърни и от чистачките там, това с БДЖ е от 25 години, не е от сега. От времето, когато така наречените инж. крадоха, крадоха ... та вече няма за крадене ...
46
1
 
12
 
! Отговори
Shark преди 6 години
До ЖП Калтинец. Да де, за това става въпрос, да бъде съкратена администрацията. Но това никога не се прави, започва се от съкращения най-долу. Защото администрацията е наш човек до наш човек мила моя майко ле, ето затова!! И това се прави не само в БДЖ, във всички сфери като започнат съкращения се съкращава от най-долните звена, администрациите остават, затова сме на тоя хал. Да се съкрати от най-долу е на-лесно, най-безболезнено за управляващите и със сигурност няма да настъпят някого по мазола