Зайците зад волана - далеч от мощните коли?

До 100 конски сили - такова возило ще могат да карат младите водачи
13 май 2015 07:00,
223
Зайците зад волана - далеч от мощните коли?
Снимка: архив, Reuters

Младите и неопитни шофьори да нямат право да карат мощни коли. Това е една от идеите, които обсъждат катаджии и експерти, с която се цели да се намалят жертвите на пътя.

Според пътни полицаи, които да отдавна на служба, ако нов водач има забрана да кара кола над 100 конски сили, това драстично ще намали катастрофите с млади хора. Те предлагат забраната да важи за първите 3 години, след като младежът е получил книжка.

Ста¬тис¬тиката сочи, че най-често младите шофьори нямат собствени коли, а карат автомобилите на родителите, които доста често са много мощни. Новият шофьор обаче няма реакции да овладее подобно возило и затова по-често може да се стигне до сериозен пътен инцидент.

Катаджиите настояват и да се върне обучението на полигон за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана. Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти. Катаджиите настояват и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

“Вземат книжки, а не знаят, ако им свърши течността за чистачки или спукат гума, как да се оправят”, възмущават се катаджиите.

Те имат и предложение и опитен водач да отговаря за новите зад волана със собствената си шофьорска книжка. Според пътните полицаи ако един родител знае, че може да остане без документ за правоспособност заради изпълненията на детето си на пътя, със сигурност ще следи изкъсо отрочето си.

Друга идея е начинаещите шофьори да трупат първоначален опит в продължение на една година с придружител на съседната седалка в колата, след като са се сдобили с книжка. Тази мярка лансира пред “Монитор” зам.-шефът на транспортната комисия в НС от ГЕРБ Иван Вълков. Според него подходът трябва да се прилага за всички нови водачи независимо от възрастта им, а не само за ненавършилите 18 години, в случай че се възприеме идеята на непълнолетните да бъде разрешено да шофират с друг човек до себе си.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата е разписала текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика имало в редица държави, сред които Германия.

От комисията обаче искат за тях да важат различни правила - да сядат зад волана първоначално с 2/3 от стандартния брой контролни точки, на магистралите да могат да карат с до 110 км/ч вместо със 140 км/ч, а в останалите извън населени места с до 80 км/ч, вместо с 90 км/ч, както и да попадат под ударите на закона при 0,2 или повече промила алкохол в кръвта, а не както останалите водачи при 0,5.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


223
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
3
 
! Отговори
До 71 преди 9 години
Като си толкова многознаещ, я ми кажи как един шофьор може да спази ограничението от 50 км/час при навлизане в населено място (табела с името на населеното място), след като шофира с разрешената скорост - до 90 км/час и вижда табелата насред пущинака на метри пред себе си? Същото важи и за ограниченията на скоростта заради кръстовища извън населените места.
43
2
 
6
 
! Отговори
проблемът е друг преди 9 години
Шофирането с неразрешено висока скорост е престъпление, Шофирането след употреба на алкохол или наркотици е престъпление. Семейството и училището ТРЯБВА ДА ЗАСТАВЯТ МЛАДЕЖИТЕ ДА СПАЗВАТ ЗАКОНА ! Заради неспазване на закона от млади хора ежедневно България дава жертви .ДОКОГА!
42
4
 
7
 
! Отговори
??? преди 9 години
По-глупави идеи от идеите на КАТ не съм срещал. Затова пък ги казват, сякаш само те разбират какво трябва да се прави. Никога няма да се оправим, ако не се схване нещо много просто - КАТ и МВР като цяло, трябва да изпълняват закона, но не и да го пишат, както е в България. При това трябва да го изпълняват не само по време на "акция" за нещо конкретно, а през цялото време, за всичко записано в закона. 25 години КАТ не го прави, а сега КАТ иска нови ограничения, които очевидно няма да се спазват.
41
1
 
5
 
! Отговори
пърпър преди 9 години
Тези неща се говорят от поне 5,6 години и никакви закони не се приемат... И се замислете да задължите камерите в колите, както е в Русия.
40
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ОбективенВ закона е казано - в градски условия, ограничение на скоростта - 50 км/ч. Ботевградско шосе в града ли е? В града е. Значи - толкова ще е скоростта. Като излезеш от града - прави каквото щеш.
39
2
 
8
 
! Отговори
77777 преди 9 години
В случая КАТ действат като лоби на производителите на коли. Понеже нямало да може да шофира семейната кола, новия шофьор или трябва да купи втора кола или трябва да изчака три години, за да си кара семейната кола. След три години без да шофира, дали ще е станал по-добър шофьор? Безумни идеи на КАТ, което е ясно, но не разбирам защо уж разумни хора, папагалски ги повтарят доверявайки се на доказани некадърници!?
38
5
 
6
 
! Отговори
??? преди 9 години
Колкото и парадоксално да звучи на някои, ограниченията на скоростта в много случаи увеличават катастрофите, но КАТ ни убеждават в обратното, налагат все по-строги ограничения и катастрофите неизбежно се увеличават. Как стана така, че преди 30-40 години в населено място разрешената скорост беше 60 км/ч, при коли произведени преди десетилетия, а при сегашните по-нови и по-сигурни коли, ограничението е 50 км/ч?! Защо на Цариградско шосе в София преди 30 години беше 100 км/ч, а сега е 80 км/час?!
37
0
 
6
 
! Отговори
няма преди 9 години
а всяка кука да отговаря за престъпник и ако той извърши престъпелние ченгето д а плаща глоба и да влиза затвора ,така ще се оттървем от тъпите полицейски идеи,баси *** ,огледайте се как е по света и спрете да искате да ограничавате каквото и да е значи 100 коня -опасно ,98 -не е ,а 75 с компресор кво ги правим ,сваляме компресора или.. ***!!!!!!!!
36
2
 
9
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
Забележет, че КАТ така пише закона и така поставя пътните знаци, че да ги нарушаваме, колкото и да се опитваме да ги спзваме, а и значците налагат някакви безмислени ограничения, които не са на място. Не може примерно ограничението на скоростта да е 50 км/ч за една малка еднопосочна уличка в София и в същото време на Ботевградско шосе с две отделни платна за движение с ограда между тах, при ЧЕТИРИ ленти в една псоока, ограничението на скоростта пак да е 50 км/ч. Това е хранилка на КАТ за глоби.
35
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Да се спират по-тъмните и *** водачи и да им се дава да напишат 3 изречения под диктовка. Който не може да му се взима книжката защото е купена. Него и продавачите в Белене.
34
0
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
Само неизбежността на накзанието, което означава в случая КАТ да санкционира за всяко нарушение, ще се постигне рязко намаляване на катастрофите и на загиналите. Това означава КАТ да санкционира преди катастрофите, а не след тях, както е сега. Вместо 200 лева глоба за нещо си, е много по-добре глобата да е 20 лева, но да се събира не за 10 нарушения, както е сега, а за сто хиляди нарушения, както е по закон.
33
2
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 9 години
За съжаление КАТ успяха да ни промият мозъците, че ние самите сме били виновни, че трябва да има много по-високи санкции, примерно за дребни нарушения по една средна месечна заплата и т.н. все неща удобни на КАТ да ни рекетират. Лошото е, че по този начин само ще се увеличат катастрофите и броя на загиналите, въпреки че на пръв поглед изглежда обратното. Светвният опит отдавна е доказал как трябва да се намаляват престъпленията и нарушенията - не с високи санкции, а с неизбежност на наказанието.
32
1
 
5
 
! Отговори
Факт преди 9 години
Факт е,че основна причина за многото произшествия и загинали по пътищата са пътните знаци, които не отговарят на пътната обстановка,както и това,че КАТ не си изпълнява задълженията по закона,който самият КАТ си е написал.По закон КАТ трябва да санкционира нрушителите,но КАТ го прави изключително рядко, което значи, че на практика не го прави.Второ, санкциите, които КАТ са заложили в закона са прекалено високи, което ги обезмисля.Може още много да се изброява,но извода е очевиден - в КАТ в вината
31
2
 
6
 
! Отговори
M50B20 преди 9 години
Дори и 100 к.с са много за новоизлюпените водачи... Те от учебната кола скачат на тая на мама/тате или собствена ако са по-паралии и разликата винаги е коренна... Нека до 21 да отговарят родителите за тяхното каране - да видим като шибнат на тате една глоба 500лв или му отнемат книжката да не може да иде на работа СОПОЛЧО как ще кара като на писта...
30
1
 
10
 
! Отговори
Румбо преди 9 години
Напълно безсмислено ограничение!Та много от най-тежките катастрофи станаха с абсолютно мижави коли!Най-важния фактор е човешкия!Трябва да се въздейства на болното място-кесията,ама по швейцарския начин-според доходите!300лв могат да качат колата на "трупчета" за едни,а за други са джобните за деня.Освен това трябва да се контролира образователния ценз и да се въведе доживотно отнемане на книжката.Принудителния труд също ще свърши работа-примерно работа в морга.
29
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 9 години
Истината е, че КАТ пише закона за движение по пътищата по начин удобен за самия КАТ и вреден за обществото като цяло. Тези *** предложения на КАТ са пак същото.
28
2
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 9 години
Досегашният опит многократно е доказал,че идеите на КАТ винаги водят до влошаване на положението.На КАТ трябва с закон да им се забрани да философстват на тема движение и паркиране,а най-добре е КАТ да се закрие като особено вредни за беозпасността на движението.Може много да се коментира защо и тези идеи на КАТ са особено вредни и ще увеличат катастрофите по пътищата.Примерно,взима новият шофьор книжка,ама колата на родителите му е над 100 к.с. и той 3 години не шофира,забравя каквото е научил
27
0
 
2
 
! Отговори
??? преди 9 години
По едно време не изискваха ли младите шофьори да бъдат придружени от по опитен шофьор. А курсовете преди 15 години си бяха жив т***шак и май май не се е подобрила работата
26
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не виждам смисъл в това ограничение, моята кола е 60 коня, но с нея мога да направя много зулуми стига да искам, особенно както не върви в някоя ситуация може да се окаже много по-зле. Истината е, че докато не се възпита самосъзнание в младите хора за отговорности няма, как да се реши този и още много други проблеми с тях. Да не говорим, че книжката струва 120лв, обучението е супер занижено и най-лошото младите си мислят, че въпреки липсата на опит са големи "шофьори"! А по пътищата няма полиция
25
2
 
8
 
! Отговори
без компромис преди 9 години
Трябва да забранят на полицаите да шофират. По правило те не спазват ЗДП!