КАТ минава под прикритие - снима тайно и в движение

Джигитите ще бъдат догонвани или докладвани на близък патрул
20 май 2015 07:11,
119
КАТ минава под прикритие - снима тайно и в движение
Снимка: архив Булфото

Катаджиите ще могат да снимат с мобилни камери от движение, като използват необозначени коли и мотори. После или ще догонват нарушителя, който кара с превишена скорост, или ще се обадят на най-близкия патрул, който да го спре и да му напише акт или фиш.

По снимки от движение няма да се издава електронен фиш, пише вестник „Труд”.

Още по темата
Това става ясно от публикуваната вчера Наредба за условията и реда за използване на Автоматизирани технически средства и системи (АТСС) за контрол на движение на пътищата. Документът влиза в сила в събота - 3 дни след обнародването му в “Държавен вестник”.

От КАТ обясниха, че е почти изключено при снимане в движение да се стигне до гонки по пътищата, тъй като методът ще се използва главно в населени места, където ще дежурят подсигуряващи екипи за спиране на нарушителите.

Мярката е взета заради категоричното изискване в електронния фиш да са посочени географските координати на мястото, на което е засечен автомобилът с превишена скорост. Това е невъзможно без подсигуряващи екипи, ако снимката е направена от движение.

В наредбата е указано само, че мобилните камери трябва да се монтират в служебни коли на МВР, но не и че на тези автомобили е нужно да има надписи “Полиция” и стикери, че вътре има АТСС. Подобни стикери ще останат само на патрулните автомобили, в които има камери и микрофони за заснемане на проверките на пътя.

Електронни фишове ще могат да се издават само за превишена скорост. За всички останали нарушения, заснети от мобилни камери – минаване на червено, говорене по мобилен телефон, отнемане предимство на пешеходна пътека и др., катаджиите трябва да спират шофьора и да му пишат акт или фиш.

Местата за контрол с АТСС ще се определят след анализ на основните причини за катастрофи в даден участък, честотата на извършваните нарушения там, статистиката за броя на убитите и ранените, има ли уязвими участници в движението – деца, пенсионери, велосипедисти и т.н. Областни управители, кметове, организации и дори отделни граждани могат да предлагат къде да дежурят камерите.

За да се издаде електронен фиш - местата за контрол трябва да имат знак и да са обявени в интернет
изисква наредбата. Задължително преди навлизане в зоната за засичане е необходимо да се монтира пътен знак Е24. Табелите ще бъдат стационарни и преносими.

Към знака ще бъде прикрепена и табелка, указваща дължината на контролираната отсечка – например 1000 метра. Но това не е задължително и ще се прави само в два случая – ако има няколко места за контрол в рамките на един участък или ако в даден район са пуснати мобилни камери за снимане в движение.

Наредбата изисква всички места на стационарни и мобилни радари да се оповестяват в медиите или на интернет страницата на МВР. Но шофьорите, които искат да си направят справка, ще се сблъскат с проблем. Когато изберат маршрут, те трябва да отварят последователно сайтовете на съответните областни дирекции на МВР.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
60
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това е един голям проблем в България.В България законът е врата в полето, ако искаш можеш да минеш през нея.Ето и повечето тук така разсъждавате:Не какво пише в закона, а как на вас ви харесва, как според вас трябва да бъде ...
59
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Прави си предишния. За всяко нарушение на пътя, най-добре ще е или доживотен затвор или смърт чрез разстрел. А да видим дали някой ще шофира тогава ....
58
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Истината е, че не скороста убива, а глупаците и лошите пътища.------Е дай като е така, да го оставим да си продължава. Щото хората били *** и нищо не можело да се направи. Лош материал били ...
57
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 63Сега санкциите за нарушенията по пътищата са прекалено високи и трябва да се намалят.--------Е дай направо да станат всички глоби по 5 лв.Аз ще си карам с 200, като ме глобят ще дам 5 лв и продължавам.Така ли трябва да бъде?Я удари някой с 5000 лв. за превишена скорост, да видим 2-ри път ще превиши лиТова е закон, да не е игра на глобяванка?!
56
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 59Ето едно заглавие:"България е сред страните в ЕС с най-голям спад в броя на жертвите на пътя за 2010-2011 г."Това беше когато вземаха книжки за превишение с над 30 км/ч.Изглежда има връзка!
55
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сега санкциите за нарушенията по пътищата са прекалено високи и трябва да се намалят. Вместо това, КАТ ни внушават, че по-високите глоби и санкции ще оправят нещата. Е, няма да стане - това го слушаме от 25 години и все не става. Трябва да се напарви както кмета на Ню Йорк напарви, за да намали престъпността, но това означава КАТ да се закрие и да се замени с нов контролираш орган с нови хора. Със сегашните хора в КАТ се видя, че нещата стават все по-зле.
54
2
 
6
 
! Отговори
L. преди 8 години
Това доста противоречи на Конституцията (чл 32, ал.2) относно следенето и записването. Връщаме се в тъмния комунизъм.
53
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Първо трябва да се определи качеството на всеки един път и да бъдат поставени необходимите знаци, а излишните - премахнати. За мен е абсурдно наличието на ограничение от 40км/ч на междуградски път, просто, защото имало отбивка. Ами променете подхода и връзката между пешеходните зони от двете страни на пътя. Уж живеем в 21 век! А ако КАТ продължават да пишат актовете избирателно, делейки ни на "наши" и "ваши" - по-добре да закрием КАТ. Отделно е безумно да се спира движението от пеши полицай!
52
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това за по-строгите наказания си е мазохизъм като следствие от манипулациите на КАТ. какъв е смисъла от по-строги наказания, ако те не се налагат. Щом си шофьор само от 10 години, може и да си видял колко нарушения се правят около теб непрекъснато, както и от теб самия. Ккава е ползата да се глоби прекалено строго за едно нарушения, ако не се глоби за останалите 1-2 милиона? Явно е, че е по-добре да има 1-2 милиона по-ниски глоби. При 35 години шофьорски стаж съм видял и други неща.
51
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До До 55Хората по света отдавна са разбирали, че за да няма нарушения, трябва контролиращият орган да налаг винаги наказания при всяко нарушение и тези наказания няма смисъл да са прекалено строги------------Не, не!Точно наказанията трябва да са строги.Аз съм шофьор от повече от 10 години, към 13 ...И когато вземаха книжки за превишена скорост, аз за пръв път видях да се движат автомобили с около 100 км/ч извън града. Такова нещо аз не бях виждал преди, всеки си караше 140-160.
50
2
 
8
 
! Отговори
42 преди 8 години
ПОРЕДНАТА ТЪПОТИЯ НА БАТ БОЙКО. ЧУДИМ СЕ КАК ДА ПЪЛНИМ ХАЗНАТА НЕ ОТ РАСТЕЖ, А ОТ ГЛОБИ ПО ПЪТИЩАТА. ДОХОДИ АФРИКАНСКИ, ОСИГУРОВКИ, ДАНЪЦИ, ТАКСИ, ГЛОБИ, АКЦИЗИ, ЦЕНИ НА СТОКИ И УСЛУГИ- ЕВРОПЕЙСКИ. АМИ ТОЛКОВА СИ МОГАТ КАДРИТЕ НА БКП, СЛАБИ ГЕНЕТИЧНО, НО КРАДЛИВИ И УПРАВЛЯВАЩИ С НАСИЛИЕ.
49
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
55 вече стана 52, след минута не знам.
48
0
 
5
 
! Отговори
До 55 преди 8 години
Промитите мозъци нямат свършване. Едно е какво ти внушава КАТ, съвсем друга е реалността. Човек, който използва понятието джигити, е почти сигурно с промит от КАТ мозък. Хората по света отдавна са разбирали, че за да няма нарушения, трябва контролиращият орган да налаг винаги наказания при всяко нарушение и тези наказания няма смисъл да са прекалено строги, каквито са в България сега. Ако контролиращия орган започне да наказва за всяко нарушение, "джигитите" ще изчезнат, но не КАТ може да го на
47
0
 
6
 
! Отговори
АлонЗо преди 8 години
Ай да коментират само шофьори!... А?...
46
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименСега КАТ щял да минава под прикритие, т.е. ще има още повече загинали. катастрофи и нарушения.---------Стига глупости.Много добра реформа са направили. С малки крачки напред и нагоре!Малко по малко се надявам, че ще изчистят джигитите от пътищата и хората ще почнат повече да спазват правилата. Надеждата умира последна :)
45
1
 
6
 
! Отговори
До 54 художника преди 8 години
По принцип КАТ трябва да затварят пътища, които не отговарят на определни критерии, а неподходящите пътни знаци, трябва да са един от тези критерии.
44
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Спира ни една патрулка и ни разправят 50 кинта глоба за превишена скорост... Казваме им, че знак за ограничение няма, а те ни отговарят, че пътя е в лошо състояние, и ние трябвало сами да се сетиме---------Мъкааа, мъкаПрепоръчвам ви книгата "Изкуството на правилното мислене" на Ролф Добели :)Също и - "Правилник за движение по пътищата" :D
43
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Основната причина за много нарушения, катастрофи и загинали по пътищата на България е КАТ. Сега КАТ щял да минава под прикритие, т.е. ще има още повече загинали. катастрофи и нарушения.
42
3
 
22
 
! Отговори
художника преди 8 години
Всички викате против КАТ, ама не само те са виновни. Обърнете внимание на ПЪТНА СИГНАЛИЗАЦИЯ за абсурдните ограничения на скоростта на определени отсечки по пътищата.Катаджиите ги знаят и се възползват от тях. ПРИМЕР : Не може да ограничиш скоростта по извънградски път на 50км. при разрешени 90км. само защото край пътя има чешмичка, а и самата чешмичка е с отбивка, която не пречи на движението. И така ... през няколко километра да намаляваш скоростта.
41
5
 
13
 
! Отговори
ETNA преди 8 години
Пак в БГ, на път за морето (малко след Велико Търново): Спира ни една патрулка и ни разправят 50 кинта глоба за превишена скорост... Казваме им, че знак за ограничение няма, а те ни отговарят, че пътя е в лошо състояние, и ние трябвало сами да се сетиме, че трябва да караме по-бавно, въпреки, че ограничение няма.... С две думи, за да караш кола в БГ трябва да си врачка с книжка.