70% от загиналите деца на пътя – пътници при мама и тате

Българинът не се е научил да използва детската седалка
15
70% от загиналите деца на пътя – пътници при мама и тате
Снимка: Gettyimages

70% от загиналите в катастрофи деца са пътници в автомобилите на родителите си, коментира пред "Фокус" Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

Данните сочат, че много по-малка част от децата загиват като пешеходци и велосипедисти. "Основният, генералният проблем е, че българинът все още не се е научил да превозва детето си в обезопасителна детска седалка", коментира Тодоров.

Той отчете като пропуск в образователната система недостатъчния брой часовете по пътна безопасност и допълни, че на децата трябва да им бъде предоставяна информация по такъв начин, че да бъде привлечено вниманието им.

"За съжаление, в големите градове тъй нареченото "приложно колоездене" не е достатъчно добре развито. Въпреки това в европейски мащаб България има доста добри резултати. Но най-често умението за майсторско управление на велосипед се добива в малките градове", добави Владимир Тодоров. Той припомни, че представители на "Пътна полиция" са провеждали открити уроци с децата, за да ги запознаят с правилата за движение по пътищата.

"Друг интересен подход, който се практикуваше преди години – представител на "Пътна полиция" с униформа, с всичките си атрибути, от които децата много се впечатляват, даже с полицейски мотори, с полицейски коли идваха и правеха открити уроци и обясняваха най-важните правила", обясни Тодоров. Той добави, че модерните технологии също могат да бъдат използвани при обучението на децата.

Владимир Тодоров поясни, че трябва да се правят проверки около училищата за това, как родителите превозват децата си. "Необходимо е родителите да изберат най-безопасния маршрут на детето за училище", каза още той.

Относно автомобилните гонки той бе категоричен, че нерегламентираните състезания на пътя трябва да бъдат квалифицирани като хулиганска проява.

"Другият подход е да се създадат необходимите условия, така че тези, които искат да се състезават, да го правят на пригодени за това места, без да застрашават живота на другите", каза още Владимир Тодоров.


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Липсват основни данни в статията - колко са загиналите деца по периоди. Може да се окаже, че откакто детските седалки станаха задължителни, броя на загиналите деца да е скочил в пъти. Може да се окаже, че загиналите деца са много малко и да се дават проценти в такъв случай си е чиста пропаганда и манипулация. Примерно загинали са три деца за една година - две в колата на родителите и едно като кара колело. 67% в единият случай и 33% в другият, но ако преместим едно дете от едната група в другата
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
70% е доста малък процент, след като е ясно, че обикновено родителите са при децата си. Излиза, че родителите много отговорно шофират и затова само 70% от загиналите деца са пътници в колите на родителите си. Примерно, ако са загинали 10 деца за 2014-та година, 7 са пътували с родителите си, а три са били пешеходци или велосипедисти. Ясно е, че страшно много деца са превозвани от родителите си, но само 7 деца по неясно чия вина са загинали при превоз с автомобил. Останалите 3 ги е сгазил някой.
10
1
 
10
 
! Отговори
Наско преди 5 години
Има една приказка - не се опитвай да промениш детето си, промени себе си - то само ще се научи от теб. Проблема не е при децата - проблема е единствено и само при родителите, затова днешната младеж е на това дередже. Щото мама и тати са израснали през 90-те, времето на най-голямата мафия и сега всички са големи тарикати, далавераджии и безхаберници.
9
2
 
2
 
! Отговори
alka преди 5 години
По бай тошо колите не вдигаха 200. Дай на селтака бърза кола па после бърза помощ чакайте.
8
4
 
0
 
! Отговори
до 9 преди 5 години
имаше катарстофи и при бай Тошо, но не се тръбеше за всяка по медиите. Сега всяка катастрофа, без значение лека, тежка, със или без постардали става топ новина. А за курсовете си прав.
7
2
 
2
 
! Отговори
mdaa преди 5 години
До АнонименНаписал си изключително големи глупости!
6
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не видях в статистиката да се споменава, че пострадалите деца са били извън детска седалка. Статията ЯВНО е за реклама на безсмислените детски седалки, в които са повярвалии част от коментиращите. Та да сравним защо нямаше при Бай Тошо толкова инциденти - защото книжка се вземаше за 6-8 МЕСЕЦА, а милиционери имаше на всяко кюше и си вършеха работата по контрола на движението - т.е. МЕСЕЦИ наред се обучавахме преди да ни пуснат на улицата, а сега и полигони няма, камо ли достатъчно кормуване.
5
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За съжаление много хора живеят с мисълта - това на мен неможе никога да ми се случи. Но белята става за секунди и после се питаме що така. Промяната зависи единствено и само от нас.
4
2
 
17
 
! Отговори
SA преди 5 години
Отношението ни към децата показва колко калпава нация сме!
3
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен (2)Еърбега се изключва винаги. В скандинавските страни е препоръчително деца до 5 годишна възраст или под 18 кг да се возят с гръб към посоката на движението, в резултат на коетo смъртността и сериозните наранявания при малките деца са практически сведени до нула. Това, което е много важно да се разбере е че дори при внезапно спиране, без удар, едно малко дете може да получи травма и вътрешни кръвоизливи ако е без седалка или в седалка обърната с лице към посоката на движение.
2
5
 
18
 
! Отговори
До 2 преди 5 години
Автомобилите който имат аербег на задната седалка имат и опция да се изключи. Стига оправдания. Детските седалки са направени за безопастност и в критична ситуация могат да се окажат решаващи за детето. Като цяло културата на българина относно предпазните колани на задните седалки, детските столчета и всякакви обезопасителни средства е доста ниска...
1
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Детската седалка за бебета от 0 до 6 месеца е опасна. Според новия закон тя трябва да бъде поставена с гръб към посоката на движение, но повечето нови автомобили имат аербег и за задните места и в случая главата на детето е подпряна на аербека.