В ЕС няма нови двигатели за МиГ 29, признаха от ВВС

Дори да има в някоя фирма, трябва да се ремонтират
Обновена: 29 яну 2016 07:09 | 29 яну 2016 07:08, Веселина Йорданова
74
В ЕС няма нови двигатели за МиГ 29, признаха от ВВС
Снимка: архив, БулФото

Ние от ръководството на Военновъздушните сили не знаем в коя страна на Европейския съюз има нови неизползвани двигатели за МиГ-29, каза вчера командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев. Военният министър Николай Ненчев обяви, че ще даде 55 млн. лв. за неупотребявани двигатели за този тип, но те няма да бъдат купени от Русия.

Експертите от ВВС поясниха, че дори някъде да има такива, както и да са съхранявани през годините, те ще трябва да минат основен ремонт. Това щяло да оскъпи и да забави доставката им.

Ръководството на армията най-вероятно е открило някоя частна фирма, която преди години е купила от Русия двигатели за МиГ-29 за търговия, но поради някакви причини те не са били изтъргувани, пише "Труд".

Ген.-майор Радев обясни, че нарушаването на въздушното ни пространство от страна на руски самолети е намаляло. Той обаче смята, че няма принцип в това - има моменти на много инциденти и периоди без никакви проблеми.

През 2015 г. родните ВВС са се изправили пред такива предизвикателства като недостиг на ресурси, изтичащ технически ресурс на авиационната техника, напускане на подготвен състав и свръхнатовареност.

Липсата на яснота за ресурсната осигуреност е превърнала планирането на летателната подготовка за 2015 г. в истинско предизвикателство. Особено през второто полугодие се е засилила тенденцията за напускане по собствено желание от всички категории военнослужещи, което застрашава приемствеността.

Ген.-майор Радев не скри притеснението си, че готовият от 2014 г. инвестиционен проект за придобиване на нов основен боен самолет все още не е внесен в Министерския съвет. Това според него драстично намалява възможността за сключване на договор през тази година и усвояване на отпуснатите чрез държавния бюджет 80 млн. лв. Командирът на ВВС няма необходимата информация за актуалното състояние на проекта.

Тази година ще бъде белязана с риска от полети с авиационна техника с удължен ресурс. Въпреки осигуреното целево финансиране доставки и ремонти могат да се очакват най-рано в началото на 2017 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До ДаниелNormalno da svalqt pove4e samoleti vav voinata s vietnam...letcite nesa bili ruski piloti a vietnamski...kak si predstavq6 4e se izgrajda edin pilot vav "as" trqbvat godini trud i 4asove poleti..ina4e na teoriq koi e po dobar nqma smisal da se spori...nito vie nito az znam palnite texni4eski danni na nai novoto pokolenie iztrebiteli.
44
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако F-35 е ютия, то цялата руска авиация е риза, която е изгладена от тази ютия и си стои мирно и чинно в гардероба, че може да изгори от юютията, ако последната се разгорещи!!!!
43
2
 
4
 
! Отговори
кокоspa преди 8 години
И още нещо-Русия НЕ ПРОИЗЕЖДА техника за натовски държави и по натовски стандарти!!!Бойният самолет какъвто и да изберат нашите ще е ЗАПАДЕН.Примирете се!И още нещо статистиката показва че досега в локален конфликт НЯМА руски боен самолет които да е излязъл победител.Факт за съжаление!!!
42
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нещо някой е объркал цените!F-22 е с цена около 200 000 000 за брой с обучение и поддръжка, F-35 е в пъти по-ефтин!!!Някой беше писал, че сърбите свалили F-22, което си е лъъжа!Единствения свален самолет над СФРЮ за всичките войни е един F-117, свален е от F-15.По време на тези военни действия е имало само експириментален момдел на Раптора!!!Освен това Рапторите едва тази година получиха разрешение да напускат САЩ!!!Само за информация Раптора е най-съвършение боен самолет!!!
41
0
 
5
 
! Отговори
Даниел преди 8 години
До До 39Много ме кефи, когато някой почне да плямпа глупости.1. Израел никога не е оперирал с МиГ, да не говорим по времето на Виетнамската война. Тогава летят основно на Ф-4 и Миражи2. Сърбите Ф-22 не са сваляли, защото по онова време Ф-22 още не беше на въоръжение.3. И това съотношение 1 МиГ-21 : 9 Американски самолета от къде го изкара не ми е ясно. По статистика САЩ свалят доста повече самолети на Виетконг, от собствени загуби във въздушен бой. Загубите на САЩ са предимно от ПВО.
40
5
 
8
 
! Отговори
кокоspa преди 8 години
Ресурсът на планера на Ф-16 от първия е 60 000 часа! ,междуремонтния ресурс на двигателя е 6000! часа.При "невероятния "МиГ-29 дори при новите мотори ресураът е 900 ? часа!Ресурсът на планера е 30 000 часа.Нека не коментираме теми които не разбирате- а само папагалствате от руски патриотични сайтое!!Благодаря!!
39
8
 
12
 
! Отговори
dp преди 8 години
Няма съмнение, че руските изтребители са добри. Нещо не ми е ясно как се поддържат такивабез участието на производителя.Също няма съмнение, че Русия е във вражеския лагер - слава богу в НАТО сме - и ако щесе въоръжаваме е пълна смехория да го правим пазарувайки от тия, срещу които се въоръжаваме.Оттам нататък е въпрос на пари, оценка на параметри и т.н. критерии за избор, варианти много - и от щатите, и не само.
38
2
 
5
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 45Все пак трябва да отдадем нужното и на ХАмериканците. Създали са инженерно бижу. Значи Ф-16 с Ауакс е много по-ефективен от самотен Ф-16 или дори от Група Ф-16. Ф-35 с Всичките си сензори получава почти толкова информация колкото ауакса. Но поради факта че чисто бойните му характеристики са като на Ютия е една изключително скъпа мишена за Т-50, МиГ-35, Су-35, Бъдещия МиГ-41(наследник на МиГ-31)
37
2
 
9
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 39Относно колко Ф-16 са свалили МиГ-29 ПАК ГРЕШИШ.ВЪВ ВСИЧКИ ПОСОЧЕНИ КОНФЛИКТИ Ф-16 СА БИЛИ ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ОРГАН НА Е-3ххх АУАКС системиако взема А-50(руския Ауакс) заедно с МиГ-29 и ги пратя срещу Ф-16 без да са управлявани от автоматизирана бойна система Ф-16 ще са просто захаросани мишени за МиГовете.Автоматизирани и въздушно базирани системи за управление могат единични страни да си позволят по света.
36
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До БобиЛеле до къде я докарахме с матрялва...
35
1
 
13
 
! Отговори
До 39 преди 8 години
Във виетнамската война на 9 свалени американски самолета се пада свален един Миг 21 янките вземат един Миг от евреите разглобяват го да му видят устройството, и стигат до извода, че освен качеството на самолета много е важно и кой го управлява. Помниш ли какво казваха сърбите да сваления Ф22 - Ако знаехме че е невидим нямаше да го сваляме.
34
2
 
3
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Анонимен 39Защото ти си НЕОБРАЗОВАН за това изръсваш подобни ГЛУПОСТИФАКТИ1. Разработката на всички ОСНОВНИ системи за Руската армия плаща правителството. След това придобиване на всяка бройка става на производствена цена. За това с 10 пъти по-малък бюджет от САЩ успяват да купуват нова техника.2. МиГ-29СМТ отговаря на F-16А/B MLU не говорим за F-16C/D или новия F-16V(все още без поръчки) Съответно 15 мил$ самолет и боекомплект, 15-30Мил$(след ремонт); 40-60Мил$; 47мил$ само самолетите
33
2
 
4
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До Па мисли малко! 31Т ъпчо 7,62 стотна серия калашници в която влизат 3 вида с натовски калибър Арсенал ги произвежда от десетилетие. Проблемът е че армията на склад има поне 5 милиона калашника заедно със съответното количество боеприпаси както 7,62 така и 5,45 модификации. Това са десетки Хиляди тонове и тях трябва да ги подменим за да минем масово на 5,56 натовски калибър
32
14
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До БобиИзвода е, че руските самолети са ***!!!Не може два равностойни самолета да имат дори и 2 пъти разлика в цената, да не говорим за повече!!!Ефтенията е псевдо продукт, сиреч ***!!!Видяхма ги, колко са добри руските самолети в Ирак, СФРЮ, Либия, пък и в Сирия ги изненадах "старите бракми F16"!!!
31
0
 
13
 
! Отговори
Боби преди 8 години
Леле колко заблудени има!ФАКТИ1. МиГ-29А(нашите) имат двигатели РД-33 първо поколение (общо 5 последното с управляем вектор на тягата) които се ремонтират на 350 часа ЗАДЪЛЖИТЕЛНО2. Полша ремонтира тези двигатели БЕЗ ЛИЦЕНЗ3. Руската оферта беше да се модернизират двигателите до 2 поколение или ремонт след 500ч (увеличаване с 35% на бойния режим) като беше нищожно по-скъпа.F-16V(нов) 47 Мил$ само самолетаF-16MLU/C/D(стар) 30мил$ с ремонта само самолетаГрипен 200мил ВсичкоМиГ-29СМТ 15мил$
30
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
1час във въздуха на ф-35 струва много много скъпо!
29
0
 
15
 
! Отговори
чичо преди 8 години
От инат нашите управници ще се наакат, но няма да се напикаят. Нови двигатели се търсят при този който ги произвежда и дава гаранция, а не по моргите на Европа.
28
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До ???!!!!Защото сте необразовани и неосведомени!
27
0
 
19
 
! Отговори
9К51 преди 8 години
Този т.н. "военен министър" е върха на тъпотията ..бат`Бойко време да го последва участта на просветния такъв ... щял да ги купи от частници, не от завода производител ... това да не са кебапчета за гуляй на фуражките!? Става въпрос за изключително сложна и прецизна техника, за която гаранция може да се получи само от производителя ... или иска да превърне 29-те в летящи ковчези за малкото ни останали пилоти ...
26
1
 
1
 
! Отговори
???!!!! преди 8 години
Бря, батьо, що са абиш да слагаш по три удивителни и въпросителни? Накраят цели четири.