3000 тираджии не стигат, броят им до 4500 лв. месечно

Транспортният бранш гони по заплати IT сектора
15 фев 2016 09:22,
119
3000 тираджии не стигат, броят им до 4500 лв. месечно
Снимка: Bulphoto, архив

Имаме недостиг от над 3000 шофьори на тежкотоварни автомобили, въпреки че заплатите им стартират от 3500 лв. и стигат над 4500 лв. заедно с командировъчните. Това обясни Христо Христов, член на УС на КРИБ и основател и изпълнителен директор на компанията за международен автомобилен транспорт и спедиция "Дискордиа", пред "Стандарт".

Проблемът с тоталната липса на водачи е един от основните приоритети на бранша, на които спешно ще търсим решение, включително и с помощта на КРИБ, обясни Христов. Преди 1-2 години не ни достигаха около 2000 водачи, тази година - 3000, а след 2-3 години - ще са над 5000, тъй като бизнесът се разраства, а с това и необходимостта от водачи, каза Христов. Възнагражденията на водачите продължават да се вдигат, което също е показател за недостиг.

"По пътищата у нас могат да се видят рекламни билбордове за търсене на шофьори със заплати от 2150 евро на месец. Липсата на шофьори ще нараства въпреки прилива на водачи от автобусния транспорт заради 4-кратната разлика в заплащането. Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения. Водач на тежкотоварен автомобил е скъпо платена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", обясни Христо Христов.

"Подготовката на водачи за тежкотоварни автомобили би помогнало много на регионите със сериозна безработица, като Северозападна България и Родопите, каза още Христов. Младите хора масово заминават за чужбина да работят неквалифициран труд, за който получават 2-3 пъти по-ниски възнаграждения от това, което ние плащаме на водачите си. Още повече, че повечето от тези млади хора работят на черно, без никакви осигуровки. Така че положението на тези региони би могло доста да се подобри, ако държавата провежда целенасочена политика за подготовка на водачи за нас", каза Христов.

За да се реши обаче по-бързо проблемът, ние заедно с КРИБ ще се борим да ни бъде предоставена възможност да вкарваме по облекчена процедура водачи от трети страни, като Украйна, Молдова и др., заяви Христов. Вече изпреварваме турските превозвачи като възнаграждения, а в Европа отдавна ни се носи и славата като добри работодатели, коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: шофьоризаплати
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
14
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Българските IT специалисти са въздух под налягане.
19
8
 
12
 
! Отговори
до 26 преди 8 години
Докарват 15% по фалшива стъкмистика. Само говорят колко добри IT специалисти имаме но аз не съм видял още една програма направена от такива специалисти и търсена в света а Руски програми има много в нета и то даже безплатни.
18
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Поредната лъжа. Имам двама приятели, които се опитват да работят като ТИР шофьори. Изискванията са огромни, а заплатата мижава. Фирмите искат престоя им в чужбина да се смята за отпуска, да карат над определеното време за тяхна сметка в Европа, да претоварват колите и т.н. Камионите и водачите са застраховани формално за смешни суми в страни като Таджикистан, Узбекистан и др. При ПТП не по негова вина от водача се иска да възстанови загубите и т.н. Не говоря за заавениш заплати доста други неща.
17
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 23,Тези изнежените IT специалистчета докарват 15% от БВП иправят по 2-3 деца, защото имат възможност. Ако не ги искате, в Германия се търсят 750хиляди програмисти. От всичките ислямисти натрапили се на Европа няма ни един читав програмист. Щото читавите работят за ИД.А пък, знаете шофьорите губат продовитостта си от вибрациите в камионите.
16
0
 
7
 
! Отговори
до 22 преди 8 години
Добре е човек да владее няколко професии за да е сигурен в бъдещето си.
15
21
 
14
 
! Отговори
до 19 преди 8 години
Прав си колега. Представям си онези изнежени IT специалистчета ще вършат нещо полезно. То между другото повечето от тях са евроатлантици та не е трудно да се досети човек за тяхната полова ориентация .
14
0
 
10
 
! Отговори
до 11 преди 8 години
Защо непоработиш тази професия ,да видиш какво е заплащането и после да пишеш глупости другарю Пепчо.
13
8
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ей много лъжете бре! Какви са тези заплати и кой ги плаща е България. Тираджиите в българските фирми взимат таван 2000-2500 ЛЕВА . Ами условията на труд и спартанския живот! Едно е да караш чисто нов камион с осигурено гориво ,друго е да си с няква трошка на милиони километри и за секи литър над нормата да ти се отдържа. Освен това къде ги видяхте такива заплати и в ИТ сектора. 2000 е нормална заплата ,но над 4000 взимат само мениждърчетата!
12
1
 
22
 
! Отговори
Невен преди 8 години
Като гледам, сте минали IT сектора по заплати, но наистина това е неблагодарна професия, особено с такива протестиращи съседи като гърците и работливи на запад като сърбите.
11
3
 
26
 
! Отговори
Иво преди 8 години
Те всички чорбаджий обещават, но не дават.Но ще дойде ден и да си дават дъщерите и жените,само и само да са големите бизнесмени.
10
3
 
23
 
! Отговори
маке преди 8 години
абре посмалете мако с тия нули бре и да лажете кат ората неможете вие ке изкарате дека повеке от овчарето зимат
9
5
 
61
 
! Отговори
ЕДНА преди 8 години
Пълни глупости,в нито една БГ транспортна фирма няма такива заплати,стига лъгахте хората.Колкото до изравняването на заплатите с ИТ фирмите-може само с някой от тях просто защото и при ИТ-заплатите са ниски.Стига вече с тия лъже статии.
8
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като гледам младежкото гепаджийство дежури по форумите като матросовци и още не могат да вдянат че мути си отива а с нея и бакянския тарикат!
7
11
 
20
 
! Отговори
Д-р хаОс преди 8 години
Браво за заплатите,ама що не пробва едно Ай-Ти специалистче да врътне един курс с камиона?
6
1
 
44
 
! Отговори
Петров преди 8 години
И така.....чудесна статия, но прикриваща истината за работодателите в транспортния бранш ! 1. Това е много трудна професия и не всеки може да я работи, спиш в кабина, работиш на час/ няма събота и неделя/, санитарните нужди зависят от местоположението на камиона / баня, тоалетна и т.н./ , работния период в командировка е от 10 дни до 4 месеца/ по пътищата си/. 2. Истината е следната заплата 500 лв. и двойни осигуровки на ден в чужбина, ако не те излъже шефа и получиш единични такива.........
5
0
 
65
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
Такива професии като на тези шофьори са добре платени поради една проста причина - те са "международни" професии, в смисъл че винаги можеш да заработиш за работодател от друга държава, който плаща повече. Същото е с пилотите например. Тук изобщо не става дума за дефицитност. То и в България има глад за всякакви кадри, ама пак не плащат.
4
0
 
66
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Сетила се Мара да се побара . Изгонихте младите хора по чужбина с ниските заплати и сега олеле майко . Същото ще стане с всички нископлатени професии след време . Сега наред са собствениците на хотели , които още се подиграват с хората с 500 лв. заплати .
3
6
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
кой си измисли тези заплати, заплатите са ниски и са до 2000 лева
2
9
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма да достигат защото герберастията затри ЖП превозите. Оня тъмничкия министър дето не беше виждал дрезина успешно ликвидира обиколната линия при гара Пионер и сега там се строи цел комплекс
1
2
 
62
 
! Отговори
Мен преди 8 години
Нормално е да има толкова дефицит, а заплатите най-вероятно ще се покачат още. Тази професия не е за всеки - да обикаляш по цял ден с камиона по различни държави, да не можеш да се прибереш вкъщи при семействтото. Малко хора искат да го работят това.