3000 тираджии не стигат, броят им до 4500 лв. месечно

Транспортният бранш гони по заплати IT сектора
15 фев 2016 09:22,
119
3000 тираджии не стигат, броят им до 4500 лв. месечно
Снимка: Bulphoto, архив

Имаме недостиг от над 3000 шофьори на тежкотоварни автомобили, въпреки че заплатите им стартират от 3500 лв. и стигат над 4500 лв. заедно с командировъчните. Това обясни Христо Христов, член на УС на КРИБ и основател и изпълнителен директор на компанията за международен автомобилен транспорт и спедиция "Дискордиа", пред "Стандарт".

Проблемът с тоталната липса на водачи е един от основните приоритети на бранша, на които спешно ще търсим решение, включително и с помощта на КРИБ, обясни Христов. Преди 1-2 години не ни достигаха около 2000 водачи, тази година - 3000, а след 2-3 години - ще са над 5000, тъй като бизнесът се разраства, а с това и необходимостта от водачи, каза Христов. Възнагражденията на водачите продължават да се вдигат, което също е показател за недостиг.

"По пътищата у нас могат да се видят рекламни билбордове за търсене на шофьори със заплати от 2150 евро на месец. Липсата на шофьори ще нараства въпреки прилива на водачи от автобусния транспорт заради 4-кратната разлика в заплащането. Ние вече гоним ИТ сектора по възнаграждения. Водач на тежкотоварен автомобил е скъпо платена професия, която ще става още по-доходоносна. През следващите 10 години ще има крещяща нужда от шофьори. Само на Полша са необходими 20 хил. водачи, а на ЕС - над 100 хиляди", обясни Христо Христов.

"Подготовката на водачи за тежкотоварни автомобили би помогнало много на регионите със сериозна безработица, като Северозападна България и Родопите, каза още Христов. Младите хора масово заминават за чужбина да работят неквалифициран труд, за който получават 2-3 пъти по-ниски възнаграждения от това, което ние плащаме на водачите си. Още повече, че повечето от тези млади хора работят на черно, без никакви осигуровки. Така че положението на тези региони би могло доста да се подобри, ако държавата провежда целенасочена политика за подготовка на водачи за нас", каза Христов.

За да се реши обаче по-бързо проблемът, ние заедно с КРИБ ще се борим да ни бъде предоставена възможност да вкарваме по облекчена процедура водачи от трети страни, като Украйна, Молдова и др., заяви Христов. Вече изпреварваме турските превозвачи като възнаграждения, а в Европа отдавна ни се носи и славата като добри работодатели, коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


119
Още по темата: шофьоризаплати
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
80
0
 
1
 
! Отговори
Димов преди 5 години
Крайно време е НАП и Агенцията по труда да се самосезират, и да направят проверки за осигуровките на шофьорите дали са на обявените заплати от минимум 3500 лв до 4500 лв или са на минималната работна заплата от 500 лв
79
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е лъжа. 99% от Българските шофьори не взимат заплата и се осигуряват на минимума. За това повечето предпочитат работа в Европа. Когато тази практика бъде преустановена тогава ще има нужната броика шофьори.
78
0
 
5
 
! Отговори
svet63 преди 6 години
Не е верно за заплатите на тези хора .Около 2500 , масимо до 2800 лева. Ако взема на тези пари , това е помага си с ДРУГА КАРТА или слага МАГНИТ на камиона. А това е забранено но ВСЕКИ РАБОТОДАТЕЛ ГО ПРИВЕТСВА .И тогава ставам НЕГОВ НАИ ВЕЛИК РАБОТНИК Това е при всеки РАБОТОДАТЕЛ. А в ДАИ -даи да има и за мен - са готови на велики дела когато има закони форми да си ВЕЛИК.в
77
0
 
4
 
! Отговори
bb преди 7 години
До Rider 777кога стана калайджия,кога ти почерня ***..Едно време се пообаждаше плахо по форумите,,орлов поглед,,ли къв беше,после набра инерция и сега къде има писано нещо за транспорт,все ти си с мнение.*** и селяка *** ***.Чорбаджия шлякан.80% от чорбаджийте са като тебе-скъсани ***
76
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Bavqt parite ni i ni se prismivat. Ha kade chte idat. Karat te da izvarshvash narushenie ti si plachtash. Za pretovarvane ti si plashtash. Za chasove pak. He , ta koi ne iska da raboti kato normalen chovek za normalni pari ....???? Nqma veche glupaci. Zamislete se zachto stana taka . Nqmame vi doverie gospoda Bogayashi. Tova e problema. Ako chtete i Angolci naemaite. Samo si cheshite ezicite 4000 lv, pfffu. Dano da se zamislqt nqkoi hora nad tezi redove. Blagodarq Vi.
75
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
кой в *** дава такива пари 3000 само на думи иначе ти дава 1,200 а някой път чакаш с 2 месеца българи ли са турци руснаци еврей бягай то за туй всички българи карат в чужди фирми на вън
74
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не е ясно кой има интерес от пускането на подобни глупости, сега НАП като ги погне, ще се окаже, че са осигурени на 450-500 лева, да взимат около 1200 реални, а ако си докарат нещо от контрабанда - то си е на тяхна отговорност. В Европа заплатите на тираджиите също са около 1200 евро, но има и за под 500 - примерно в Естония. Но там условията на труд са на светлинни години от при тукашните чорбаджии и изедници...
73
0
 
24
 
! Отговори
Служител преди 8 години
Значи, т. нар. "бизнес", да си знаете - след като 20 години се стискахте да давате нормални заплати и се държахте безобразно с персонала, сега вече сами виждате, това до къде ви доведе. Вече и за високи заплати никой не идва да ви работи. Защото нещата НЕ опират само до пари, а трябва и ОТНОШЕНИЕ. Сами си изгонихте кадрите, които сега търсите под дърво и камък. И тези кадри няма да се върнат при вас, защото ви знаят долните номерца. Както знаете, всичко се връща. Много поздрави от Нова Зеландия!
72
0
 
34
 
! Отговори
шофьор преди 8 години
Шофьор съм в Германия - с договори, осигуровки и вс. както си му е редът /в немска фирма естественно/. Паричките са по-малко от тука посочените /не с много, обаче/, но винаги, ама винаги идват на датата!! Няма филм: ама тоя м-ц няма пари, сега ще забавиме малко и т.н. нашенски истории!! Затова и ще тъъъърсите шофьори!!! То е ясно защо. Пред журналистите може и по 10 хил. да обещават- но "ние тези неща много добре ги знаеме"!!
71
2
 
31
 
! Отговори
тираджия преди 8 години
Карайте си камионите щото едно обещавате друго правите затова ще има дефицит за шофьори дано си ги гледате през прозореца колко са хубави и икономични на паркинг,в. Бг никой нема да кара за измамници
70
3
 
27
 
! Отговори
....... преди 8 години
Г-н Христов! Недостиг има, а повечето от фирмите недават шанс на младите хора който искат да се развиват в тази дейност!Примерът съм Аз , кадето и да видиш обява искат Мин. една година стаж! От Каде???
69
1
 
20
 
! Отговори
Коментатор преди 8 години
youtube/watch?v=6CAoeTKqvpQLife is live! бай Крас е супер!
68
1
 
17
 
! Отговори
Коментатор преди 8 години
youtube/watch?v=XlbWIkHMLFAЕй, Стобар, голямата фирма! 40 тона, слуша радио Вероника у Англия. С ке са бачка тука! Убрееее! Уредбътъ! Айдее, волво, волво! *** и ц.иг.а.н.ин. ***! Волвото издуа бай Крас, хаха.
67
0
 
14
 
! Отговори
Коментатор преди 8 години
youtube. com/watch?v=XlbWIkHMLFAБай Крас!Убрееееее!
66
0
 
18
 
! Отговори
Коментатор преди 8 години
Гледали ли сте Бат Крас в тубата - пуши БТ и слуша радио Веронюка в Англия и върти чакръка. Супер.
65
1
 
14
 
! Отговори
DODO преди 8 години
АКО СИ НАМРАЗИЛ ЖИВОТА СТАНИ ШОФЬОР ОСИГОРЕН СИ НА 450 ЛЕВА 2 КАТЕГОРИЯ ТРУД ОТПАДА ПОВЕЧЕ 1500 ЕВРО НИКОЙ НЕ ДАВА ЖЕЛАЕЩИ МЛАДИ НЯМА АКО ИМА КОЙ ДА ОБЕРЕ КУПЕНИТЕ КНИЖКИ ЩЕ ТЪРСИТЕ ПОНЕ ОЩЕ ХИЛЯДА
64
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Jena sam, no vinagi sam iskala da stana shofior na TIR. Hem priatna rabota, hem 3500 leva. Kato imate nedostig - privlechete jeni.
63
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В България има два вида живот . Единия е в медиите , а другия реалния . Такава заплата да ти даде български назначен капиталист е все едно педофил да иска да стане детски учител . Иначе в моята фирма аз давам 10 000 евро заплата , ама на ......
62
1
 
17
 
! Отговори
тир мееен преди 8 години
1700.2000 евра се дават по европа,но в къ6ти спиш 5/6 дни.!!газ на *** мизериа и т.н и т.н
61
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако беше истина, всички IT, професори и лекари щяха да напуснат и да кандидатстват за шофьори. Автомибилните фирми се картелират за ниски заплати и често му режат заплатата след като наемат някого.