Стимул: Купи нова кола, плати с 8 лв. по-малко

Държавата вдига екотаксите на старите коли, но с малко
Обновена: 6 апр 2016 13:01 | 6 апр 2016 12:58, Веселина Йорданова
84
Стимул: Купи нова кола, плати с 8 лв. по-малко
Снимка: архив, Bulphoto

Държавата ще стимулира покупката на нови коли с по-ниска продуктова такса. Ако купите чисто нов автомобил, вече ще плащате с 5% по-малко или вместо 146 лева, ще дадете 138 лева.

Екоминистърът Ивелина Василева обясни, че у нас има регистрирани 3.9 млн. коли и голям процент от тях са на възраст над 10 години. Средната възраст на автомобилите у нас е около 16 години.

С промени в Наредбата за продуктовите такси за масово разпространените отпадъци, приети от правителството, ако колата е на възраст до 5 години, намалението ще с 3%. За автомобили над 5 години обаче има увеличение и то също е с 3%. Продуктовата такса се заплаща еднократно за продукти, след употребата на които се получават масово разпространени отпадъци.

В момента за коли до 5 години тя е 200 лева и ще падне с 6 лева до 194 лева. При коли на възраст между 5-10 г. сега се заплащат 253 лева, а след обнародване на наредбата ще са дължими 260 лева. За автомобили над 10 години таксата е 267 лева и ще стане 275 лева.

Стимулира се и покупката на електромобили и хибридни автомобили. За първите новата такса е с 30% по-ниска и вече ще е 102 лева за нова кола.

За хибридните автомобили намалението е с 15%, тоест за нов автомобил тя ще падне с 14 лева.
Целта на този подход е да се стимулира ограничаването на стари превозни средства, които генерират вредни емисии, обясни Василева.

Няма да има промени в таксите за найлонови торбички, за които от 2011 година насам също е дължима продуктова такса. Екоминистърът обаче отбеляза, че за периода 2011-2015 година употребата им е намаляла с около 50% и се отчита положителна промяна в поведението на потребителите, защото се въздържат от използването им.

За миналата година събраните продуктови такси от масово разпространените отпадъци, включени в наредбата, са от порядъка на 2.5 млн. лева. От думите на Василева стана ясно, че ефект от новите цени за бюджета няма да има, защото се получава баланс между намаленията и увеличенията. Целта обаче е да се стимулира екологосъобразно потребление.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


84
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В тази държава се стимулира да караш стара и замърсяваща кола, понеж данъка за кола над 14 г. и обикновено под 100 к.с. е около 20 лв. а ако имаш кола до 5 год. със средна мощност 140 к.с,нисък разход, филтър за твърди частици и катализатор, данъка ти варира от 317 до 533 лв.Също, биват стимулирани и такива с чисто нови, скъпи джипове и мощност над 250 к.с. които могат да ги регистрират като товарни и да плащат 16 лв. данък на година.
10
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Няма никакви основания за стари коли да се плаща повече по някакви измислени от държавата такси. Достатъчно е, че те харчат повече гориво, за което собствениците плащат повече. Отделно старата кола по-често се разваля и за нея се плаща повече. как да се свали средната възраст на колите в България - ами като се изпълни желанието на всички шофьори, да могат да си купят и шофират нова кола или както са написали някои преди мен, като се вдигнат доходите.
9
0
 
13
 
! Отговори
ккккккк.....ррр преди 8 години
Мдаа, прочетох, стимулирах се! А бе, некой знае ли къде продават електромобили, че да ходим да си купим неколко! Второ: къде се помещават тези дето раждат, ама раждат такива гениални идеи, щото и аз имам една-да ходим томо и да им се оттепаме едно убаво и после пак да ми ръсят акъл, а и какви заплати взимат знае ли някой? Само *** ли останахме в таа *** д/ва?
8
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Средна възраст на колите. Всъщност тази средна възраст е доста подвеждаща. По-голямата част от най-старите коли се шофират доста рядко, а най-много се шофират най-новите коли. В този смисъл ако се пресметне на километър пробег, средната възраст на колите в България може да се окаже 6-8 години.
7
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тези в правителството пак станаха смешни.
6
1
 
16
 
! Отговори
sc преди 8 години
Страшна стимулация е това и понеже отношението нови към стари към нови няма да се промени, си чисто и просто увлечение на данъка, замаскирано като на учителката "намалянето" на картите. Между другото никой никъде не пише, че цената вече е 1,60 лв
5
2
 
33
 
! Отговори
Бай Иван преди 8 години
Държавата да вземе да стимулира бизнеса да плаща европейски заплати, другото ще дойде от само себе си.
4
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като започнат да работят за по-високи доходи на работещите, по естествен начин ще стане и подмяната и на автопарка. С нови такси и глоби нищо не се решава. Само се създава напрежение.
3
0
 
29
 
! Отговори
Инженер преди 8 години
Смешни мерки, само замазване на очи. Данъкът за старата трошка ми беше 30 лв. За новото Нисанче, най-обикновена семейна лека кола - 300 лв. За луксозен джип 3 тона е малко отгоре.
2
1
 
18
 
! Отговори
zeus преди 8 години
А, пак ли бре, а така и не се разбра на кой е частната фирма, в която отиват екотаксите, както и това за какво се използват после. Иначе мен най-много ме стимулира да си купя нова кола ако има с какво, ама за заплати в държавата е забранено да се говори ;)
1
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
С малко. После с много. Вземайте почин от другаря Калфин по отношение на превозното средство.