Евробилетче, ала в джоба – българска заплата

Защо хората трябва да плащат за дупките в бюджета?
4 май 2016 16:22, Екип на Bulgaria On Air
49
Евробилетче, ала в джоба – българска заплата
Снимка: Dnes.bg

Чуден е начинът, по който "уважаемите" управляващи се стремят да направят от България европейска страна и от София европейска столица. На фона на икономически нестабилното положение, те обичат да ни карат да си мислим, че всичко, което правят, е с цел всеобщото европейско благо на иначе балканското ни сиво ежедневие и че видите ли, с тази и тази инвестиция ще направят от нас европейски граждани. Но тези граждани стават уж по-доволни, а дефакто са същите. Живеят по европейски с иначе НЕевропейски заплати, пенсии и стипендии и се чудят къде им изтичат парите всеки ден, без да им остава нищо настрани.

Но спокойно, "уважаеми" управляващи, всичко ни е европейско. И боклуците по улиците, и джебчиите по ъглите, а вече и бежанците!

Всичко ни е европейско. Цените на храните, на тока, на консумативите, на водата също, а вече и на билетите за градския транспорт.

Всичко ни е европейско. Само доходите ни остават български.

Увеличаването на цената на билетчето с 60% е поредният обир по европейски и уж начин да се модернизират автобусите, тролейбусите и трамваите, за да стане транспортът по-удобен и привлекателен, както и да се накарат хората, подобно на тези в големите европейски столици, да ползват карти, вместо еднократни билети. Хубаво, добра идея! Но дефакто има дупка в бюджета от милиони левове и тя трябва да се закърпи. С парите на бедния гражданин.

Не разбирам защо проблемът трябва да се решава отзад напред? Не е ли по-удачно и логично първо да се мисли как народът да излезе от мизерията, в която е затънал от години, тоест да се увеличат заплатите и пенсиите, за да може всеки да си позволи прословутото билетче, и чак след това да се увеличава то? Не е ли по-удачно първо да се спазва маршрута, да не закъснява транспортът с по 20 до 40 минути в най-големите студове и най-адските жеги и чак тогава да се повишава цената за ползването му?

И още нещо - привлекателен градски транспорт не означава ли да бъде поне евтин? И разстоянията в европейските столици колкото разстоянията в София ли са?

Защо, когато има дупка в бюджета, трябва да се бръкне в джоба на най-уязвимите хора от обществото – обикновени работници, пенсионери, учащи? Защото това са хората, които предимно се возят в градския транспорт. Това е човекът, който става всяка сутрин в шест и работи до шест, за да си плати европейските данъци, с иначе НЕевропейската си заплата. Това са учениците и студентите, които като завършат напускат европейската ни страна, това са пенсионерите, които вечно се надяват на по-добри дни, а всъщност броят и последните си стотинки за хляб, а вие, "уважаеми" управляващи, искате и тях да им вземете... за транспорт?!

Тези онеправданите групи най-малко трябва да кърпят дупки в бюджета и да поправят вашите грешки, но точно те са заставени да плащат по 1,60 лв. за билет за градския транспорт. И ще плащат. Нямат избор. Все пак трябва да стигнат от точка А до точка Б. Но вие, "уважаеми" управляващи, няма как да усетите това увеличение и начинът, по който то се отразява на джоба им, защото идея си нямате как живеят тези хора.

85-годишният Явор, който е пенсионер и инвалид също иска да живее като "европейски дядо", но българската му пенсия не му позволява друго освен скромно ежедневие.

"Не съм съгласен да има увеличение!“, категоричен е Явор. "Ти си пенсионер. Искаш да отидеш примерно в "Младост". Два транспорта сменяш. Един и шейсет и един и шейсет – три и двайсет. И три и двайсет на връщане, общо шест и четирисет. Ако дадеш тази сума, ти цял ден ще гладуваш."

За пояснение, че увеличението се прави с цел модернизиране на превозните средства на градския транспорт, възрастният мъж казва:

"Глупости! Толкова пари имат. Те да се организират да не се харчат пари за глупости и да наложат по-добър контрол срещу гратисчиите. Така ще си съберат пари, но те не могат да се организират да го направят.“

"Как пък я измислиха тази цена от 1,60? 1,50 поне да го бяха направили, да е кръгла сума. Представям си как отброявам на шофьора точно приготвена сума от лев и шейсет. Скандално!", недоволства Биляна, студентка.

Ралица, брокер на недвижими имоти, която на ден по няколко пъти сменя трамваи, тролеи, автобуси и метро, е на мнение, че от общината трябва да реализират проекта, който са решили да направят, и едва тогава да поскъпнат билетите.

"Поскъпването на билета е пълно безумие! Не виждам на каква основа е то. Този билет не покрива качеството от към превозни средства. И още – как може да обявят такава цена, при положение че минималната работна заплата е 440 лева. Това е неадекватно", възмутена е тя. "Тъй като това е общински транспорт, смятам, че разходите трябва да се поемат от общината, не от нас. Може би след като го направят, едва тогава да плащаме по-висока цена, защото така ще знаем за какво плащаме, а в момента нямам представа дали ако дам за билет 1,60 лв., на другия ден тролеят, с който се движа, ще бъде нов", казва Ралица.

Търговката Ани, която родом е от Костинброд, но повече от 20 години живее в София, обаче е на противоположно мнение. Тя е "за" увеличаването на цената на билета за градския транспорт, тъй като общината е направила много инвестиции през годините.

"Знам транспорта от едно време. Нищо не е същото, всичко много се промени", разказва тя. "Кола нямам, аз съм доволна от градския транспорт. С трамвай №5 пътувам всеки ден, супер трамвай е. От метрото също съм много доволна", посочва Ани. "Всичкото това модернизиране на транспорта от едно време е вследствие на много инвестиции. Затова е нормално да има поскъпване на билета."

По думите й с вдигането на цената се стимулират хората да си купуват карти, ощетени ще са само гостите на столицата и тези, които инцидентно ползват градски транспорт.

"Пенсионерите, болшинството от хора, пътуват с карти и тях увеличението няма да ги засегне", заключва Ани.

Чудно е всичко в нашата страна, тръгнала да става европейска. Вярно, че в големите европейски столици транспортът е скъп, но там и заплатите не са малки. На никой не му пука дали ще се увеличи билетът с шейсет цента или пенса. Но на нас ни пука, защото нашите заплати са си български на фона на всичко "европейско", което ни заобикаля. Заедно с "европейските" ни управляващи, които се научиха и да ни лъжат по европейски.

 Коментарът е на Луиза Божинова от екипа на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
1
 
4
 
! Отговори
Яворник преди 7 години
Глупости , пенсионерите пътуват за 8 лева на месец на гърба на тези които плащат 50.
35
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да има поскъпване, но и на заплатите ни с 60%
34
2
 
7
 
! Отговори
Стига вече! преди 7 години
Продължавайте да се оплаквате в интернет и да пишете статии колко сме онеправдани. Само така ще промените положението, да знаете!
33
1
 
9
 
! Отговори
рррррррррр преди 7 години
Фънди, аре чиба у Белчин! На.рахте се тотално, то бива гепене, ама то пък вашето на нищо не мяза!
32
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Градския транспорт направо да се приватизира. Това е един бизнес който работи на загуба, и се субсидира от общинския бюджет, т.е. от данъците на всички независимо дали го ползват. После увеличението на цената става обществен дебат. Само частник може да го направи работещ бизнес на печалба.
31
1
 
13
 
! Отговори
До всички преди 7 години
не ви ли омръзна да се изявявате като писатели. Защо никой не предложи да излезем с тоягите и да потърсим сметка на управата на столична община, която между впрочем се управлява от *** и пиьонки !
30
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
\\Не сте ли забяеали как всичко е Евро в тази държава освен заплатите Ви , обърнете се към госбода Бог Бойко Борисов.
29
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
в тази държава има суматий наредби и закони които не се спазват и ако само се съберат глобите ще запълнят бюджета обаче увий всеки си прави каквото си знае така е тук в Б-я Свободия е нали е голям кеф да си изхвърлиш буклека пред вратата на съседа -къде другаде в Европа може да го видите-НИКЪДЕ!АШКОЛСУМ МАРАБА АФЕРИМ -Европа!!!
28
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Дупките в бюджета се попълват от вашите здравни и пенсионни вноски ,които правителството използва за да си строи магистрали и да реже ленти .Събудете се бе хора -в тази страна няма никакво соц.осигуряване освен това за малцинствата има наредби и закони които не се спазват-напр.в Дания всички получават детски незавсиимо от дохода на родителите ,а тук в Б-я получават детски само ромите.Всички останали които работим плащаме за тях ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!!!!ИЗЛЕЗТЕ НА ПРОТЕСТ.ПРОТЕСТИРАЙТЕ!!!НА ПРОТЕСТ
27
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
A къде са парите от глобите, усърдно събирани от най-разбойническата общинска (или каквато е там) фирма "Паркинги и гаражи", м ?
26
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ГТ се ползва основно от хора, чиито доходи са около минималната РЗ и по-бедни. Да си осигуряват средства за крадене от бедняци е гнусно, долно и възмутително.
25
1
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Минимална заплата на час в немско 8.50 евра, билетче 2 евраМинимална заплата за час у нас 2.50 лв, билетче 1.60 лв
24
35
 
5
 
! Отговори
до селяка 27 преди 7 години
Ела тука в Холандия да видиш как в момента който се качиш в рейса вече си назад 87 цента, за 1 спирка плащаш 1 евро. Това е! А картата за "всички" линии, която у нас е 60 лв, тук е 600 евро. И да, транспортът е по-добре, но за да получиш нещо, ПЪРВО плащаш, после го ползваш.
23
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Никъде го няма това, за една спирка да платиш 0.80 цента!!! Що се правят на умрели лисици и като са тръгнали да преписват, да го правят от А до Я, а не да отбират само това, което им изнася! И не само в случая с билетите е така, а за всичко, с което да изтръскват джобовете на данъкоплатеца по няколко пъти за едно и също нещо. Защо не вземат пример от Талин, където градския транспорт е безплатен?
22
1
 
31
 
! Отговори
Инженер преди 7 години
Ето сравнение на цените на градския транспорт в 80 града. Забележете, че има доста градове, където стандарта на живот е същия или по-висок, а цените са по-ниски. Имайте в предвид, че статистиката е правена при ниския долар, за София цената е $0.80 = 1.00 лв. Всичко това е в абсолютни цени. Ако се изчисли в относителни единици, спрямо покупателната способност, ставаме абсолютен световен шампион по скъпотия. Ниски доходи и безбожно скъп градски транспорт, с качество от третия свят.
21
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Букурещ е по-голям от София, а билетчето е около 1лев. Явно там крадат по-малко
20
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И 200 лв да е, ако не се подобри системата на събирането, както и да се краде по-малко чрез прикрита безстопанственост, ефект няма да има. То всъщност има, за разни пиявици в системата, които са тумор с по-големи от самата система размери.
19
2
 
30
 
! Отговори
Суека преди 7 години
Направете чиста заплата НЕТНА от порядъка на 1000 лева и запазете цените от момента на всичко и българина ще е ДОВОЛЕН убеден съм а не да ми дигате всичко и да ми се правите на много УМНИ И как у нас било ЕВТИНО И т.н. дивотии дето само пролетариата на ДС още ви вярва а не нормалните хора ! Покупателната способност е важна а тя е ПОД МИНИМУМА !
18
1
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В Бостън билета за автобус е $1.60, а у нас е 1.60лв - това е направо обир
17
0
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
След повишението на билетчето нищо няма да се промени, просто с това повишение прикриват липсите и вече откраднатото. Градският транспорт е на дотации, нали така беше. Плюс това гълта парите от синя и зелена зона, плюс европарите, плюс, плюс...

Спонсорирани публикации