Билетчето с нова цена. Всеки трети – с кола!

20% готови да пътуват гратис, 11 на сто се мятат на колело
14 юни 2016 17:30, Красимир Ангелов
52
Билетчето с нова цена. Всеки трети – с кола!
Снимка: Dnes.bg

1.60 лева струва билетчето за градски транспорт в столицата от 1 юни. Въпреки организираните протести, цената вече е факт и столичани пътуват на нова тарифа.

Още по темата
За тяхно успокоение поне цената на картите засега остава същата, а от ЦГМ с радост съобщаваха в първите дни, че броят на продадените карти расте с пълна сила.

Дали обаче новата цена е справедлива и ще се справи ли тя с гратисчиите? По традиция екипът на Dnes.bg реши да се допита до своите читатели какво очакват от скока на билетчето в традиционната ни анкета, в която участие взеха точно 2312 души. Билетчето скочи. А сега?

Оказа се, че близо всеки трети наш читател (31%) признава, че пътува с кола и е категоричен, че ще продължава да го прави, защото пътуването с автомобил е доста по-бързо, по-удобно и вече доста по-евтино, отколкото пътуването с градски транспорт.

Всеки пети пък (точно 20%) посочва, че смята при всяка възможност да пътува гратис и да дупчи билет само в присъствието на контрола заради новите цени.

8% от анкетираните посочват, че ще продължават да си купуват билети и талони, въпреки новите им по-високи цени, а други 9% смятат вече да минават от билетчета на карти, защото така пътуването излиза по-евтино.

13% от отговорилите признават, че промяната в цената не ги касае особено, защото те така или иначе пътуват с абонаментни карти от доста време. Други 8% също не изглеждат особено притеснени от промяната, защото отчитат, че от доста време пътуват без да плащат билет и ще продължават да го правят, без значение цената и глобите.

Любопитно е, че новата цена на билетчето кара все повече хора да се замислят и за най-екологичния транспорт – велосипеда. Цели 11% отчитат, че карат или възнамеряват в най-скоро време да минат на колело и така да се предвижват из града, при това напълно безплатно.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


52
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
25
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма толкова загуубен народ като нашия!За едно билетче в столицата реват с месеци?!Такъв народ не заслужава нищо хубаво.
23
0
 
19
 
! Отговори
Факултето преди 7 години
Какво е туй билет за рейса?
22
2
 
5
 
! Отговори
з н а й к о преди 7 години
Разчитам и този път на столичаните, само че този път да викат: Кой не пълзи е турчин"!!
21
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Do 13Преди два дни социалистите в Румъния спечелиха местните избори в цялата страна. Ти като си неинформран и неграмотен не пиши глупости да ти се смеят хората.
20
1
 
26
 
! Отговори
Онуфри преди 7 години
Досега поне някой си плащаше, отсега нататък никой няма да плаща. А колкото до контрольорите, съветвам ги настоятелно да си направят много сериозни здравни застраховки извън "пакета на Москов", като наблегнат на лицево-челюстния травматизъм.
19
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лично аз смятам да огранича ползването на градския транспорт в София само до случаи, когато това наистина е необходимо. Ако пътувам гратис, ще се чувствам съучастник на първите хора в Столична община, които крадат милиони от столична компания "Градски транспорт". Ако пътувам като редовен пътник, ще се чувствам като жертва на обир. При такава алтернатива, естествено за приятно пътуване не може да става и дума.
18
0
 
32
 
! Отговори
Parcuc преди 7 години
Два литра газ са колкото един билет. Това е просто несериозно.
17
7
 
14
 
! Отговори
з н а й к о преди 7 години
До 1На столичаните това им е наградата, от 90_те за веселбата "кой не скача е червен". Да им е честито!
16
6
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Метрото е пред фалит, а трамваите и тролеите нямат пътници.
15
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
СГС губи повече от евтините карти сега отколкото от евтините билети преди увеличението.
14
15
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
*** да си ходят в Москва да видят там колко е билета на фона на мизерните им заплати и пенсии. Срамно е най-богатата на природни ресурси държава в света да е на последно място по доходи в Европа.
13
5
 
15
 
! Отговори
mimoza преди 7 години
А като завее и запръска, пак ли колело ша карат? Или тогава шъ извадят шейните??? Смешка след смешка ;)
12
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
11% възнамерявали да се качат на колело. Да бе, да. То и аз като бях на 16-20 години исках да съм на колело, ама после ми дойде акъла. Сега и да искам, нямам физическите възможности да карам дълго време колело, а аз съм сравнително добре физически. Възнамеряват, но едва ли и 10% от тези 11% ще го направят, т.е. около 1% от анкетираните ще се качат на колело и то неясно за колко време.
11
14
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Комунистите да разберат, че в Румъния комунистите бяха убити и забранени.Така че няма как да сме като в Букурещ.Ако искат еда сне като в Букурещ народа трябва да започне масов отстрел на червени гадове и да се забрани БКП.
10
2
 
17
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Велосипедистите едва ли ще се увеличат. В България и особено в София няма условия за тях и в момента са едни изключително опасни участници в движението. Мен ако питат, трябва да им разрешат да карат само там, където са направили подходяща за велосипедисти алея. С други думи алея отделена с тревна ивица, парапет или нещо друго подобно, от останалите участници в движението - пешеходците и МПС-тата.
9
1
 
18
 
! Отговори
Ц-. преди 7 години
Ха на бас че in the long run ще загубят повече с по-скъпия билет!Хитрата кака с двата мандата....
8
0
 
42
 
! Отговори
Издънките на ГЕРБ преди 7 години
Фандъкова се оказа тотален некадърник. Признавам си, че в началото си мислех, че е от малкото гербери, които си гледат работата. Ясно е, че в ГЕРБ освен мутри и калинки няма други. Тотален ***.
7
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кметка марионетка....
6
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Kogato slezete ot avtobusa, PODARETE produp4enoto bilet4e na koito se ka4va, obedinenieto e sila!
5
0
 
31
 
! Отговори
77777 преди 7 години
15% от пътуващите досега пътуваха с билети. Сега ще станат 5%, други 5% просто ще пътуват гратис, а останалите 5% ще се качат на колите си. Резултатът - по-малко приходи за градския транспорт. Може би това е била целта на Фандъкова - да фалира по-бързо градския транспорт в София, за да може мафията да го приватизира за без пари.