Затвор за превъртян километраж? Възможно ли е?

Алекси Стратиев: КЗП и пунктовете за технически преглед да следят
Обновена: 22 авг 2016 15:46 | 22 авг 2016 14:00, Анисия Иванова
63
Затвор за превъртян километраж? Възможно ли е?
Снимка: Bulgaria On Air

Да се криминализира превъртането на километражите на автомобилите. За това настояват от Съюза на българските автомобилисти (СБА).

В "България сутрин" Ивайло Търпанов, представител на СБА, коментира думите на зам.-председателя на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков: "Много лесно всички искат да криминализират всяко деяние, а не всяко нещо може да бъде наказателно и заради това много внимателно трябва да се обмисли".

По думите му предложението за законодателни промени идва и от една европейска директива, която вече е в сила.

"Комисарят на транспорта каза, че с тази директива реално ЕК приема, че извършването на дейност с превъртането на километраж от частни лица или фирми не се приема за легално. Тоест тук не става въпрос всяко деяние да бъде криминализирано, а в случая това деяние да бъде криминализирано", подчерта Търпанов в сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR.

Той даде пример със страни като Германия и Великобритания, където превъртането на километражите е криминално деяние и се наказва със затвор.

Задълженията на Пътната полиция са изключително и най-вече по безопасността на движението, подчерта бившият шеф на Пътната полиция и експерт по безопасност Алекси Стратиев. Според него контролът за километражите евентуално трябва да се следи от КЗП и от пунктовете, където се извършват технически прегледи към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).

"Техническата изправност се контролира от МТИТС чрез пунктовете за годишни технически прегледи, а там нещата са много сериозни. Говорим за вносни автомобили, на които са свалени километрите, но не говорим за нашия парк, където 60% са автомобили от 15 и 20 години нагоре. Сравнявайки този парк с автомобили от бившото ГДР, сега влизат с вероятно немалко превъртени километри, но пък в не толкова лошо състояние", смята Стратиев.

Експертът по безопасността подкрепя по-скоро законодателни промени, при които да се криминализира дейността на тези, които гарантират добро техническо състояние на автомобила, а то не е такова.

Същевременно автомонтьорът Димитър Димитров, който работи в сервиз към СБА обясни, че повечето автомобили влизат още преди вноса с превъртени километражи, но не са малко и на тези, където им го променят в България.

Всичко е софтуер, обясни Димитров. По думите му когато автодиагностик иска да види грешките на автомобила, тогава влиза в паметта му и съответно може да манипулира пробега.

По думите му, ако на година средно се изминава 30 000 км с един автомобил, то той след 10 години трябва да е средно на 300 000 км.

Монтьорът препоръча при покупка на кола, тя да се закара в сервиз на купувача, а не на търговеца, където да се установи реалното му състояние.

Целият разговор чуйте във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


63
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
0
 
8
 
! Отговори
Румбо преди 7 години
Нова кола могат да си купят вече доста хора,обаче няма да е това,което им трябва.Една немаркова малолитражка струва 12 до 15 000,ама каква работа върши?
31
1
 
6
 
! Отговори
До Един българин преди 7 години
Чудесна идея за рушкофилчета, има лади за по 5-6 бона на малко км, обаче те се пишат на хитри и си вземат немска кола за 3 бона на много км.
30
0
 
2
 
! Отговори
ДС преди 7 години
Има. Копира се точно както е в Германия. Със съответния контролен орган, наказанията, неизжезността наказанието. Да видите как може.
29
0
 
5
 
! Отговори
Пълен абсурд преди 7 години
Няма как да стане тая работа!Обаче може да се направи друго-колите да се разделят на такива с гарантиран пробег и без.Което да е записано в договора и ако купувача докаже,че има измама да има право на обезщетение,а лиценза на търговеца се отнема(или нещо такова).Тия коли,за които няма гаранция,да се продават по досегашния начин.Нещо като сиренето по БДС.Не че и там се реши проблема....
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Има затвор за толкова други неща,само за тях да вкарват,нещата ще се оправят,тоест ще се саморегулират!Само че ние българчетата мреда се правим на тарикати и накрая всичките сме ***...ни!
27
4
 
9
 
! Отговори
автотърговец преди 7 години
Тук си чешат езиците хора които и понятие си нямат. 30 000 км, 25 000 км........Всичко е относително и индивидуално. Жена ми за 10 г е навъртяла 40 000 км. а аз "въртя'" по 60 000 на година. Няма как един нормален италиански работник да върти по 30 000 км. на година. Това означава да си дава 30% от заплатата за гориво да ходи на работа. Има разбира се и коли на страшно много км. Виждал съм три годишен пасат на търговски пътник на 360 000 км.
26
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пак се мятаме от едната крайност в другата!Нека продавачите да поемат едногодишна гаранция за основни възли и детайли по автомобила за първата една година-двигател,ходова част,ел.уредба и др.подобни.За нереални километри,набързо подмемнени части или некачествени ремонти,солидни глоби.
25
7
 
8
 
! Отговори
Бренекето преди 7 години
Вземате си една безнинова кола да ви е мирна главата, ама всеки иска нафтова печка да му гори 5/100. Обаче после може да ти излезе и 10/100 като сложиш и ремонтите.
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Можеш да разбереш една кола грубо на колко километра е.......интериора във купето.......ще е един ако колата има 300 000км,и разбира се съвсем друг ако ти я предлагат със 80 000км
23
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Истината е в новата кола. Другото е компромис. Само дето заплатите са мизерни, иначе не бих си взел втора ръка само ремонти да правя.
22
0
 
5
 
! Отговори
Фарук Бекташ преди 7 години
Възмножно е, възмножно. Всичко е чок възможно в България, даже Фарук да не лежи за убийство..
21
0
 
13
 
! Отговори
Киро Кардана преди 7 години
Алооо ,ежедневно шведите крадът ,бият ,убиват и изнасилват а получават условни присъди .... А нас ни баламосват с разни превъртяни километраж...На всеки му е ясно отдавана ,че една 10 годишна вносна барака е на поне 250-400К километра особенно ако е дизел или на газ!Сами си отговорете една 15-20 г кошница на колко е!С тези мизерни доходи можем само да доизнасваме на Западна Европа старите ръжди!
20
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ами като не искате да ви лъжат с километрите купувайте си нови коли. Сега ще кажете няма пари. За всичко да виновни тези който дават заплатите, че даже и много им се виждат.
19
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Сутринта гледах за поредната измама с "копърки" , нещо което се наказва с глоба от години и пак не могат да се справят с тази мафия. Интересно как ще докажат кой е превъртял километража на даден автомобил. Интересно и кой ще следи за спазването на закона.
18
0
 
10
 
! Отговори
ДС преди 7 години
В Германия е криминално престъпление с тежки последствия. Значи може и работи. При желание и тук може да стане.
17
0
 
6
 
! Отговори
Дзивко до 22 преди 7 години
Не бе човек, вероятно немеца живее на поне 100 км от работата, за Германия тва не е кой знае какво, а се замисли кой ще даде 100000евро за кола и няма да я кара, нормално е кола от висок клас на 10 години да е поне на 350000км
16
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ВрачанскияВиждал съм астра на почти милион без да е баран мотора и си върви, но това го има и при много други марки. Зависи как е карана.
15
0
 
4
 
! Отговори
жо преди 7 години
естественно че може, както може да се криминализират всички измамници и мошеници, от производители на хранителни продукти до политици, зависи дали има желание обаче
14
0
 
3
 
! Отговори
gost преди 7 години
Тъкмо да мирнат тия митничари да земат да гледат освен километража и номера на двигателя плачат за курника един приятел така ревна преди две години внос от италия питам аз де спят
13
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ИванИванеееееее, Иване!! Това ми е работата, та да те светна. Простата истина е, че българина иска да бъде лъган. Иска да си купи кола на 50 000 км нооо........на цената на кола на 300 000 км. Няма как да стане. Ако колата е на истински 50 000 км цената и трябва да бъде поне с 60% по-висока от средната в сайта за съответната марка и модел. Кола на тези километри италианските автокъщи я продават на крайни клиенти а не на търговци на много по-висока цена. това са фактите.