В НС: Пешеходната пътека – продължение на тротоара!

Обмислят нов текст, който дава пълни права на пешеходеца на "зебрата"
25 окт 2016 15:44,
86
В НС: Пешеходната пътека – продължение на тротоара!
Снимка: архив "Булфото"

Пешеходната пътека е продължение на тротоара и на нея пешеходецът има пълно право. Изменение в закона в този дух пишат депутатите от транспортната комисия, обяви шефът им Настимир Ананиев.

Той съобщи и че до няколко месеца преди пешеходните пътеки ще се сложи нов знак "Погледни наляво, погледни надясно!".

Задължението се въвежда с новия стандарт, който е влязъл в сила преди две седмици.

Още по темата

Дебатът около пресичането на пешеходна пътека възникна след казуса с убитата от моторист Лора Казанлиева на пешеходна пътека в Бургас през 2011 година. В едно от решенията си по делото съдът определи, че жертвата не е съобразила пресичането си със скоростта на идващия мотор. След поискано тълкуване ВСС обяви, че пешеходците нямат абсолютни права на пешеходната пътека.

"В момента се подготвя текст в Закона за движението по пътищата, който много ясно трябва да определи, че пешеходецът има пълно право на пешеходна пътека, защото тя е продължение на тротоара", обясни Ананиев пред БНТ.

На въпрос дали когато пешеходецът изскочи внезапно пред шофьора и водачът няма физическата възможност да реагира, ще има равнопоставеност при носенето на отговорност и при пешеходеца, и при шофьора Ананиев каза, че в промените в закона трябва да се сложат както права така и задължения на шофьори и пешеходци. До момента по-големи права имат пешеходците.

Шефът на транспортната комисия припомни и приетите от комисията текстове за двойно увеличение на глобите за превишена скорост.

За алкохол, наркотици, отказ от тест и каране без книжка новите текстове предвиждат спиране на колата от движение, вземане на малкия талон и сваляне на номерата. 

Така например санкциите за шофиране с превишена скорост в населено място могат да стигнат до 700 лева, за извън населените места – до 600 лева, а за шофьори в обществения транспорт и на опасни товари -  до 1000 лева.

Настимир Ананиев изрази надежда, че промените ще влязат в дневния ред на парламента след изборите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Затова и пешеходните пътеки са означи с хоризонтална и вертикална маркировка което значи че водача трябва да се движи със съобразена скорост така че да може да спре при всякаква ситуация.Така че колеги шофьори при казус на пешеходна пътека в съда сте винаги от страната на булката.
53
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
1. Когато наближаваш пешеходна пътека трябва да намяляш скороста в очакване да изкочи пешеходец. 2. скоростта трябва да е такава, че да можеш да спреш внезапно и адекватно. 3. докато пешеходеца не слезе от зебрата и стъпи на тротоар - трябва да изчакаш: не се знае кой пешеходец по средата на пътеката може да изтърве нещо или да се върне назад защото се сетил, че забравил еди какво си. шофьорите трябва да повишават вниманието си около зебри и училища!
52
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Приближаваш пешеходна пътека и се опитваш да пресечеш, в същото време приближаващите се шофьори увеличават скоростта, за да не би да трябва да спрат, за да пресече имащия предимство пешеходец. Такива шофьори коментират и тук - чета някакви пълни измислици, според които колата винаги минава, а пешеходеца винаги чака.
51
1
 
2
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
При КАТ има и друг проблем - как КАТ манипулира хората. Само прочетете безумието, което е написал номер 56 като определение за българския народ. Това е точно заради КАТ. КАТ ни внушава, че ние сме виновни, че ние не спазваме някакви правила, без както е навсякъде по света, държавата да налага спазването им. Резултатът е такива като номер 56 и затова няма да се оправим.
50
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Децата не се боят от колите докато някоя мутра не ги прегази. Дълг на всеки пешеходец е да изкача пред колите и да държи в напрежение водачите и така спасява живота на дете
49
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Любимия момент ми е, като скочим внезапно пред колата, да видим изцъклените от ужас очи на шофйора :)
48
1
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Най-големият проблем е КАТ. Законът в момента по искане на КАТ е безумно строго, но ... КАТ не го прилага и заради този факт, всеки шофира както му падне и е пвоод за някои не особено умни да говорят за манталитет, култура, възпитание и други подобни простотии. Ако успеем да накараме КАТ да заработи, няма да се сещаме за другите проблеми. Другият вариант в КАТ да се премахне и да се създаде нов контролен орган с нови хора, който да работи.
47
3
 
3
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Друг проблем е това "внезапно изскачане", който Инсектората на ВСС задълбочи с решението си. За един шофьор, движеш се с разрешена скорост, внезапното изскачане е едно, но за някой който е с 200 км/час при ограничение 50 км/час, всеки пресичащ е изскочил внезапно. Тук депутатите са се *** - никой не е длъжен да се съобразява с тези, които се движат с превишена скорост, като пешеходната пътека е само един от случаите. На практика не може внезапно да ти изкочи пешеходец, ако не превишаваш скоро
46
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Към закона трябва да се добави и всички пешеходни пътеки да се вдигнат на 30 сантиметрова гърбица. Нашият народ се слави с голяма простотия, та затова ако няма гърбица никой не намалява на пешеходна пътека
45
2
 
4
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Много са проблемите и повечето сте ги коментирали.Първо, в сегашният закон си е точно така - продължението на тротоара или банкета на кръстовищата са пешеходни пътеки, на които пешеходците имат същото птредимство, както и на зебра. Проблемът е, че малко хора го знаят - както пешеходци, така и шофьори. Депутатите даже не знаят сегашния закон и искат да го променят, като запишат същото, каквото пише и в сегашния закон. Лошото в случая е, че пешеходците подтичват, а шофьорите не спират на тези път
44
3
 
2
 
! Отговори
986876087 преди 7 години
До Чокоеми много лесно - ти като видиш знак СТОП нали спираш, оглеждаш се и да няма коли пак гледаш наляво - надясно , щото ако те връхлети нещо - може и да не оживееш . Ама нали е пешеходец - да го газим . Та , видиш ли пешеходна пътека - намаляш до 0/1 и я преминаваш с 3/4 километра - да видим дали ще имаш проблеми
43
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че защо ще гледам наляво-надясно, щом е продължение на тротоара? Ще маам вобще без да се оглеждам! Да му мислят другите, мен депутатите и правосъдието ми гарантира, че съм безсмъртен!
42
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лудост е да се кара с 40км/ч в пренаселен град с паркирани хаотично автомобили ограничаващи видимостта
41
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тези селенжъри дойдоха в София и влезнаха в народното събрание й ос.аха пейзажа! Нима беше лошо когато пешеходците преди да стъпят на пешеходната пътека се оглеждаха а не пресичаха с носове забити в телефоните си? От 35 години съм шофьр и такива чудесии никога не бях виждал. Колата и с 40 км да се движи пак и трябват поне 3 метра да спре а като ти изкочи такъв с носа забит в телефона го правиш на кайма и му еваваш мамата. Й после те изкарват виновен че си го потрошил!
40
5
 
3
 
! Отговори
Чоко преди 7 години
Това са пълни глупости. Карам с 40 км/час и пред мен на пешеходната пътека иззад храста изкача затърчал се пешеходец. Върпос: Аз как да спра ?Може да приемат такова правило, но само за повдигнати пешеходни пътеки.
39
1
 
11
 
! Отговори
factotum преди 7 години
Колоездача е в нарушение, трябва да слезе от колелото и да премине бутайки го!
38
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Браво пичове, на пешеходна пътека е забранено да се пресича върху колело (масово го нарушават), а сте дали точно такава снимка.
37
1
 
1
 
! Отговори
да преди 7 години
инжинера е прав ....аз живея в германия и е така ! всичко е до манталитет !
36
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пътищата са за колитеУлиците са на пешеходцитеи едните и другите си плащат данъците, няма как
35
9
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Града не е за коли, те замърсяват въздуха, шумни са и опасни. Замислете се, че има градове на хиляди години, а МПС са се появили през последния век. Придвижването на МПС в града не е добре обмислено и застрашава живота на хората затова би трябвало скоростта да бъде ограничена на макс. 30км/ч с изключение на заградени участъци недостъпни за пешеходци. Безумно е коли да фучат с висока скорост около училища и детски градини.