При леки катастрофи – без КАТ. На технически преглед – даяджии

МВР готви и други промени за правилата на пътя
15 фев 2017 13:00, Анисия Иванова
36
При леки катастрофи – без КАТ. На технически преглед – даяджии
Архив: Булфото

Двустранните протоколи при катастрофи вече няма да се регистрират в КАТ. Екип на Пътна полиция ще се вика, когато има пострадал или има съмнение, че някой от шофьорите е употребил алкохол или наркотици, или е без книжка. Това гласят окончателно приетите промени в наредба към Закона за движение по пътищата.

Справките за изплатените обезщетения за щетите при ПТП ще бъдат включени в нов вид регистър към Гаранционния фонд на застрахователите. Той ще е източникът на информация за застрахователите за поведението на клиентите им по застраховката "Гражданска отговорност".

Следващият месец държавата въвежда и нова система за контрол на автомобилите в страната. Основната й цел е да бъде увеличена сигурността за манипулиране на данни при техническите прегледи.

Новата идея на държавата цели чрез тази система данните от информацията, която в момента се събираше в пунктовете за годишния преглед на превозните средства, да бъде изпращана директно към централата на Автомобилната администрация и така да се намалят нарушенията.

Репортер на Bulgaria ON AIR бе в столичен технически пункт, където служител направи демонстрация какво представлява техническият преглед.

"Мисля, че нарушенията ще намалеят от гледна точка на по-големия контрол. Съответно - ще се повиши и качеството на извършваните технически прегледи", смята Трайчо Кутев, служител в столичен пункт за преглед на МПС.

МВР готви и други промени за правилата на пътя.

"Управление на МПС с динамично променяне на надлъжното ускорение в напречно т.нар. "Дрифт". Това е определението, с което  МВР ще бори дрифтърите по улиците. Дрифтингът обаче е високо технологичен моторен спорт, при който пилотът управлява автомобила напречно, докато се движи с висока скорост.

Владимир Ваклинов, председател на комисията по Дрифт БФАС, обясни, че на всеки шофьор автомобилът му е поднасял на лед или на сняг, или на мокро. "Това какво означава, че той е дрифтър и дрифти по улиците?", риторично запита той.

Определението на МВР не се понрави на нито един от пилотите, които застанаха пред камерите на телевизията, но всички са категорични в едно, мястото на тази мотоспорт не е на улицата.

Към момента пътните полицаи все още не могат да преборят, хората които превръщат улиците в писти. За целта от гилдията на мотоспортовете са категорични, че за да се спасят човешки жиоти трябва да се инвестира в трасета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
14
 
! Отговори
AcOrP преди 7 години
И като спре нет-а или се счупи системата на ДАЙ, И преглед през крив макарон.А за дрифтът означава когато вали дъжд автомобилите със задно предаване да не минават през жълтите павета защото там когато е мокро искаш не искаш "дрифтиш"
10
1
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Още от сега ви казвам че колкото и пъти да ми се случи леко ПТП ще викам кат защото съм се усъмнил че другия е употребил алкохол.Спазвам закона бе,айде честито.
9
0
 
18
 
! Отговори
ДАЙ-НА преди 7 години
Тези ДАЙ дай ли,при който големите транспортни фирми си плащаха да ги допускат да се движат по пътищата?!
8
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Вихър РайчевВрачанския шангал можеш да го качиш и в бентли, но манталитета му ще си остане същия. Именно последния е проблема. И разбира се, безполовите ни подкупни полицайчета, компетентни единствено в сферите "рушвети" и "професионално бъркане в носа". В тая връзка, виждали ли сте полицай без шкембе? Аз също не съм.
7
0
 
24
 
! Отговори
Вихър Райчев преди 7 години
Нормални ЕВРОПЕЙСКИ доходи-нови и сигурни автомобили,всичко друго е ала-бала.
6
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Леки катастрофи - без КАТ.Тежки катастрофи - без КАТ.Каквито и да са катастрофи - без КАТ.Когато КАТ има нужда да ви изнудва за 20 лева по изпитания следствено-оперативен метод "и ко прайм ся" - с КАТ.
5
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Управление на МПС с динамично променяне на надлъжното ускорение в напречно..."Хехехех. Проблема им е следния - няма как да го дефинират. Някак трябва да разграничат дрифтърите от тези, случайно загубили контрол. Но ако се опитат да го направят, ще трябва да доказват умисъл при дрифт, което почти няма как да се случи(освен човека да си признае сам). А виновния винаги ще казва "плъзна ми се волана, стъпих накривоКато не могат да го формулират с умисъл, гледайте какви интересни неща правят : )
4
0
 
12
 
! Отговори
Една преди 7 години
Ако някакъв австралопитек ме блъсне и мирише на джибри или е видимо дрогиран, няма сила, която да ме накара да се обадя на КАТ пред него. И в този случай как ще запишем, че той е виновен, като при всички случаи той ще твърди обратното - че е невинен.
3
3
 
18
 
! Отговори
Елемаг преди 7 години
Ахам,някой го не слуша главата и държавата да инвестирала щото той снисходително да реши, да карал на пистата.Абе алоууу?Вие къде се намирате бе?Аз обичам да спя с хубави жени, не обичам с грозни.Държавата да ми осигури такива,да инвестира в тях защото имам такива нужди!!Абе всичко,което надува бурията или върти гуми на трупчета бе!!!Подлудихте хората от сега,не ми се мисли,като се пръкнат донорите с моторите,какво ще е нощем!!
2
0
 
19
 
! Отговори
Хан Страхил преди 7 години
Тези отново нещо ще въведат и след година ще го отменят или лобират нещо .
1
3
 
21
 
! Отговори
Темида преди 7 години
Определението на КАТ за дрифт е почти толкова абсурдно колкото закона за зимните гуми.Писта за коли в Източна България кога.....или както се казваше в филма История на Света - Да го д ухат бедните.