При леки катастрофи – без КАТ. На технически преглед – даяджии

МВР готви и други промени за правилата на пътя
15 фев 2017 13:00, Анисия Иванова
36
При леки катастрофи – без КАТ. На технически преглед – даяджии
Архив: Булфото

Двустранните протоколи при катастрофи вече няма да се регистрират в КАТ. Екип на Пътна полиция ще се вика, когато има пострадал или има съмнение, че някой от шофьорите е употребил алкохол или наркотици, или е без книжка. Това гласят окончателно приетите промени в наредба към Закона за движение по пътищата.

Справките за изплатените обезщетения за щетите при ПТП ще бъдат включени в нов вид регистър към Гаранционния фонд на застрахователите. Той ще е източникът на информация за застрахователите за поведението на клиентите им по застраховката "Гражданска отговорност".

Следващият месец държавата въвежда и нова система за контрол на автомобилите в страната. Основната й цел е да бъде увеличена сигурността за манипулиране на данни при техническите прегледи.

Новата идея на държавата цели чрез тази система данните от информацията, която в момента се събираше в пунктовете за годишния преглед на превозните средства, да бъде изпращана директно към централата на Автомобилната администрация и така да се намалят нарушенията.

Репортер на Bulgaria ON AIR бе в столичен технически пункт, където служител направи демонстрация какво представлява техническият преглед.

"Мисля, че нарушенията ще намалеят от гледна точка на по-големия контрол. Съответно - ще се повиши и качеството на извършваните технически прегледи", смята Трайчо Кутев, служител в столичен пункт за преглед на МПС.

МВР готви и други промени за правилата на пътя.

"Управление на МПС с динамично променяне на надлъжното ускорение в напречно т.нар. "Дрифт". Това е определението, с което  МВР ще бори дрифтърите по улиците. Дрифтингът обаче е високо технологичен моторен спорт, при който пилотът управлява автомобила напречно, докато се движи с висока скорост.

Владимир Ваклинов, председател на комисията по Дрифт БФАС, обясни, че на всеки шофьор автомобилът му е поднасял на лед или на сняг, или на мокро. "Това какво означава, че той е дрифтър и дрифти по улиците?", риторично запита той.

Определението на МВР не се понрави на нито един от пилотите, които застанаха пред камерите на телевизията, но всички са категорични в едно, мястото на тази мотоспорт не е на улицата.

Към момента пътните полицаи все още не могат да преборят, хората които превръщат улиците в писти. За целта от гилдията на мотоспортовете са категорични, че за да се спасят човешки жиоти трябва да се инвестира в трасета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


36
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А къде отива административната санкция за предизвикалия ПТП водач?! Вие нормални ли сте? Сега вече съвсем на никой няма да му пука. Как може такова нещо?!
30
0
 
2
 
! Отговори
Някой си преди 7 години
Масово ще има автомобили за скрап, много хора ще останат без работа. Първо да измислят как да вдигнат стандарта на живот, след това да мислят как да затегнат контрола на пунктовете за прегледи и автосервизи....
29
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
т.е блъскат се двама пияни, не викат КАТ и на никого не свалят номерата, а само констатират че са се блъснали.
28
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В тая държава само престъпления се вършат и то от държавни чиновници.Допълнителни рекетьори като ДАИ по улиците няма да помогнат на водачите.До къде ще я докарат безскрупулните управници.До кога ще увеличават администрацията.До кога ще осигуряват службици на останали извън голямата софра партийни некадърници и роднини.Парите за пенсии здраве и образование ги дават на неспособните търтеите . Не вярвайте на мазниците. За съжаление нищо добро не ни чака.
27
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тази зима поне на два пъти на завои сме засичали дрифтещи. Щях да получа инфаркт, защото в първите секунди няма как да познаеш, дали колата срещу теб е поднесла или шофьорът го прави нарочно и каква е траекторията и дали няма да те удари. Така че ще ме извиняват т.нар. пилоти, ама да си пилотират на полигони и писти. На улицата, да карат нормално, защото никой от нас не е длъжен да може да предвиди дали срещу него някой дрифти или е поднесъл и дали ще го удари или няма
26
0
 
1
 
! Отговори
До 14 преди 7 години
Не слагат на трупчета освен ако е тотално негодна. Дават ти срок за отстраняване и повторно явяване а за показатели, които са в нормата, но близо до нея ти отбелязват че е време да се мисли за сервиз.61191
25
1
 
3
 
! Отговори
преборване на дрифт преди 7 години
"Към момента пътните полицаи все още не могат да преборят, хората които превръщат улиците в писти. За целта от гилдията на мотоспортовете са категорични, че за да се спасят човешки жиоти трябва да се инвестира в трасета."Много строги наказания ПАРИЧНИ+ отнемане на колата, ще спре ХАШЛАШКИТЕ изцепки.Да си направят със свои средства затворен стадион за дрифт.И аз тренирам законен спорт, но не ходя по улици и площади;ПЛАЩАМ, тренирам- не съм 'КАТЕГОРИЧЕН', че държавата ми е "ДЛЪЖНА"!!!
24
0
 
20
 
! Отговори
ДАЯДЖИИ???? преди 7 години
Освен "школа', "даскали", сега и "ДАЯДЖИИ"? Какво означава, какъв е този БЪЛГАРСКИ НЕБРЕЖЕН, селски, неграмотен език?Имате ли средно образование и къде сте завършили??Като че слушам някой от етноса да се мъчи да говори- като "менинджер' ...
23
1
 
7
 
! Отговори
Az преди 7 години
Тоя Ваклинов на *** ли се прави?!? Никой няма да наказва занасянето, когато то е в резултат на пътната обстановка... Когато обаче е нарочно предизвикано от ***-уонаби-състезатели, да ги гонят до дупка!!!
22
0
 
3
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 7 години
До сминдух енд чесънНе, прав ще бъде този с по-голям патлак ! :)
21
1
 
8
 
! Отговори
До Една преди 7 години
Ако някакъв австралопитек ме блъсне и мирише на джибри или е видимо дрогиран, няма сила, която да ме накара да се обадя на КАТ пред него. Отговор: Качваш го да седна не шофьорскат седалка " да си почине" слагаш длан на вратлето му/и и седем пъти рязко напред колкото можеш. Дори и да му се отвори черепа не се плаши. Първо е пиян , Второ на пиян не се вярва като е направил беля и Трето никой няма да свидетелства,че си го бил. най-много да ти помогнат.
20
0
 
5
 
! Отговори
Петър преди 7 години
То с толкова трапове и микс от ями хората се научиха да дрифтят. Няма да си чупят окачването я. Как в други страни с който ни сравняват нашите управници имат писти. Ако в БР има нормални писти хората ще си плащат и ще се кефят. Имаше такъв проект но спряха инвестицията ЗАЩО ? КОЙ? КОЙ? нищо против никой. И аз карам нормална кола по строшени улици за да се предвижа от А до Б, но съм за инвестиция на частен предприемач или нещо такова в писта. Който иска да си плаща. Бъдете здрави
19
0
 
9
 
! Отговори
por преди 7 години
даяджии o.O Някой е бягал от часовете май?!
18
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Формулировката е проста,в Щатите го наричат-агресивно шофиране.Завърташ гуми на светофара и си вътре и няма:"...ама аз не знаех,не можах и т.н.".Презумцията е ,че след като си станал шофьор,трябва да можеш да владееш автомобила и да шофираш нормално.Ако кажеш на ченгетата,че не можеш да владееш автомобила,най-много да ти вземат книжката и да те пратят на проверовъчен.
17
0
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Регистрирането на някои ПТП-та май беше единственото, което КАТ прави през последните 27 години, от което както и може да се очаква имаше повече вреда, отколкото полза. Сега ще регистрират по-малко ПТП_та, което по принцип е добре, защото където се намесва КАТ, винаги става доста по-зле.
16
0
 
23
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 7 години
Ами ако има спор за вината при ПТП,по якия ли ще е прав?
15
0
 
5
 
! Отговори
a? преди 7 години
***, сигурно и в болници ще искаш да инвестираме?
14
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Последния абзац ме уби! Инвестирайте си сами в трасета, тикви! Защо останалите да ви плащат хобито?
13
16
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 12В другите европейски страни не ти дават информация на какво да обърнеш внимание а просто ти спират колата от движение докато не я приведеш в изправност. В Гърция прегледа струва около 400 евро и ако нямаш амортисьори както хората например,колата на трупчета,няма не искам.Имаш ръжда по колата,пак колата на трупчета и т.н.
12
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ДАЙ да контролира. Виждаме резултата от контрола на ДАЙ и в таксиметровите и товарните превози. Да се обособят държавни пунктове за ГТП под строг контрол и наблюдение, както е в другите Европейски страни. Идеята им е не само да санкционират, но и да дават информация за реалното техническо състояние на автомобила и на какво да обърне внимание собственика!