Глас от Президентството: Авиацията ни наистина е пред приземяване!

Димитър Стоянов смята, че от комисията са работили изборно за новия самолет
Обновена: 8 окт 2017 18:09 | 8 окт 2017 18:06, Веселина Йорданова
86
Глас от Президентството: Авиацията ни наистина е пред приземяване!
Снимка: архив, БулФото

Българската авиация наистина е пред приземяване. В момента тя се крепи единствено и само на плещите на българските пилоти и на инженерно-техническия състав, които удължиха ресурса на самолетите МиГ-29, Су-25, Ан-30, Ми-17.

Още по темата
Това коментира главният секретар на президента Димитър Стоянов, който е и бивш ръководител на проекта за избор на нов тип боен самолет, пред БНР.

"Комисията, която беше създадена в парламента, излезе с предложение към Министерството на отбраната да рестартира проекта. Горещият картоф сега е в градината на министър Каракачанов. Той трябва да вземе решение откъде ще тръгне проектът, той ще трябва да вземе решение дали да ускори процеса. Ако процесът не бъде ускорен, България просто няма да има пилоти, които да летят с тези самолети", каза Стоянов.

По думите му МиГ-29, Су-25 са прекрасни самолети, но за времето си, за 80-те години.

"Това е все едно да ремонтираме Правец 82 и да работим в съвременните дни с него", даде пример той във връзка с ремонта на самолетите.

Според Стоянов няма самолет в западна държава, който да не е модернизиран повече от 30 години и това е абсурдно. Той допълни, че трябва да се ремонтират самолетите с цел запазване на способностите, макар и минимални, с които разполагаме, до идването на нов изтребител.

"За съжаление, процедурата беше върната в изходна позиция. На 13 май 2014-а година генерал Радев като командир на ВВС описва в свое становище какво представляват самолетите "Юрофайтър" и в заключителната част на това становище той предлага, с цел осигуряване на равнопоставеност на всички страни-участници в този конкурс, да бъдат проведени такива срещи освен с италианската страна, тъй като "Юрофайтър" е производство на Италия, да бъдат проведени такива срещи и с Швеция, и със САЩ, и с Португалия. Тази информация е спестена. Месец след това ген. Радев пише т.нар. опорни точки. Към тях в това писмо е добавено и мнение за самолетите "Грипен". Първата част е положителната страна, а втората част – съответно недостатъците, които имат тези самолети", обясни Стоянов.

По думите му членовете на комисията така и не са могли да разберат за какво става въпрос въобще с работата на експертната група, с тези документи. Те работиха изборно, вадиха части от документи и ги представяха с една-единствена цел – да бъде изопачена истината, да бъде показано и затвърдено някакво негативно отношение към президента Радев. Това бяха неща, предварително подготвени, и бяха спуснати като опорни точки, обобщи той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


86
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
32
13
 
21
 
! Отговори
Никой преди 6 години
Всичко е изкривена през политиката икономика. С парите, които се предвиждат могат да вземат 24 нови Миг35, да обучат пилоти за тях и да осигурят керосин за следващите 10 години нормално летене. Но тогава няма да могат да кажат-ние сме по-натовци от натовците. Турция си купи Ц400 и никой даже и не гъкна на запад, защо ли? И не, не съм русофил, българофил съм. Парите са си пари, а руската техника не отстъпва по нищо на "модифициран" Ф16 от 70те. След още 20 години няма да има кого да защитават....
31
17
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Цялата истина за изкуствено раздухвания от Суджуците и троловете им скандал около Грипените се състои в това, че те предварително взеха тлъстата комисионна от за 35-годшните португалски кошници Ф-16 и след като Генерал Радев ги разобличи публично, просто побесняха. А Радев е единственият сред политиците ни, който разбира то самолети и авиация. ГЕРБ разбират от интриги и кофопомпи, но това е друга тема.Суджуците наеха бясното куче Антон Тодоров да води акатака срещу Президента, но то се провали.
30
24
 
18
 
! Отговори
Mr.STARBUCKS преди 6 години
Радев,едно си знае, едно си бае.Ми ,да си беше седял в армията .Не може да се вмести в кожата си, че изпусна парата от Грипените.
29
11
 
22
 
! Отговори
криста преди 6 години
Ако Радев беше предложил друга марка самолети със сигурност щяха да искат Грипен !
28
19
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
за какво да се дават грешни пари за 6 самолета, кого ще спрем с тия самолети? да се инвестира в икономика, в социални програми, какви самолети какви 5 лв
27
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Саботажат върви с пълна пара. Развръзката е саботаж на България. Нещо много по-грандиозно се готви.
26
24
 
7
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 24Грипени има само в Швеция(собствени) и никъде другаде в Европа.Тавана на тези самолети е по малък ог на пътнически самолет.
25
9
 
16
 
! Отговори
Никой преди 6 години
Здравейте всички. Пишат политиците, без да разбират. Интересно защо Делта и Американ Еърлаинз още търкалят МД80, от 70те? Защото от оригиналните самолети, излезли от завода е останало само тялото и крилото. Живота на един самолет зависи само от поддръжката, винаги можеш да добавиш нова електроника. Така че Миг29 може да е много добър, но се мълчи по въпроса, защото трябва да се похарчат едни пари. Да се купят дори още по-стари Ф16 и да плащаме яко. Продажна пасмина. И пилоти с 3 часа на година?
24
6
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До шматка 21че кво им е на грипените? гледам в източна европа и скандинавските държави си летят и не им пука за твойто мнение :)))
23
3
 
20
 
! Отговори
:):) преди 6 години
има ф16 новички но натиска е за старичките, проблема е че Грипен даде разсрочено пък другите искат цялата сума пък ние да си ги разсрочваме с банките. Кой е луд да киха милуарди на куп.
22
19
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Купете му едно самолетче на тоя да има с какво да си играе и да млъкне.
21
15
 
9
 
! Отговори
шматка преди 6 години
До 17Нови Ф16 нямаЮрофайтър са с 10г изоставане с поръчките за Германия .Дори и да ги купим ще дойдат след 20гГрипените са тротинеткиКво прайм
20
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Самолетите трябва да са нови и със гаранции, за втора употреба самолети и дума не може да става .
19
4
 
9
 
! Отговори
Ивчо преди 6 години
до 19чакай ти да надебелееш от парите за самолети...
18
13
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Народа гладува и линее да ви *** и авиацията
17
1
 
16
 
! Отговори
гого преди 6 години
25 години режат от армията, от 105 хил днес 32/3 дали ще съберат. Пък що имоти и техника е разпродадено. и това са все пари които са вземани от тива перо на бюджета. някой може ли да каже къде са пренасочвани никой. Но всеки случай не в здраве и наука или култура.16 милиарда Герб тегли целево и ше се кихнат за аероплани. По добре нови , Ф16, Грипен или Еврофайтери вместо трета ръка кошници от Португалия.Пък Миг овете колкото изкарат все файда са.
16
13
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какви самолети ...каква отбрана...???Кой ще ни напада и за какво! !!???Стига с тази военщина и разходи заради комисионни...Има много по-важни проблеми в България за решаване...
15
2
 
7
 
! Отговори
Âpartamen4i преди 6 години
vsichko e korupciq i nekadyrnost a ot DANS I NSBOB kak mirishe vse edno ot PRAseshka grobnica ta i po- losho pogkednete na KUKERITE samo s kvi koli se pridvigvat opeli ot 88 godina
14
7
 
13
 
! Отговори
:):) преди 6 години
що сте толкова наивни че ако не се купят самолети тез пари ще ги дадат за заплати. Абе хем сте натовци хем ако може по тънката лайс/на. Никой няма да дойде да мре тук за вас от НАТО и ние да си седим скрити и да мине бурята.Стига с този член 5 на Вашингтонския договор. Има и член Трети и Четвърти но нещо са ви неугодни. То точно изискват пиддържане на национални способности за отбрана а после ще идва помощта.
13
14
 
10
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Много рев и заплахи за тези Грипени.Мирише вече.