Влаковете на изчезване, чакат ли ни по-лоши условия?

Няма оздравителен план за БДЖ, алармира бивш директор на БДЖ
37

5759 гледания   |  Още видео

Не съществува план за оздравяване на БДЖ и никой не работи по него. Няма предвидени пари за нови влакове, а БДЖ няма как да си ги купи, подчерта пред Bulgaria On Air бившият директор на БДЖ Християн Кръстев.

Преди дни главният прокурор Сотир Цацаров разпореди проверка в БДЖ, заради сигналите за некачествени ремонти. БСП от своя страна поиска освобождаването на цялото ръководство на Българските държавни железници. ГЕРБ пък отговориха, че не виждат основание за това.

Християн Кръстев обясни, че отпусканият капиталов трансфер е в рамките на 35 млн. лева, докато поръчката би била за около 350 млн. лева. Това означава с тези пари да бъдат платени влаковете за 10 години.

"Няма фирма, която би се съгласила на такова плащане. Без банкова структура зад такава сделка също няма как да стане, а БДЖ дължи пари на банковите структури", поясни бившият директор на БДЖ.

Той потвърди съмненията за корупционни схеми с обществените поръчки за железницата.

"Прегледи или ремонти на влакове, не можах да разбера?! Знаят ли какви договори са подписали или знаят доколкото им изнася? Правим състезание с един кон, на другите фирми са им отнети лицензите за да не участват", каза още гостът в "България сутрин".

Християн Кръстев настоя, че държавата трябва да вземе мерки - да се подобрят условията на труд и да се види как БДЖ се управлява със заплахи, уволнения и назначения на хора, които нямат общо с Железницата. Много е важно дали проверките ще излязат с реално представяне на нещата, отбеляза той.

Попитан как ще се отрази случващото се в БДЖ на пътниците, Християн Кръстев отговори: "Хората ще се возят в тези и дори в по-лоши условия. Пътническите вагони намаляват като брой, влаковете по-често ще ги виждате с един локомотив и един вагон. Под 200 броя до 6 месеца ще бъдат вагоните в експлоатация, а трябва да бъдат 570".

Bulgaria ON AIR отправи официална покана към ръководството на БДЖ за участие в "България сутрин", за да стане ясна позицията им по отношение на твърденията за източване на БДЖ.


37
Още от
Напиши коментар Коментари
35
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Изчезнаха и автобусите между малките села ,защото Боко подобри инфраструктурата ,а това са работни места и т.н .Но за бедна Б-я развитието на инфраструктурата се свежда да усвояване на Европари пиша пари не осъществени проекти и хвърчане с лъскави лимузини а баба и дедо на село не могат да стигнат до съседния малко по -голям град щот няма автобус.С БДЖ е същото полека полека изкуствено го съсипват , а у нас е доста по-пълно отколкото в Ш.я
34
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Те машини и вагони нямат, но футболен отбор имат.
33
0
 
16
 
! Отговори
бачо Илия преди 3 месеца
До Дрът пенсионер

Драги колега, живея по няколко месеца в Швейцария и Германия, защо тук влаковете не изчезват, а са винаги пълни ?
32
2
 
8
 
! Отговори
България на французи преди 3 месеца
"Матрялът" не струва.
Рейсаджиите в София са едни диви невъзпитани ***. Не можа да тичаш за рейс и ония да затваря точно като стигнеш до вратата. Не може да спира на спирка и нарочно да не отваря за да не се прекачиш на рейса пред теб. Не може да не се спира на спирки, на които чакат хора.
По-добре въобще да няма транспорт щом ще е така. Да дойдат някакви други хора, коиро не са българи. Омръзна навсякъде от българите. Махайте се.
Същото е и с БДЖ,в тези клошарски вагони да се вози някой друг
31
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Каквито са ви управниците такова и БДЖ-то! Спомням си по онова тоталитарно време когато на всеки час имаше влакове. Композициите се състояха не по малко от 7 вагона. Автомобилите бяха около 1 милион в цялата страна и народа пътуваше сам с влакове. Въздуха беше кристално чист! Влака е едно от най чистите превозни средства които щадят природата. Но на някои не им харесва чиста природа по им харесва автомобила който да бълва пушилка. Иначе се правят на заинтересовани за чистият въздух селянчетата!
30
11
 
4
 
! Отговори
Дрът пенсионер преди 3 месеца
Ам чи те и каруците изчезват и магаретата и всичко което губи конкурентност подлежи на забрава, те скоро телепортацията ще изобретят вие влаковете още оплаквате. Фантастиката още от времето на Жул Верн постепенно става реалност, след време влакове ще има само в музеите!
29
3
 
4
 
! Отговори
:) преди 3 месеца
До Симеонов
Не врат, ами шия. И затова масово се използва Метрото по цял свят, щото ЖП-то е скъпо и нерентабилно.
28
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Прокажена държава!
27
2
 
24
 
! Отговори
Тинтири Минтири преди 3 месеца
До ехоооо

С подобно тъпоъгълно мислене накрая наистина ще закрием държавата. ЖП транспортът е показател за нивото на стандарта и икономиката на държавата. Изисква големи инвестиции, но в дългосрочен план (ако се модернизира и стопанисва като хората) е по-сигурен и рентабилен.
26
16
 
4
 
! Отговори
ехоооо преди 3 месеца
Трябва да бъдат не на изчезване ,а да изчезнат рязно то лицето на земята ! В момента те са вредни за здравето на хората -затова трябва да бъдат спряни ,докато не се променят изоснови !
25
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
е те нали нарочно разсипват БДЖ, за да могат да го подарят на частници безплатно!
24
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
В момента няколко частни жп оператора имат лиценз. Но само за товарни превози. През последната година всички те декларират печалба. Само БДЖ - товарни превози е на загуба. Та ако дадат лиценз за пътнически превози на частници - те и там ще намерят начин да печелят
23
1
 
25
 
! Отговори
bzzzzz преди 3 месеца
Това е мафията, 30 години точиш нещо и не ти дреме за никого. Налагаш транспортни фирми, които разбиват пътищата и пак не ти дреме. А иначе чист и екологичен транспорт.
22
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Да ги направят влаковете да се движат със 160 км/ч ( това е нормална скорост за 21 век), да са нови и чисти. Да не може да се качват лица без билет (предимно римляни) и хората ще ги ползват. Както сега се ползва метрото. Ако стигаш с влак от София до Варна за 4 часа и пътуваш като бял човек никой няма се лашка 6-7 часа с рейс.
21
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Закриване и пускане на частни оператори, никакъв оздравителен план не може да помогне!
20
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
То направо да ни махат от ЕС. Явно са ни приели по документи без да гледат реалността.
19
6
 
10
 
! Отговори
шматка преди 3 месеца
Без приватизация няма да стане.Пускайте частните влакове.Всички видове транспорт си стъпиха на краката след като станаха частни.Всяко правителство се изправя пред проблема БДЖ.Стига вече.
18
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Напрово да закриват и самолетите.
17
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Много е прав гостът! Моделът БДЖ е сбъркан. Той не разчита на постъпленията от превозите, а на субсидията от държавата, поради което на ръководството им е все едно за дейността. Поради което БДЖ може да остане без влакове и машинисти, но без администрация и футболисти - НИКОГА!!!

Точно и заради това няма да се даде цялата субсидия за 10 години за нови влакове!
16
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Реалист

Според мен трябва да се въведе контрол в размера на междуградските автобуси. Използват се малки и неудобни автобуси.