До края на мандата "Борисов" 3 – за 3 часа с влака София - Бургас

БДЖ купува за 420 млн. лв. нови влакове с климатик и Wi-Fi
Обновена: 11 апр 2018 14:12 | 10 апр 2018 20:00, Камелия Цветанова
171
До края на мандата "Борисов" 3 –  за 3 часа с влака София - Бургас
Снимка: Булфото, архив

Мотрисните влакове, които БДЖ възнамерява да купува, ще могат да вземат разстоянието от София до Бургас за 3 часа, а до Варна - за 4-5 часа.

За новите влакове ще бъде обявена обществена поръчка в края на април. Това каза пред "24 часа" шефът на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров.

Още по темата
Новите 41 мотрисни влака ще могат да развиват скорост от 200 км в час.

По българските релси, дори и модернизираните, скоростите ще са до 160 км.

Те ще се движат по обновените жп линии на юг - от София до Пловдив и Бургас и до турската граница. Ще пътуват и от София до Варна, тъй като се предвижда Национална компания "Железопътна инфраструктура" да вдигне скоростите по тази линия до 110 км в час, каза Владимиров.

Така най-после ще може да се опровергае твърдението на един китаец, който наскоро казал, че България сигурно е по-голяма от Китай, щом от единия до другия ѝ край трябва да се пътува 9 часа.

Търгът ще бъде с прогнозна стойност 420 млн. лв. Ако няма съдебни обжалвания, производител може да бъде избран до декември.

Оттам нормалното време за производство на един влак е 24 месеца, каза Владимиров, който допълни, че до края на мандата на това правителство първите влакове ще бъдат пуснати в движение.

Електромотрисните влакове ще са 36, а 5 ще са дизелови, тъй като у нас все още има участъци, които не са електрифицирани. В доклада на работната група, в който участваха учени от 3 университета, е записано, че на БДЖ им трябват 86 нови влака. Първият етап от обновяването на държавния железопътен превозвач е тази поръчки за 41 мотриси. Вторият етап е за 44 влака, но остава за следващ кабинет.

Сред първите влакове, които БДЖ ще искат да бъдат изработени от фирмата, която ще спечели, са шест електромотриси за пътуване на дълги разстояния, до Бургас и Свиленград, тъй като до няколко години модернизацията на релсите там ще приключи. Тези мотриси ще бъдат с шест секции, или 6 вагона като някогашните експреси.

Едната секция ще бъде първа класа.

Сред условията за доставка на новите мотриси ще е и гаранция от 5 години и следгаранционна поддръжка. Сегашните локомотиви на БДЖ са на над 30 години и поддръжката им е скъпа и трудна.

Луксозен ресторант, с обслужване и с меню за ястия и напитки. Такива вагони в превозвача в момента няма. Ще е комфортно, но и по-скъпо.

Ще има влакове за регионални превози, които ще бъдат с 4 секции, както и за крайградско пътуване.

Другата новост е, че електронен дисплей ще показва дали мястото е резервирано. Ако пътник е с билет от София до Пловдив, значи мястото ще се освободи в Пловдив и това ще бъде ясно на пътниците. Все още се обмисля дали това да е за всички вагони, или само за местата в първа класа.

Това намерение води автоматично към резервационната система на БДЖ, по която се работи от години и все още не е готова.

Пешаров казва, че са свързани 74% от гарите. Окончателното ѝ завършване ще позволи и онлайн купуване на билети, както и яснота във всеки момент колко пътници има във всеки влак. В тези нови мотриси, естествено, ще има климатици и Wi-Fi.

Другата услуга, която ще се предлага на пътниците, е да могат да се логнат за сайт на БДЖ с филми и музика, които да изтеглят на таблет или на телефон и да ги гледат и слушат от собственото си устройство.

Ще има възможност да се превозват и велосипеди.

Шефът на пътническите превози на БДЖ Пламен Пешаров казва, че новите влакове поетапно ще бъдат доставяни за срок от 2-3 години.

Търговете са съобразени и със сроковете за изграждането на скоростната железопътна инфраструктура.

Има голям интерес към предстоящата процедура както от големите европейски производители, така и от фирми извън ЕС.

Сред тях е и "Хитачи", каза Пешаров. Възможно е и китайски компании да се включат в консорциуми, които ще кандидатстват.

По време на служебния кабинет през март 2017 г. се появи оферта на държавния китайски концерн China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) да се рефинансират 130 млн. лв. задължения на "Холдинг БДЖ", да се финансира доставката на нови електрически и дизелови мотрисни за 170 млн. евро.

Третото предложение беше да се инвестира в нов завод за асемблиране на електрически и дизелови мотрисни влакове в България, което вече не е актуално.

Новите влакове ще бъдат с пет години гаранция.

Освен това се обмисля дали да не се включи и извънгаранционно обслужване и поддръжка, за да не се повтори ситуацията с мотрисите на “Сименс” “Дезиро”, които нямаха опция за поддържане. Произведени през 2005 г., те вече са амортизирани, казва шефът на пътническите превози.

Изискването за поддръжка на тези влакове е още едно условие, което ще привлече производители. Мотрисите са с живот 30 години и за това време ще им трябва поддържане, производство на резервни части.

Първа копка на модернизацията на жп линията София - Елин Пелин ще бъде направена във вторник. Тя е на стойност 68 млн. евро, от които 58 млн. евро (85%) са осигурени от механизма за свързана Европа. Проектът включва модернизация на 23-километровата железопътна линия, на системите за сигнализация и телекомуникации и контактната мрежа, както и изграждане на нови надлези на жп гарите Верила и Казичене за безопасно пресичане на две нива със съществуващата пътна мрежа.

Тази отсечка е част от модернизацията на жп направлението София - Пловдив - турска граница. На 1 февруари ЕК одобри финансирането на проекта за модернизация на жп линията Елин Пелин - Костенец за над 1 млрд. лева.

Това е най-мащабният железопътен проект в ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”, тъй като трасето преминава през сложен планински терен. За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км в час за товарните влакове и 120 км в час за пътническите, ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6 км. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина приблизително 3 км.

Участъкът е част от железопътния коридор Ориент/Източно-Средиземноморски, който преминава през страната.

Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: Елин Пелин - Вакарел, Вакарел - Ихтиман и Ихтиман - Костенец. Крайният срок е 2023 г. Така че най-трудните участъци по този коридор през настоящия програмен период ще бъдат завършени.

Подвижният състав на БДЖ е изключително остарял и амортизиран. За последно нови вагони са купувани през 1987-1988 г., а в периода 2005- 2008 г. бяха купени мотрисите “Дезиро”. Така в момента средната възраст на пътническите вагони е между 25 и 30 години, а на локомотивите - 31-32 години.

Предстои обявяване на обществена поръчка за капитални ремонти на 30 локомотива - нещо, което не е правено повече от 15 години.

До седмица ще бъде стартирана поръчка за ремонт на 227 вагона - среден и капитален.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


171
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
81
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Браво!!! 83"Кучетата си лаят ,керванът си върви""Разбирайте, -Вие си лайте, ние с Бойко си КРАДЕМ.Наистина, БРАВО, ***!
80
17
 
3
 
! Отговори
Браво!!! преди 6 години
Каквото и да стане,по добре от Швейцария да станем ,вие ще си продължавате да плюете,пубери.Това си е болест,вие не сте виновни ,тя природата се е подиграва от време на време.А който го прави за тия нещастни стотинки си е едно нещастно същество.Казал е народът: Кучетата си лаят ,керванът си върви"А за обикновенните хора всички нови придобивки са едно прекрасно нещо. Плюйте си ,вълкът не се влияе от мнението на овцете.
79
1
 
6
 
! Отговори
До 79 преди 6 години
Най-добре е да избяга и повече да не се връща.
78
2
 
14
 
! Отговори
Сержант преди 6 години
Управляват ни *** и . Ние изчезваме като народ, а те влакове , самолети, саниране и защо е всичко това, защото има далаверка. Ако се дават за деца ще крадат на дядо поп черпака.
77
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Те наличните влакове не могат да оправят,нови ще купуват.Вътре е мръсно,гнусно,смърди на умрели плъхове,зимата навява студ и сняг,ноооооо ще купуваме нови.Важното е да се харчат парите на данъкоплатците,това най-го можем.
76
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А ако Мадам Биби избяга за пореден път преди да му е изтекъл мандата, какво правим тогава?
75
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При тая отчайващо остаряла жп инфраструктура по какво ще се движат новите мотриси,щото и сегашните пътуват на честна дума.
74
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Оставка, съд и затвор за гербавите престъпници!
73
1
 
16
 
! Отговори
Ханко преди 6 години
Пак с 3 вагона ли ще пътуват да не на тежат и объркат тазписанието
72
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нали уж имаха 500 милиона задължения,нали уж бяха пред фалит?Какви са тия нови обещания-мечти за заблуда на електората?!И колко от обещанията си изпълниха,та да вярваме на поредния кьорфишек???
71
0
 
17
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 6 години
И като минават покрай някоя махала-по-бавно, тези нали сте ги поръчали с бронирани стъкла?
70
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой е ръководител на проекта??Оня дето пия утрепа сина си ли??? (И нищо не се чу. Медиите спазват ОМЕРТА)Благодаря, не пуша.
69
0
 
13
 
! Отговори
Старият машинист преди 6 години
ПОМНЯ други ЖеПейски бомбастични заглавия- август 1972г. Експрес "Чайка" София-Бургас за 4 часа и 40 мин. при скорост над 110 км/ч. Експресът спираше само на Карлово, Казанлък, Сливен и Карнобат.Да, ама не! Още след първите пътувания машинистите споделиха, че скоростта е на ръба на риска, че локомотивът подскача по релсите. Тогава, оправдавайки се с наближаващата зима, промениха разписанието на 5 часа. След още 2 години полека, полека пътуването стана 6 часа и всичко си дойде на мястото.
68
0
 
6
 
! Отговори
Mersi преди 6 години
Мчи то, втора работа могат да хванат столичали!Работи в София, свършва му работното време, пътува до морето - ето почивка до като пътува. Става работи , после обратно почива и пак на работа в София. Ей тва столичани сте си е май..та е...ло. Как сте го измислили гледай ква система, кво и нещо. Кво ще ги правите толкоз пари бря ?!?!
67
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
""Борисов" 3 за 3 часа с влака София - Бургас" .................."Аха, надай се Минке".И магисрала Хемус, тунел под Шипка, газ от Катар, китайски инвестиции за милиарди,и т.н. и т.н.
66
0
 
6
 
! Отговори
Борис три преди 6 години
Един министър скоро се извиняваше на Севера, че били длъжници. И продължавате да бъдете, и вече няма място за прошка. Подигравате се вече прекалено дълго. После чакаме инвестиции - на база на кое по-точно, като продължавате да засилвате дисбаланса.
65
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вах, вах, вах.............."3 часа до края на мандата на Борисов-3"..........хи-хи-хи....така по ми харесва!!!!
64
0
 
6
 
! Отговори
Mersi преди 6 години
Почнаха клоаките по Слънчев бряг да стоят на половина празни. Това е то.Сега ама аха и да намерят български будали да ги доналълнят ей тъй. Да избият някой леФ ей тъй. Ама то само с тишина нямааа стане ей тъй. Ши тряяя и нещо ей тъй ся. И мисистъркатата ей тъй ся само с украйнки няма стане ей тъй..
63
0
 
5
 
! Отговори
Taliban преди 6 години
До 52. Требе да опазват заграбеното.парите си.иначе спукана им е работата следва линч.
62
0
 
16
 
! Отговори
БАБА КУНА преди 6 години
1. НОВА ВЗМОЖНОСТ БОКО И КОМПАНИЯ ДА ОТКРАДНАТ МИЛИОНИ!2. НЯМА СЛУЧАЙ БОКО ДА СИ Е УДЪРЖАЛ НА ДУМАТА!