Българите са "За" тол системата: Камионите да плащат повече!

Проучване показа, че сме доволни от новите пътища и от старите цени
62
Българите са "За" тол системата: Камионите да плащат повече!
Снимка: архив, БулФото

Българите закономерно са най-чувствителни към въпросите, свързани с увеличаване на личните разходи, което намира отражение и в отношението към въвеждането на тол система за превозните средства.

Най-широка подкрепа има твърдението, че "Цените на новите електронни винетки за леките автомобили ще останат същите, както досега" (86%).

Данните са от експресен сондаж, проведен от "Галъп интернешънъл" сред 809 души в цялата страна чрез телефонно интервю. Изследването е възложено от Агенция "Пътна инфраструктура" във връзка с предстоящото от Нова година въвеждане на електронната система за таксуване при преминаване по републиканската пътна мрежа.

Мнозинство от 66% смятат за справедливо тежкотоварните превозни средства да плащат не за време, както досега, а за изминат път, въпреки че това ще направи таксите за тях по-високи. 24% са на обратното мнение, а останалите се колебаят.

Това е всъщност основният принцип на новата система за таксуване, която включва електронни винетки за леките автомобили и тол за изминато разстояние за тежкотоварните над 3,5 тона.

Предвижда се от 1 януари 2019 г. да се премине към електронна винетка за леките коли до 3,5 тона, а от август догодина – към тол за изминато разстояние на превозните средства над 3,5 тона. При въвеждането на нова система съществуват закономерни притеснения за възможно повишаване на цени, но българите като цяло по-скоро възприемат спокойно принципа на нововъведението, а именно: цените за леките автомобили да останат същите, а за тежкотоварните да се повишат.

Повечето шофьори вече са запознати с предстоящото въвеждане на електронна система за таксуване при използване на републиканската пътна мрежа. Това е свързано и с очакването на българите да се обръща повече внимание на състоянието на пътната мрежа, посочват социолозите.

При изричен въпрос повече от половината от интервюираните (52%) възприемат опцията "По-добре е да се повишат таксите за тежките автомобили, защото те нанасят повече щети на пътищата". 43% възприемат алтернативната позиция "По-добре е да не се повишават таксите за тежките автомобили, защото това може да доведе до повишаване на други цени". Останалите не могат да изберат между двете опции.

Този компонент представлява и част от сърцевината на новата система за таксуване и данните свидетелстват за сравнително широка обществена възприемчивост, посочват от "Галъп".

69% споделят мнението, че в последните години у нас са се изградили пътища, които улесняват пътуването. 28% са на обратното мнение, а останалите се колебаят.

Обществото или има нужда от допълнителна информация за предвидената уикенд винетка, или просто активно пътуващите продължават да смятат, че най-изгодна е годишната винетка, показват още данните. 33% от запитаните отговарят, че идеята изглежда е по-удобна от винетките за по-дълги периоди, но 58% смятат, че този тип винетка няма да е по-удобна. Останалите се колебаят.

Данните са от експресен сондаж, проведен от "Галъп интернешънъл" сред 809 души в цялата страна чрез телефонно интервю по специална панелна методика, осигуряваща максимална представителност на данните, възложен от Агенция "Пътна инфраструктура". Сондажът е проведен между 9 и 12 ноември. Един процент от извадката е равен на около 55 хиляди души. Стандартно отклонение ±3.5% при 50%-ови дялове.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


62
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
4
 
6
 
! Отговори
Боже, пази Бг! преди 5 години
Много Андрешковци тука бе! Тия *** ни превърнаха в страната на Андрешковците.
29
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Естествено, че одобряваме ТОЛ системата.
28
2
 
9
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Друг е въпроса, че на 1 наш камион има 100 чужди. Дотук добре, но остава въпроса със усвояването...
27
5
 
13
 
! Отговори
Бобчо преди 5 години
Абе джурналлистите, защо не напишете примерно, че в момента един камион, който доставя храна примерно от производител до магазин, превозващ само в БГ, сега плаща 134лв месечна винетка, а с ТОЛ ако кара 6-7000км месечно ще плаща 1300-1400лв месечно. А сега познайте къде ще се калкулира разликата? Не казвам, че е лошо, но имам огромни опасения, че парите от ТОЛ ще се усвояват лошо.....а за нас остава да плащаме.
26
4
 
19
 
! Отговори
до 31 преди 5 години
Уникално *** си ти!Тази пътна мрежа няма как да се поддържа само от леките коли.Има голям международен тежкотоварен трафик през България, който трябва да се обложи така, както е в другите страни по Европа. Отделно този тежкотоварен трафик предизвиква най-често катастрофи и задръствания по пътищата.Отделно тежките камиони рушат пътната инфраструктура с пъти над леките коли.
25
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За битиятКОЙН няма ли някой ред да напишИтИ??Или това е тема табу щот кораба потъна.П.П. Купувам и бити и небити койни по левче.Левче-кефче,днеска има утре не.Скачайте на далаверЪтЪ, народе.
24
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ВЪПРОС към ДАНС (30)Въпросите към ДАНС ги препращай към Пеевски.Той командва там.А щом не знаеш това по-добре не питай а *** да нахраниш кокошките.
23
13
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Българите са "За" тол системата: Камионите да плащат повече!Българите са уникално прости и това вече не е тайна за никого.Че тол системата ще е по-скъпа за всички а не само за камионите е ясно.Но *** се кефи че ще бият някой друг а *** се готви да гледа сеир.Само че битият ще е пак *** щото транспорта ще поскъпне а от там и всичко друго.А Ханя пак чинно ще си цака и мърмори. Но поне тази нощ ще заспи щастливче видиш ли някой е прецакан.Долно и некачествено племе.
22
5
 
5
 
! Отговори
ВЪПРОС към ДАНС преди 5 години
В това Проучване трябва да се намеси ДАНС - колко пари са изхарчени .Нямя как да се приеме - Всички Българи да са ЗА да си плащат Данък преминаване по Пътя /
21
6
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Кои са тия 66% съгласни с ТОЛ системата, при положение, че ще покрива огромен процент от пътната мрежа, която нито ГЕРБ са строили, нито се късат да я поддържат. Всичко е просто поредната машинация, с която да ни ограбят. А на тираджиите им е все тая, те не си плащат таксите от джоба. Ние обаче - да. И мога да ви дам пример, първата отбивка на АМ Люлин, която дефакто се намира в рамките на София изисква винетка (т.е. и тол-такса).
20
17
 
5
 
! Отговори
до 21 преди 5 години
И тебе ли системата те убива.Налягай си парцалите да бачкаш за да изкараш някой лев за бричката си.
19
4
 
21
 
! Отговори
Дашнор Крайа преди 5 години
За ТИР-овете най - добре може да разкаже а*алната кралица Роско Кап*та Неврокопски(ПлевнюАлиев) любимеца на турските мана*и - тексимаджии.
18
4
 
6
 
! Отговори
fake news преди 5 години
80%
17
8
 
26
 
! Отговори
До “ дядо Тричко “ преди 5 години
Ей, будала, какво ми сравняваш еднозначно *** с другите страни? Погледни техните пътища, техните заплати, тяхната икономика, техният начин на живот! И най-вече, къде мислиш, ще отидат парите от тола, в на кой джоба? В случай, че мислиш, че ще бъдат разпределени равномерно по институции , отговарящи за пътя, значи наистина си супер ***! Ей за такива ***, като теб, страдаме, защото сляпо вярват на всичко!
16
6
 
8
 
! Отговори
Стамат преди 5 години
А бай ви Стамат е за системата: да не се плаща нищо на т.нар. "държава"!
15
9
 
11
 
! Отговори
1 преди 5 години
Хайде някой да ми обясни, кой и как някой ще накара един "швед" да плати данък?Единствено през цената на горивата!Примерно 2 лв. гориво, става 2.10лв, като 0.10ст. отиват в държавен бюджет за екология и инфраструктура , т.е. "гориш, плащаш"! За чужденците да мислят!
14
7
 
22
 
! Отговори
до 9 преди 5 години
А как ще взимаш през акциз на горивото пари от турските тарикати които пълнят гориво в Турция и нищо не плащат тук. А те трошат с тировете най многоАйде стига глупости вече!
13
2
 
28
 
! Отговори
Драйвър преди 5 години
Няма лошо дами и господа да има тол такси за тежките камиони, НО ако имаше контрол върху пътното строителство (не визирам за финансовата част) щяхме да имаме отлични пътища за десетилетия напред. Все още не строим капитализма, а крадем това което остана от социализма или както искате, така го наречете. Безспорен факт. И докато "патриотите" си мерят партиотизма, новите "българи" берат тухли, бият, изнасилват, каратът, мамят и т.н. и т.н. Лека вечер !
12
11
 
17
 
! Отговори
дядо Тичко преди 5 години
а като отидете в Гърция си плащате магистралите като попове, нали!гиди андрешковци...защо разни турци, румънци, украинци и тям подобни ще ми задръстват магистралите с тирове, при това безплатно.много добре е замислена тол системата!
11
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Най-накрая смислен и справедлив начин за таксуване и повишаване на постъпленията в АПИ. При добро управление и контрол, осезаем резултат ще се почувства след поне 2-3 години. Тогава всеки ще е преглътнал "инфлацията" от транспорта.На този хал сме от евтини данъци и безброй безплатни придобивки. Безплатен обяд няма и никога не е имало!