Наши шофьори и тирове блокират Брюксел на 10 януари

Протестът пред ЕП ще е срещу пакета "Макрон"
2 яну 2019 07:24, Елка Василева
53
Наши шофьори и тирове блокират Брюксел на 10 януари
Снимка: архив, Булфото

Под пълна блокада с тирове ще се окаже площадът пред Европейския парламент в Брюксел на 10 януари. Българските превозвачи, основното ядро от които е в Пловдив, ще струпат 150 камиона. Наети са два самолета, които да превозят протестиращи, пише "24 часа".

“Около 600 души с трикольори, плакати на английски и скандирания категорично ще заявят, че мерките в пакета “Мобилност” обричат на фалит българския международен транспорт. А той формира 17% от БВП и носи около 13-14 млрд. Лева годишно”, заяви Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози.

По думите му браншът е обединен както никой друг път срещу голямата заплаха. Преди празниците Петърнейчев с колеги обиколи пловдивските транспортни фирми, за да уточни последни детайли около големия протест в Брюксел.

Той ще започне в 9,30 часа точно когато транспортната комисия към Европарламента ще заседава, за да вземе решение по пакета предложения за промени в работата на международните превозвачи, които бяха предложени от френския президент Еманюел Макрон. Мерките предвиждат на всеки четири седмици водачите да се прибират в страните, където са регистрирани фирмите.

“Пуснали сме уведомително писмо до белгийските власти, че ще блокираме пространството пред Европейския парламент. Разрешението е за 150 транспортни средства”, допълни шефът на асоциацията, който е член на ИРУ със седалище в Женева. Български транспортни фирми ще платят двата чартъра, които да извозят протестиращите до Брюксел.

“Браншът е обединен около каузата, защото, ако мерките се приемат, това означава фалит”, каза Петърнейчев. Той очаква на протеста да се присъединят представители на Румъния, Унгария, Латвия и Полша, които също са застрашени от пакета “Мобилност”. “На съвета на министрите на 3 декември 8-те източноевропейски държави плюс Малта гласуваха против мерките, добили популярност като “Макрон”. Но в последния момент Чехия и Словакия се отказаха да ни подкрепят”, допълни Петърнейчев.

Според него надежда има. Осъществени са поредица от срещи с представители на всички политически сили у нас, които са декларирали подкрепа. Всички български евродепутати са уверили, че ще се присъединят към протеста на нашите превозвачи в Брюксел.

Един от камионите ще се ползва за сцена, от която ще се произнасят речи, а от тонколони ще звучи революционна музика. Ораторите ще изтъкнат, че 150 000 са обречени да останат без работа. Отделно фалитът на българските международни превозвачи може да повлече и съпътстващи бизнеси с нефтопродукти, за гуми, лизингови компании и т.н. “Подновили сме изцяло автопарковете си с камиони Евро 5 и Евро 6. И когато отговаряме на всички европейски условия, ни извадиха пакета “Мобилност”, за да ни изхвърлят тотално от пазара на ЕС”, коментира Петко Ангелов, председател на Камарата на автомобилните превозвачи у нас.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
1
 
4
 
! Отговори
Луд преди 5 години
Нашите шофьори не знаят почивка,легло,добра храна,дом , хигиена, най-ниско заплатени, не виждат децата си, жените им станаха порно актриси. Нашите транспортни шефове се наядоха , скъпи коли , жени дроги, апартаменти нагли и надменни. Преди караха хората да карат нон стоп .хубаво че от европа измислиха електронните карти. Реваха пак че ще фалират. Пускаха шофьорите със стари камиони без гуми с магнити пак реваха , че ще фалират.Колеги не им се вързвайте в европа робството е забранено
39
1
 
6
 
! Отговори
XXL преди 5 години
Песни щели да пеят, протести! Г-н Ангелов, докато не се научите да си плащате както подобава на шофьорите и се прибират веднъж в месеца! Ще го лапатенемит! Само най корумпирани те държави протестират- това вашето си е модерно робство.да не говорим и за лишеният от-социален живот, хигиена,етика, морал, култура...
38
3
 
6
 
! Отговори
запознат с проблема преди 5 години
Винаги съм се чудел, защото някои държат да си изкажат мнението, без да имат ни най - малка представа за същината на проблема. От 6 години съм на транспортния пазар в Европа. Целувката на Юда...пука му на Макрон, колко заплата вземат шофьорите и къде спят. Идеята му е единствено и само средствата да не отиват в нашата хазна. Било чрез шофьорите, било чрез осигуровките им, било чрез данъците им. Европа на две скорости..ние бедните роднини. Приветствам инициативата. Дано успее.
37
1
 
6
 
! Отговори
Анинимен преди 5 години
Ще започне засилена проверка на бгфирми.А тези койти са със. субсидии от Еврофодове ще трябва да връщат пари.
36
1
 
5
 
! Отговори
истината преди 5 години
Ехаааа, белгииците ще вземат доста български шофьорски книжки амин;
35
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До36. Невервам Брюксел да приеме правилата на България. Първо защото конкуренцията трябва с техния закон да защити частните превозвачи от ЕС. ИМАТ КРЕДИТИ, ИЗДЪРЖАТ СЕМЕЙСТВА. Банките и те са навързани за тия кредити. Такива соц. Мафиотски фирми "червен флаг", "Биобуги" "мукикуки" няма. Всичко е на ясен собственик с ИМЕ и АДРЕС. Сега как е кара някой от червена фирма прави далавера отиди го търси в дълбоките Сибирски полета от Калотина на ИЗТОК ТА ДО ДАЛЕЧНИЯ ИЗТОК.
34
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
То тръгнели всичко да бъде частно. Отиде конструкцията на власта.Отиде олигархията в затвора.А Нинова трябва да бяга. Ще остави политиката.
33
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Интересно е дали сега българската мафия ще наложи мафиотските си правила в Брюксел? В България мафията прилага своите правила, започвайки от правителството и парламента.
32
2
 
6
 
! Отговори
частник преди 5 години
Ало властващите. Дайте и на нас хляб, вода и въздух. Само мафията ли трябва да живее.
31
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До32. Гастарбайтер е от немски / гостенин работник/ . В случая с превозвачите няма нищо общо. По всичко се вижда , че наште колективи , превозвачи удрят под кръста с нечестна конкуренция частните превозвачи от ЕС. И ТОВА Е ЧАСТ ОТ ЦЯЛАТА НИ ПОЛИТИКА.
30
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До26. Значи гърците карат рядко прави курсове. Ами веднага нашто соц. клективно- мафиотско превозваческо дружество да ги вземе и им подобие цената . Водачите - роби няма да спечелат, но държавно - партииния ще спечели.
29
5
 
6
 
! Отговори
незапознат с темата преди 5 години
Повечето от коментиращите тук не са запознати с темата и коментират с общи приказки и клишета.Моля, като не сте шофьори не пишете глупости че този закон защитава БГ шофьора.Да видим как ще реагирате, ако приемат закон всеки гастарбайтер от България да спи на тризвезден хотел в Европа и всеки уикенд да се прибира в родното си село/по адресна регистрация/?
28
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 30. Чили е една от развитите страни на южна Америка. Както и другите в който няма социализъм. Във Венецуела, Перу, Куба и тия със социализъм е бедноста и разцвет на корупцията.
27
4
 
2
 
! Отговори
До 25 преди 5 години
Чили на Пиночет била свободна и развита държава?!Ти май си прекалил със сармите и чесъна по празниците и ти е паднало кръвното, та мигар не ти достигаъ!Като ти мине, отново си прочети какво си нафляскал тук и сам ще се засрамиш.
26
1
 
14
 
! Отговори
закона веднага преди 5 години
НАЛИ СЕ СЕЩАТЕ КАКВИ МИЛИАРДИ СА НАТРУПАЛИ НА ГЪРБА НА МИЗЕРСТВАЩИТЕ ШОФЕРЧЕТА И С НЕЛОЯЛНИТЕ СИ ПРАКТИКИ ИЗ ЕВРОПА ТИЯ С ТЪРБУСИТЕ, НАРЕЧЕНИ ПРЕДСЕДАТЕЛИ НА КАМАРИ НА ПРЕВОЗВАЧИ И "БЕДНИТЕ" СОБСТВЕНИЦИ, ЩОМ ПЛАЩАТ ДВА!? ЧАРТЪРА ДА ЗАКАРАТ ПОД СТРОЙ СЪЩИТЕ МИЗЕРСТВАЩИ В БРЮКСЕЛ? ЧЕ И 150 КАМИОНА , КОИТО ЯВНО НЯМА НУЖДА ДА СЕ ТРУДЯТ УСИЛЕНО - НАДВИЛИ СА СИ НА МАСРАФА! ЕС НАПРАВО ДА ИМ ПРИЛОЖИ ЗАКОНА, ЗА ДА СЕ НАУЧАТ ЧЕ ТАМ НЕ Е КАТО ПОД ПРОЗОРЦИТЕ НА БИБИТУ !
25
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
.2018 беше от най успешните в живота ми $$$$$$ а 2019 ще е още по успешнаПо3драви на всички клошове в БГ, и тази година няма да стигнете по далеч от панелната килия защото родения да пълзи не може да лети! Които е способен да успява в БГ кат мен, го може и в Западна Европа, и на другия край на света Ав$ тралия, доказано от личен опит, дано разберете някой ден защо сте лузари и дано тоя ден дойде 2019 защото when you change the way you look at things, the things you look at changeПоздрав отСидни
24
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до алибаба.Е откъде да научим от българските журналисти. Като и ти не казваш пълната истина.
23
4
 
2
 
! Отговори
АлиБаба преди 5 години
Гърците нямат силен международен транспорт те не пътуват европа много . Те карат ряд ко прави Курсове не коментираите работи за които не сте в час. Създавате грешно впечатление за читатели които не са запознати с темата
22
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При нас нищо не е променено от соца. На власт е номенклатурата на партии те. Тази номенклатура прибира парите на тия които работят.В Чили шофьорите свалиха социализма на Алиенде, който им отне правата да са частните шофьори. Той им национализира основните средства на производство. Остави ги без работа, закри им фирмите. И така стана , че дойде Пиночет който премахна социализма в Чили.Сега Чили е една развита държава със свободен пазар.
21
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
до21. Стига си лъгал, не са 8 а всичките. Дори и гръцките превозвачи и те са частници не ви подкрепят. Остават Естония Латвия около 100 превозвача.