Катастрофата в Македония заради обледен двигател?

Отговорността за състоянието на самолета е германска, смята експерт
Обновена: 4 апр 2019 10:43 | 4 апр 2019 10:40,
54

Отговорността за техническото състояние на катастрофиралия преди дни в Северна Македония самолет е на Германия. Причината е, че машината е била регистрирана там и местни механици е трябвало да я поддържат. Това обяви в "България сутрин" бившият главен инспектор "Безопасност на полетите" към Министерството на транспорта Ангел Борисов.
Още по темата

Според него една от причините за катастрофата е обледеняването на двигателя, тъй като самолетът е летял в много лоши метеорологични условия. Борисов също така сподели, че в такава тежка ситуация и пилотът, и самолетът не са могли да реагират.

"Имало е силна турбуленция, но тя не може да доведе до такова стръмно снижаване. Имало е обледеняване заради ниските температури. Той е летял в много тежки метеорологични условия. Лошата видимост още повече е утежнила обледеняването. И пилотът, и машината не са могли да реагират. Отговорността за техническата изправност на самолета е на Германия, тъй като той е регистриран там. Възможно е да е регистриран там заради данъчни облекчения. Самолетът трябва да е минал през няколко прегледа. Отговорността за състоянието му е тяхна", каза той.

Авиоекспертът допълни, че не е било логично пилотът да се опита да заобиколи облачността като се насочи към върха, в който по-късно се разбива. Борисов допълни, че е възможно пилотът да не е изчакал отговора на авиодиспечера в Скопие, когато е поискал извънредно кацане, и сам да е решил да продължи да лети за София.

"Прогнозата е била ясна за пилота и диспечъра. Пилотът решава да тръгне, въпреки че знае че има облаци. Не е много логично да тръгне към този връх. Разговорите на български и македонски също не са много нормални. След като иска извънредно кацане в Скопие е възможно диспечерът да се е забавил с отговора си, тъй като кацането му не е аварийно и затова той да е решил да продължи към София", обясни Борисов пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


54
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
0
 
32
 
! Отговори
РВД преди 5 години
Македонският диспечер му дава времето на летището в Скопие.
32
1
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе тоз самолет няма ли черни кутии,че да ги търсят и открият,това да не е кукурузник.
31
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Разговорите с диспечерската кула не се ли записват?.._______Записват се. Днес сутринта по нова пуснаха част от записа. На въпрос от пилота какво е времето, макето-диспечер каза, че е ясно и няма облаци.
30
0
 
37
 
! Отговори
ПроСоТо преди 5 години
па и друго:-Разговорите с диспечерската кула не се ли записват?..Защо тук се говори за ПРЕДПОЛОЖЕНИЯ,когато просто трябва да се прослуша записа?
29
0
 
40
 
! Отговори
ПроСоТо преди 5 години
аз все пак се чудя как ще с обледени двигател,загрят до поне 100 градуса,движещ се на 1-2 км. височина в края на м. Март..?!
28
0
 
38
 
! Отговори
РВД преди 5 години
До PILOTЧовече, ти не си никакъв пилот.Пилотите са нормални хора и не говорят глупости.В авиацията не взимат самозабравили се ***, затова и тебе не са те взели.
27
3
 
45
 
! Отговори
Възмутен преди 5 години
Крал, ял пил, охолно живял! Самолет си купил, дали с честен труд? Да почиват в мир! Живите да се опомнят ! Да спре тази алчност, която не води до нищо добро!!!
26
0
 
42
 
! Отговори
Токсиколог-любител преди 5 години
Значи ще излезе истина "" миг невнимание- и цял живот мъртъв. . . "" :(
25
5
 
40
 
! Отговори
PILOT преди 5 години
Това са врели некипели . При такова време този самолет не лети , второ този в разговора каза,че се е качил на еш. 163,което е около 500м., това също е ненормално,защото когато има разхерметизация ние снижаваме под 3000м,а този е любител и мове даже да е заспал........ Ппоблема не е самолета, а самозабравил се забогатял г....ак . Лошото,че изби и другите . Лека им пръст, но германците нямат вина .
24
0
 
40
 
! Отговори
Заглавието... преди 5 години
...кърти и с неграмотност, и с неспособност да се разбере какво точно е казал експертът...Пореден епизод в голямото плямпане покрай тази човешка трагедия...
23
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
".....заради ОБЛЕДЕН двигател..." Джурналята, вие български език учили ли сте ?
22
0
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
С тия самолетчета при хубаво време можеш да си джиткаш три часа без особени проблеми, а при турболенция след един час пилотиране слизаш като пар цал. Та не е чудно, че стават грешки и инциденти.
21
1
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Както с внука Кенеди. И този с безотговорно пилотиране. Аз за да отида на едни ски, и то на пистите ползвам доказали сигурността на прогнозите си сайтове. Прав е един от експертите. Това не автомобил да отбиеш вдясно, а самолет все пак. Нищо, че тежи колкото моя автомобил.
20
0
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Цялата отговорност е на пилота и ако е имало такъв на втория пилот - те са длъжни преди излитане да направят проверка на общото състояние на самолета, да следят показанията на уредите, да се информират за атмосферните условия и т.н. Типичния бг маниер на прехвърляне на вината на другите тук не върви.
19
2
 
38
 
! Отговори
УМЕН преди 5 години
Още вчера казах че е обледенение. Не ми трябват подобни на тоз експерти. И по-вероятно са се обледенили плоскостите за управление отколкото двигателя.
18
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Да, с херметична кабина е и може да лети до 8000 м ако някой се сети да подържа кабинно налягане в човешки граници. Ако просто решиш за малко да дадеш газ и да набереш 5000 м, за да прескочиш няколко облачета.., и после се заиграеш и да ги заобикаляш...не е ясно къде ще му излезе краят. Пък и не си мислете, че по един и същи начин се управлява самолет на 3, на 5 и на 8 хил метра. Ако долу е лесно, горе трябват много повече умения и прецизност.
17
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 21Обледявайте се с ЕКСПЕРТА отдолу двамата, защото ЛЕДЕНА ЕПОХА ВИ ЧУК.А В ГЛАВАТА!
16
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Обледява се всмукателния колектор и дифузора на карбуратора, в случая само колектора и дроселовата клапа, защото този модел е с инжекционен двигател. Плюс това е двг с въздушно охлаждане и цилиндрите изстиват за нула време ако не внимаваш. Там постоянно се играе с газта и обдухването с топъл въздух . Няма автоматика. Някой е писал, че не летели при ниски температури. Когато на земята е плюс 18 градуса, на 5000 м е минус 15-20.
15
3
 
39
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 5 години
Германия, Костов и Путин са виновни. Експерте, експерте, напълно си експеркулясал.Бог да прости невинните дечица. Всичко останало е бла-бла.
14
6
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ох ЕКПЕРТИ аман от вас самозванците на глупост и лъжи.Тоя не е добре да мисли боботи за вледеняване на ЧЕСТНА. Тръгва от тука почти 20 градуса в Република северна МАКЕДОНИЯ трябва да е било 5 градуса а в планината -10 градуса и също така ЧЕСТНАТА замръзва КРИЛАТА и лесно се чупят!ПРЕКАЛЯВАТЕ ВЕЧЕ ВИЕ С ЛЪЖИТЕ И НИ ОБЛЪЧВАТЕ КАТО ИЗКРИВЯВАТЕ ВСИЧКО.ИСТИНА = ФАЛШИВА НОВИНАЛЪЖАТА = ИСТИНАТА И ДАДЕНОСТ! ЗАЩО? ЗАЩОТО "АЗ" (ЕКСПЕРТА) КАЗВАМ!!!

Спонсорирани публикации