Японска мощ: 40-тонен булдозер ще помага в строeжа на "Хемус"

"Автомагистрали" ЕАД купува нови камиони и тежка строителна техника
Обновена: 7 апр 2019 14:33 | 7 апр 2019 14:18, Красимир Ангелов
72

Снимка: МРРБ

Държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, която ще изгражда новите 134,14 км от "Хемус", разширява наличната си строителна и транспортна техника с 20 тежкотоварни автомобила и 11 тежки строителни машини.

Сред тях има булдозери, колесни багери, верижни багери, челни товарачи, валяци и комбинирани багери. Сред най-впечатляващите машини е 40-тонния булдозер, разработен в Япония. "Той е толкова мощен, че може да прегази танк. Не му отстъпват по сила и новите верижни багери с тегло 36 т. и 22 т. Кофата на такъв багер "яде" скалата като пясък", похвали се главният инженер на фирмата Евгени Генчев, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

Според експертите наличието на новата техника ще улесни и ускори работата по новото трасе на "Хемус", тъй като скалната маса, пръстта и асфалтът на този тежък участък ще бъдат милиони кубици.

Още по темата
За покупката на тежките машини се използват средства на "Автомагистрали" ЕАД. Отпуснатите от правителството 1,124 млрд. лв. без ДДС за изграждане на новите 134,14 км са по сметка на МРРБ в БНБ и от тях не може да се плаща авансово, а само срещу свършена работа, припомнят от строителното министерство.

Новото оборудване подсилва съществуващия машинен парк на "Автомагистрали" ЕАД. Дружеството вече притежаваше 169 различни типове техника. Отделно има над 60 микробуса, леки автомобили и други.

Гордостта на компанията е машината "Крамер", която се използва за ремонт, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения и е единствена в България. Обслужва се от специален екип, а работата й на ден осигурява близо 2000 лв. приход за компанията, тъй като се отдава под наем на частните строителни фирми.

“Автомагистрали” ЕАД планира да купи и високотехнологична лазерна технология, с която може да се контролира строителството от въздуха. Тя ще улесни значително и процеса на проектиране и ще съкрати времето, необходимо за неговото извършване.

Изграждането на новите 134,14 км от "Хемус" бяха възложени на "Автомагистрали" ЕАД през декември 2018 г. от Агенция "Пътна инфраструктура" с договор по т.нар. "ин хаус" процедура, предвидена в Закона за обществените поръчки. Очаква се строителството на новия участък да започне през пролетта на 2019 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


72
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
1
 
3
 
! Отговори
........ преди 4 години
Проблема с тия булдозери и условията, в които и подръжката - радиаторите се замърсяват, няма кой да ги измие и редовно прегряват, пукат се или се появяват утечки...
51
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Комацу D575Клас:Тежък булдозерЗадвижване:ГъсеничноДвигател модел:SA12V170EМощност:1,150 к.с. (858 kW)Работно тегло:152,6 тонаДължина:11,72 м.Ширина:4.78 м.Капацитет на ножа:69.4 м³
50
4
 
5
 
! Отговори
Булдозерист преди 5 години
40-тонен булдозер в строителството е като 1,4 литра бензинка във Формула 1. Мерси.
49
2
 
5
 
! Отговори
Браво преди 5 години
успех с новите машини! Да я построите по-скоро тази магистрала.
48
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Де бяха двайсет,те май скоро ще станат петдесет!
47
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дайте я на някоя световно известна фирма за магистрали да ви я направат за един месеццялата,а не да ми я правите двайсет години,като постоянно няколко участъка са в ремонт и става ад,особено по празниците.
46
1
 
9
 
! Отговори
Waffen SS преди 5 години
До До waffen///Да науката е вредна ,може да накара хората да мислят ,а като почнат да мислят ще почнат да правят изводи,а точно това трябва да бъде избягнато.Защото тези изводи за България ,както и за всички управляващи в последните 30 години са повече от плачевни.Я ,чалгата на макс,хората да се сбият и да уреждат между-личностините отношения на битово ниво ,кога с побоища ,кога с убийства,но важното е държавата да отсъствува.Така народо-населението няма за забелязва окаяното си положение
45
2
 
13
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
Продължение.Къде е Аец-а на Баце? Къде са му интерконекторите, газовите хъбчета?Къде е индустрията на тази страна? Къде е селското стопанство? Защо ли питам-индустрия не ни трябва-има Али Баба, селско стопанство-също-там са селски и градски тарикати -арендатори, които станаха милиардери вече на гърба на налода.Тях закон не ги лови, не издават фактури, нямат касови апарати, всичко се отчита на "честна дума", а културите са две-пшеница и слънчоглед, лесно се гледат, и лесно се изнасят.
44
6
 
22
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 години
До Браво Бойко"За десет години Бойко построи повече отколкото комунистите успяха за 60 години" ---Комунистите са строили40 години.Училища, болници, заводи, междуселски пътища, електроцентрали, включително и АЕЦ.Международен транспорт, търговски флот, риболовен флот, машиностроене, хим промишленост, каростроене, военно-помишлен комплекс , селско стопанство.И всичко работеше на 3 смени, денонощно. Баце не може да боядиса само останалото от Тато, след 30 години кражби, пардон, демокрация.
43
4
 
16
 
! Отговори
До waffen преди 5 години
Как да се изгражда наука когато сегашния кю тюк се подиграваше че Румъния ни дърпала назад, а сега са с 30 пр по високи заплати. За 10 г герб ни върнаха 20 г назад. Нали се сещате като обясняваше на студентите да СЪДЯТ КАРТОФИ! Това е най високонтехнологичното което успя да измисли. Който си го е избрал не искам да се оплаква.... Че децата му емигрирали или бил беден
42
1
 
19
 
! Отговори
Waffen SS преди 5 години
България има почти три магистрали в посока изток-запад и нито една,от граница в посока север-юг.Това,че ослужват предимно транзитен трафик не е проблем,това че се строят като коридори за логистика при един конфликт с Русия също не е проблем.Това,че магистралата север-яг има предимно търговски характер също.Проблема е,че България няма никаква наукоемка,интелигентна индустрия,както и развито селскостопанство и се разчита на европейски подаяния ,за да имитира минимален разтеж,това вече е проблем
41
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Милен Илиев Минковкукуригу
40
4
 
3
 
! Отговори
Милен Илиев Минков преди 5 години
До, 1км. Възвишенията, се- режат, ...И, разстилат,. Тероризмът, се- напъва, да- строй,..Тунели,. И, къщи,.. Вменявайки, високи- цени,. Зада- граби, хрйстияните, ..През, 1990г.Започнаха, да- идват, от- Индия,...За- какъв, Авганистан,.Ни, лъжат,...И, каква- държава,...Почерня- България, като- Апрйлското ....
39
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ама да уточнят какъв танк - *** ли.
38
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Японски, правен в КНР, с желязо от Индия от наря.заните кораби на БМФ, кабели от Малайзия....и т.н. По правилно би било да се каже, японска марка булдозер, кво да прайш-глобализация
37
14
 
14
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
До Анонимен 35компютъра не е измислен от българин,от потомък на българин второ поколение в щатите в съдружие с няколко партниора американци са измислили нещо подобно на калкулатор което е послужило по нататък като основата на което да се развие от други хора в началото на компютърастига сте говорили врели некипели че българин бил измислил компютъра българина може да измисли някоя корупционна практика...или кокушкарски тарикатлъци но не и нещо сериозно
36
4
 
6
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
ей сега ще построим светът гледайте какво става след малко...ще пробием под шипка с лазер разработен от БАНа мостовете по дунав и тунелите под планините ще се появят като гъбки...ние май едва сега откриваме топлата вода в ***.истан с подходящата техника нациите назапад са боравили с тези машини преди половина век и са просто стандартни
35
8
 
6
 
! Отговори
култура ми янко преди 5 години
И мен какво ме грее това бе? Какво има за скъсания джоб на народа? Защо пишете тези помии? Защо не пишете къде е БГ златото?
34
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В случай на война ще му монтират черешов топ.
33
4
 
5
 
! Отговори
Щирлиц преди 5 години
Сега вече магистралата ще бъде готова в най-ратки срокове,/не/вервайте.