Експерт: АПИ e като преговарящ, който не знае с какво разполага

Тестването на ТОЛ системата започва от 16 август
Обновена: 16 май 2019 22:19 | 16 май 2019 22:13, Йордан Бързаков
16
1637 гледания   |  Още видео
От 16 август започва реално тестване на тол системата. Това стана ясно след среща на премиера Бойко Борисов с транспортния бранш. По-рано превозвачите заплашиха с протест заради първоначално обявените тол такси.
 
Очаква се тол системата да заработи през ноември, когато вероятно ще са приключили тестовете ѝ.
 
"Идеята да бъде тествана системата в реално време беше породена от факта, че са необходими шест месеца, които са заложени в договора за изграждането ѝ. По този начин, тествайки системата от 15 май до ноември, ние ще можем да покрием тези изисквания. Важно е да се знае трафикът, който преминава транзитно и да може да се засече реално колко километра от пътищата, предвидени да бъдат обложени с тол такса, отговарят на изискванията и критериите", обясни председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в студиото на "Денят ON AIR".
Още по темата
 
По думите ѝ, за да говорим за ценообразуване, трябва първо да започне тестовия период. 
 
Според Христо Радков от АПИ се държат като преговарящ, който не знае с какви параметри разполага. По думите му те не знаят закъде ще се плаща.
 
"Ние не знаем какъв ще е приходът и колко да натоварим конкретното МПС. Може би трябва да е поетапно. Тези хора не са правили проучване", коментира пред Bulgaria ON AIR председателят на Българското обединение на шофьорите Христо Радков.
 
По думите му никой не се е замислил дали е изгодно за транзита да плаща тези такси. Според него, когато сложим високи тол такси, целият трафик, на който разчитаме, ще изчезне и това ще рефлектира на родния бизнес.
 

16
Още от Общество
Благой Цицелков отново част от инициативата "Журналисти в училище"
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До Счети

Гледай сега - германците, като много прoсти, си вкарват пътната такса в горивото, така че искаш - не искаш - плащаш. И си правиш сметката за колко километра колко ще ти излезе разходът. Същото е и в Гърция - ПРЕДВАРИТЕЛНО се знае за коя магистрала колко ще ти вземат.

А у нас понеже до момента нямаха как да хванат тези, с фалшивите винетки, пробват отново да тормозят всички - не се знае колко, как, кога и къде ще се плаща с таз ТОЛ система.

Затова народа мрънка.
13
0
 
1
 
! Отговори
Счети преди 1 седмица
До ТОЛ. Е как точно се нарушават директивите за свободно движение ? В Гърция те спират директно с бариера на всяка магистрала и ако не платиш не минаваш. У нас решиха да ви сложат да плащате на база километри и почнахте да мрънкате. Аз лично предпочитам да е като в Гърция плащаш си такса и пътуваш, толкова ! В момента аз плащам 97 лева за 5000 км годишно, а тираджията върти 500 хил. км. и плаща 1800 къде е икономическата логика в това ?
12
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
То и за АЕЦ Белене преговарящите от НЕК не знаеха какво искат. До като се залага на дилетанти знаещи чужди езици, а не експерти ще е така, но на някои така им е изгодно.
11
1
 
1
 
! Отговори
ТОЛ преди 1 седмица
системата на АПИ е типично мафиотско-монополиска система. Факта, че се нарушават директивите за свободно движение в ЕС няма значение и наредбичката за въвеждането е изпъстрена с текстове, които вменяват лична отговорност при неправилно подадени данни без никакъв шанс за корекция или таксуване на неясен и несправедлив принцип и при преминаване по всеки разбит селски път. Просто таксуващия и надзираващия орган е един и същ. Дето се вика в АПИ и хляба и ножа. Дано да осъдят в европейския съд.
10
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
До ДртПрч

Не само фирмите. Тол системата удря и доста лични МПС-та, които са над 3,5 т. Удря всички специални автомобили- кемпери, лаборатории, кранове, строителна техника, автовишки, гримьорни , ПТС- станции и всички ,които НЕ ВОЗЯТ ТОВАРИ И НЕ ВОЗЯТ ПЪТНИЦИ.
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Оглави го мaсoн и АПИ се държат като преговарящ, който не знае с какви параметри разполага, а иска max и търси по-глyпaви от себе си.
8
0
 
6
 
! Отговори
Ванката преди 1 седмица
Всички пътни такси, комисионни, издръжка на тол-аджии и системата ще ги плати редовият българин, като краен потребител на стоки и услуги, които неминуемо ще се вдигнат. Това е поредният национален обир от гербаджии.
7
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Драги ми Пръчльо , тези милиарди ще се съберат от народа , през фирмите , в бюджета !!
Разлика с 25 ст. ДДС за един хляб НЯМА !!!
Ща плащат увеличението на цените на всички стоки и в Столипиново и в София !
6
6
 
2
 
! Отговори
ДртПрч преди 1 седмица
Цялата дандания е за това, че тол системата засича реално изминатите километри и фирмите няма как да укриват приходи от черни курсове, и съответно да не плащат данъци. Затова е този злостен отпор.
5
5
 
2
 
! Отговори
ДртПрч преди 1 седмица
А камион от Турция за Румъния или Украйна откъде щени заобиколи? През Гърция , Македония и Сърбия ли? Тол таксите са съизмерими с тези в Гърция. По-добре да си платят таксата и да не се занимават с глупости.
4
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
За единадесет години това е 111 провал на Собственика на ГЕРБ !
3
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Лошо нещо е да си *** на 55 ма още по лошо е че горния гледа
2
3
 
12
 
! Отговори
ВЪПРОС преди 1 седмица
Вярно ли е че Фирмата която ще събира ТОЛ Такси и Винетки е на Певица от Пайнер - ЛИЛАНА ???
1
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ако цените за километър разстояние по магистрала и първокласен път,надхвърлят очакванията на превозвачите ,те просто ще започнат да заобикалят България.Всъщност през България преминават само тирове на съседните на БГ-то държави.И вместо да се "изпишат"вежди ,ще "избудат" очи с тая тол шмекерия .