Защо сме лоши шофьори? За година – над 1 300 000 нарушения по пътищата

За 2018 г. при катастрофи са загинали 611 души, над 8 500 са ранени
29 юни 2019 12:40, Красимир Ангелов
74

611 души са загинали, а близо 8 500 са били ранени през 2018 г. при 6684 тежки пътни произшествия по пътищата на страната.

Тези цифри наистина са тревожни, въпреки че сравнено с 2017 г. има намаление както при починалите, така и при ранените при катастрофи, заяви министърът на вътрешните работи Младен Маринов по време на международната конференция "Ефективни модели и инструменти за повишаване на безопасността на транспортната система". Форумът се организира в Деня на безопасността на движение по пътищата.

Още по темата
МВР шефът посочи, че по отношение на пътищата, основната дейност, която осъществява МВР, е за контрол. Маринов съобщи, че през годината са регистрирани и са наложени санкции за над 1 300 000 нарушения по пътищата и това показва, че водачите на МПС не са на нужното ниво на дисциплинираност и на толерантност към останалите участници в движението.

Работи се по промяна на Закона за движението по пътищата и с тези промени се надяваме да подобрим възможностите за по-добър контрол и за по-добра превенция на всички институции, отбеляза вътрешният министър, цитиран от БТА.

Той информира, че се създава оперативен център, като целта е да се намали до минимум времето за реакция както за превенцията, така и след пътни произшествия и при кризи на пътя. Купуват се нови камери, които автоматично регистрират високата скорост, но и констатират други нарушения по пътищата, съобщи още МВР шефът.

Той добави, че ще бъдат купени и още технически средства, като много важно е създаването на Единен център за обработка на нарушенията по пътищата. По този начин ще се осигури 50 процента на повишаване на ефективността при работата на пътните полицаи и при обработката на нарушенията. В този център това ще става автоматично и ще има повече време за контрол на пътя, обясни вътрешният министър.

Той отбеляза, че последния месец има тревожно повишение на пътните инциденти и статистиката показва, че те с участието предимно на млади хора - 18-19-20 годишни, каза министър Маринов. Той уточни, че причините за тези катастрофи са несъобразената скорост, недоброто владеене на автомобила, които довеждат до челни сблъсъци и до удари в дървета и стълбове по пътя.

От своя страна министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова заяви по време на кръглата маса, че малък е процентът на катастрофите, станали заради пътните условия. По думите й 93% от катастрофите с жертви са заради човешки грешки.

"Тези данни не са само статистика зад тях стоят човешки съдби. За да се подобри безопасността на пътя е необходимо да се обърне сериозно внимание на пътната инфраструктура и поведението на водачите", отбеляза още Аврамова. По думите й инцидентите в последните дни стават предимно на нови и ремонтирани пътни участъци.

Строителният министър увери, че Агенцията за пътната безопасност много дейно е започнала организация към всички, които имат участие в пътната безопасност.

"Предвиждаме изграждането на интелигентни транспортни системи за управление на трафика, които ще дават информация по отношение на пътната обстановка на пътуващите", добави министърът. Тя припомни и наскоро създадения център в МВР за намаляване на пътния травматизъм. Той ще работим непрекъснато, като целта е служителите да получават данни в реално време.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


74
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Жертвите по пътя. Причината. Лошите пътища.
67
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Що за въпрос? Отдавна се знае, че българинът яко трепе огромни комплекси на пътя с ***. Купува стари бракми, кичи ги като за панаир, и мисли, че от жаба ще стане кон за милиони, като вдигне крак. Пардон, като "кара бързичко", както често се изразяват нашенските комплексари.Освен това е ка.тил, който не може да научи и спазва елементарни правила за движение по пътищата.Купува си правото да шофира не със знания, а с пари.И все друг му е крив.Като му кажеш тия истини, почва да цъка минуси.
66
1
 
8
 
! Отговори
Край преди 4 години
Лоши шофьори ли!?! Та всеки българин е убеден /жена си също е убедил/, че кара по -добре от Фелипе Маса.Всичко това е щото сме втори в света по интелигентност.
65
4
 
1
 
! Отговори
Пян_Гъ преди 4 години
До до 65КАТО СЪМ ГО СБЪРКАЛ, ТОВА ЩЕ Е ПОЛОЖЕНИЕТО. КАНДИДАТИРАЙ СЕ ЗА БГ ПОЛИТИК - ЕКСТРА СИ!!!
64
1
 
3
 
! Отговори
до 65 преди 4 години
Объркал си форума ---тези предложения се правят на сайта на Северна Корея...кога се избира президент !
63
3
 
7
 
! Отговори
Пян_Гъ преди 4 години
"Защо сме лоши шофьори?"Защото не съм аз шеф на МВР, затова. 1) Глобите за по-сериозни нарушения започват от няколкостотин евро, 2) при животозастрашаващо нарушение колата се отнема + другото, 3) Глобите се плащат до 3 дена, ако не - изключване на ЕГН-то от държавните системи (няма заеми, пътувания, чиновнически услуги и т.н.), направо "умираш" - включването с допълнителна солена глоба и т.н. ЗАЩО НЕ СТАВА ЛИ - АМИ ЗАЩОТО ЩЕ ВАЖИ И ЗА ТЕЗИ, КОИТО ПРИЕМАТ ЗАКОНА, ЗАТОВА!
62
2
 
3
 
! Отговори
до 63 преди 4 години
Не знам дали знаеш, но *** карат таксита без шофьорски книжки и дори без нужните разрешителни и регистрации.Отгоре на всичкото, слагат помпи и въртят всякакви номера да обират хората.Обаче, има кой да ги пази ...
61
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"Защо сме лоши шофьори?"---Защото тръгнахме да ГИ интегрираме, като ИМ даваме шофьорски книжки САМО срещу заплащане (под масата), БЕЗ неоходимите знания и изпит.Вижте само, кой етнос доминира сред таксиметровите шофьори...
60
4
 
5
 
! Отговори
фатмака преди 4 години
Проблема е че много автомобили се движат по пътищата на България.Но кой с какъв опит и култура на шофиране е ,не се знае.Уж сме много бедни, пък много се шофира с по един или двама пътници.Дали пък не се крият данъци?
59
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Той е много добър шофьор,затова го беше наел Мето Илиенски.
58
2
 
11
 
! Отговори
Чича Ви Митко преди 4 години
Отговорът е изключително ***, т.е. като прилагателното в първата част на този пост.А отг: защото сме болно общество, а болестта се казва дебилизъм и масово *** народ.По-точно от това не мога да отговоря.
57
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имам видеорегистратор на предното и задното стъкло. Спира ме КАТ. Когато забелязоха камерите, проверката рязко се ускори. Тъй като всичко ми е изрядно, не успяха да ми отговорят защо точно мен са решили да спрат.Парадокът е, че докато ме проверяваха, покрай нас мина автомобил с неработещ фар, един бълващ дим като тец и един джип връщащ се от офроуд, който целия (вкл. и стъклата) беше в кал.
56
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Обаче като има инцидент с участието на жена следват коментари като" Тряаа се забрани на жените да карат"
55
4
 
7
 
! Отговори
Тръба преди 4 години
Народа е беден и гладен, няма какво да яде! Обаче мат'рялеца търкаля на два и петдесет до припадък. Трафик, тапи, няма пресичане ей! Смърди на отрови. Един карач, тръца огромното бензиново нещо. Бърза! За пешеходци, колоездачи и всякакви пречещи елементи зеленият светофар е пет секунди, а червеният е пет минути. Така де, негово величество карача трябва да мине. Излизам къпан и изпран и след първото кръстовище съм леш. Та така, много ми е кеф да гледам размазани карачи в консерва.
54
2
 
10
 
! Отговори
кука преди 4 години
Министъра на Вътрешните работи е завършил средно специално образование - СМУ, више специално образование - АМВР и е магистър по Право. Той е политическо лице и тази кфалификация не е задължителна. Парадоксално "професионалистите" в МВР на 95% са завършили "нищология", т.е. образование неотносимо с дейноста на МВР. Там е заровено кучето !
53
1
 
15
 
! Отговори
Христо преди 4 години
Единствената причина за факта,че мрем като мухи по пътищата е ПРОСТОТИЯТА и тъпотата на българския шофьор...Няма друга причина....Другото са оправдания за простотията и тъпотата....
52
1
 
8
 
! Отговори
Западните Балкани преди 4 години
Работата на МВР е контролират движението по пътищата, но как да го правят като ги няма там? Просто не си вършат работата, заради която взимат толкова много средства от бюджета. За се възпитат шофьорите, трябва да има истински контрол, да се прилага непрекъснато. Сега дори тези, които биха били спокойни на пътя са увличани от шепа безмозъчни хора и се появя масовото наръшение. Трябва да отдадем дължимото и на ниското качество на пътищата. Там питайте Борисов.
51
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всеки ден изминавам по минимум 20тина км градско във Варна и ставам свидетел на дузина тежки нарушения. Тези нарушения обаче не се регистрират от никой и никой не търси отговорност от така наречените шофьори. Най-лесно е да киснеш в патрулката до някой храст или зад някоя табела и да си опънеш камерката да си снима там.. Жалко подобие на държава!
50
2
 
14
 
! Отговори
Курти преди 4 години
Камери му е майката.На всеки сто метра камера.На всеки светофар камера.На всеки мост пак камера.Само чатала на врата иначе оправия няма.Те тея с купените книжки все в един момент ще свършат(надявам се).
49
3
 
9
 
! Отговори
.. преди 4 години
Личното ми наблюдение е, че 70% от шофьорите дори не знаят кога нарушават правилата, но твърдят, че са примерни шофьори.Десетилетия наред КАТ говореха единствено за превишената скорост.Затова повечето мислят, че щом не превишават скоростта, значи не са нарушители.Чак отскоро заговориха за неправилно изпреварване, отнемане на предимство, неспазване на дистанция, извършване на маневри без сигнализация и/или от неправилна лента; минаване на червено и прочее.Е, виждате резултата.