80% от ремонтите на коли са в сивия сектор

В това са убедени от Съюза на автосервизите
Обновена: 4 окт 2019 14:05 | 4 окт 2019 14:05,
50
80% от ремонтите на коли са в сивия сектор
Снимка: Pixabay

Сивият сектор в ремонтите на автомобили достига 80 процента, каза пред журналисти Емил Германов, председател на сдружение Съюз на автосервизите, съобщава БТА.

Още по темата

Над 50% от сервизите в сивия сектор, колите ни стари. Къде ще ги ремонтираме?

В страната има приблизително 5300 автосервиза. Причините за големия сив сектор в бранша са липсата на нормативна база и силно опорочения контрол, посочи той.

Много от автосервизите работят без никакви договори и условия за безопасност. Цените при тях са два- три пъти по-ниски, защото не плащат никакви данъци и осигуровки. За да се доближат до цените на нелегалните сервизи, се налага регистрираните обекти да правят компромиси с качеството, каза Емил Германов.

Държавата и общините не желаят да се занимават със сивата икономика при дейността на автосервизите, каза Германов.

В началото на 2017 година в страната са били регистрирани над четири милиона автомобила. От тях на възраст над десет години са около 3,5 милиона. Броят на старите автомобили се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 хиляди стари коли и едва 30-ина хиляди нови, каза Германов. Той посочи, че подкрепя идеята, да се забрани вноса на леки коли, които са по-стари от десет години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има организации, чиято задача е контрол за плащането на данъци. Нема нужда от нови нормативи, за да се повиши контрола.Още повече акъл от някакъв шеф на гилдия
24
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До РениАутитизираниЪ сирвиз както кзва селяка, който го държи, за моята марка взима 5-6 пъти повече от бай Стоян, който си има човек и кара същоте части на 1/3 от цента. Има разлик между тарикат и просто разумен. 360 лева за ремонт, който оправи колата и от 3 години няма проблем. Или 1900 за същото нещо?!? Хмм.
23
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В Сащ много от голимите фирми са били регистрини като са почнали като малки гаражни фирми. Така и не разбирам какво преми на българина да си регистрира фирмата.
22
6
 
13
 
! Отговори
рени преди 4 години
Българина е тарикат на дребно и световен мрънкач. Гледам всеки хвали бай Геле тука ама тия всичките байчовци ощетяват яко бюджета. после мрънкаме че имало дупки нямало маркировка, ами от къде като всички стимулират неплащането. Холандеца кара колело а не стар Опел и да няма 2 лева да го ремонтира тука е объркана работа
21
0
 
6
 
! Отговори
Az преди 4 години
Много са ни хубави пътищата и не ни се чупят колите, сив сектор няма.
20
0
 
15
 
! Отговори
IT-спец преди 4 години
че тва е навсякъде, живея в Скнадинавия и тук е така, и аз лично си ремонтирам колата когато се наложи на черно, отида ли на легален сервиз само за смяна на накладки ми вземат 200 евро а на черно 50 евро... разликата е огромна, с останалите парички си купувам самолетен билет и хоп в Испания на плажа... това е живота...
19
0
 
12
 
! Отговори
Знаещ преди 4 години
Не е до "цвета" на сектора! И тук и там им майстори и "майстори". Както споменах по- долу най-добрите майстори от Големите фирми се изнасят бързо бързо в частния сектор, където по правило получават значително по-добро заплащане и при "големите" остават само "майсторите" или прохождащите новобранци.Така,че изключително трудно е да намериш истински Майстор,който да не ти съсипе колата,било то в гаража или в "Белия" реномиран сервиз.Ако трябва в момента да препоръчам майстор или сервиз - трудно!
18
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Поредния искащ нормативна база, за гарантиран монопол.
17
0
 
9
 
! Отговори
Законите преди 4 години
Ами как няма да е така като се налага да се влиза в сервиз всеки месец.Пътищата ли са ни хубави и без дупки или частите които се внасят са оригинални.Или пък ако някой се сети да си търси правата някой му обръща "голямо внимание".Първо рибата се вмирисва от главата.
16
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Големите регистрирани сервизи имат големи разходи , слаб мениджмънт, лошо качество и безумни цени . След като некачествено и неграмотно обслужване не можеш да си търсиш правата. Аз искам сервизите да са малки както са повечето и да държат ниски цени. Дори е добре да бъдат субсидирани.Новите коли са все по ниско качество с предварително зададено остаряване. Трябва да се тимулира карането на коли до 98 тъй като дотогава имаше качествени коли, след това не струват.
15
0
 
19
 
! Отговори
Знаещ преди 4 години
Според приятел, десетки години рабоещ в серъз на една от най-големите западни марки (няма да уточнявам, за да не пострада), та най-големите мърлячи работят при тах като "майстори". Изтинските специалисти са се изнесли и са си направили частен бизнес. На какви малоумия е бил свидетел при тях през годините-нямам думи!Единственото хубаво при тях е че все пак имад доста добра материална база, но ако разчитате,че няма да ви попилеят колата непоправимо-ЖЕСТОКО се лъжете!Но пък ще ви съдерат кожата!
14
10
 
4
 
! Отговори
Патило преди 4 години
Ами крайно време е! Преди време нелегалния бай Майстор при уговорена сума за ремонт Х, накрая ми поиска двойно. След като си взех колата се оказа с изметнати колектори и горяща масло 1л на 1000км (вмятам, че преди това колата не е имала този проблем) и бай Майстор не си поема отговорността. Съответно документ за ремонта нямам, гаранция нямам и не мога да си търся правата по законов ред.
13
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 12За да няма в сивия сектор бизнеси трябва да се награжадат клиентите които издадат въпросните майстори или бензиностнации и тн. По 1000 лева може да се дава на човек събрал доказателства срещу бизнес работещ в сивия сектор.
12
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 2Не е въпроса дали има лъскав сервиз или е гаражен майстора. Въпросът е че трябва да е регистриран и да плаща данъци.
11
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Та АЕЦ Козлодуй, Лукойл, ресторанти руски по морето. Всички на светлоли са. Знам цели бензиностанции си работят от години в сивия сектор. И къде да се отчитат като излезат на светло. Като няма РАБОТЕЩА МЕСТНА ВБАСТ. На арпменския ли поп да се отчитат.
10
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"В това са убедени от Съюза на автосервизите"Бойкот на обектите на тоя измислен съюз.
9
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
...А останалите 20% крият 9/100 от приходите си.
8
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Трябва да пуснете агенти под прикритие които да глобяват майсторите от сивия сектор.
7
0
 
8
 
! Отговори
Тъй де преди 4 години
Пак добре че не са в кафявия сектор!
6
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
garajite na bg pravitelstvoto, parlamenta, prezidentstvoto, sadilistata, benete, benere, benebe, dance, kmetstvata, medinskite punktove, pojarnite slujbi, lesnicheistvata, policeiskite upravlenia, bg armeiski podelenia, mitnicgarski slujbi li imate pred vid che sa v offshorna europeska ikonomika?!