80% от ремонтите на коли са в сивия сектор

В това са убедени от Съюза на автосервизите
Обновена: 4 окт 2019 14:05 | 4 окт 2019 14:05,
50
80% от ремонтите на коли са в сивия сектор
Снимка: Pixabay

Сивият сектор в ремонтите на автомобили достига 80 процента, каза пред журналисти Емил Германов, председател на сдружение Съюз на автосервизите, съобщава БТА.

Още по темата

Над 50% от сервизите в сивия сектор, колите ни стари. Къде ще ги ремонтираме?

В страната има приблизително 5300 автосервиза. Причините за големия сив сектор в бранша са липсата на нормативна база и силно опорочения контрол, посочи той.

Много от автосервизите работят без никакви договори и условия за безопасност. Цените при тях са два- три пъти по-ниски, защото не плащат никакви данъци и осигуровки. За да се доближат до цените на нелегалните сервизи, се налага регистрираните обекти да правят компромиси с качеството, каза Емил Германов.

Държавата и общините не желаят да се занимават със сивата икономика при дейността на автосервизите, каза Германов.

В началото на 2017 година в страната са били регистрирани над четири милиона автомобила. От тях на възраст над десет години са около 3,5 милиона. Броят на старите автомобили се увеличава, защото годишно се регистрират повече от 200 хиляди стари коли и едва 30-ина хиляди нови, каза Германов. Той посочи, че подкрепя идеята, да се забрани вноса на леки коли, които са по-стари от десет години.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


50
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То цело Белене е в сивия сектор, също от енергетика, земеделие . Сега и тръби се полагат край Провадия за газ и те в сивия сектор, но поне знаят от Москва . Без съгласие на местните власти по отношение за плащане на имоти , екология. Всичко се рашава отгоре и на куп без питане .
4
2
 
13
 
! Отговори
шматка преди 4 години
Ами легализирайте ги но не като им свалите кожите от гърба.Защо премахнахте патентния данък.Ходете сега да се оправяте с бележки.
3
0
 
9
 
! Отговори
анонимен преди 4 години
емии то приказки приказзки слушали сме ги дето щяло да има гаранция за всяка част сложена в сервизите защото от това зависел живота на хората то и монтьорите едни монтьори и живота един живот
2
3
 
9
 
! Отговори
zeus преди 4 години
С една дума да очакваме показване на цените 2-3 пъти след като държавата пристане на сервизното лоби?
1
0
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Имам много повече доверие на "кварталния майстор" отколкото на лъскавите сервизи, особено за 10-20г. кола. Работи добре, взима разумно. Лошото е, че и да отидеш в лъскав сервиз, освен че жив ще те одерат, няма никаква гаранция за качество. Хора с нови коли в официални сервизи са си патили многократно. Като съм сигурен в работата на "бай Иван", който от 20г ми поддържа колите, ще продължа да ходя при него