Тунел "Железница" от "Струма" - какви са трудностите?

След пожара условията за строеж ставали все по-сложни
Обновена: 25 окт 2019 22:55 | 25 окт 2019 22:55, Веселина Йорданова
8

Строителството на тунел "Железница" от АМ "Струма", както и на пътните участъци непосредствено преди и след него, започна. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.

Изпълнението е обособено в три части - тунелът, пътя преди и след него, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в срока на Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Междувременно стана ясно, че ЕК е изискала допълнителна информация за пътя през Кресненското дефиле.

"Отсечката в този участък е доста тежка заради геоморфоложките и геоложките условия, както и редица други климатични фактори, определящи изграждането на подобни съоръжения. А за съжаление, дори и след като вече тече крайната процедура за изграждането на т.нар. "източен вариант", по който ще мине пътят от Кресна за София, споровете по темата продължават", коментира в студиото на "Денят ON AIR" геологът доц. Кирил Ангелов.

По думите му става въпрос за стотици милиони левове. А под натиска на екоактивистите, с цел опазване на околната среда, се е минало през редица варианти.

"Колкото повече се отлага строителството на подобни съоръжения обаче, толкова по-скъпи стават те", категоричен бе геологът.

Той подчерта, че след пожара на АМ "Струма" условията за строеж ставали все по-сложни.

Пред Bulgaria ON AIR доц. Кирил Ангелов коментира още темата "Балкански поток" и срока за изпълнението му.

"Балкански поток" може да бъде изграждан в различни участъци от различни изпълнители. Проблеми безспорно ще има. Ако е налице добра строителна организация обаче, посочените срокове могат да бъдат спазени", каза гостът в студиото на Ганиела Ангелова.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
3
 
! Отговори
до 3 преди 4 години
Европа плати над 50% от цената на магистралата до Ниш. Има много материали по темата, но никъде не става ясно, защо са го направили?
4
4
 
2
 
! Отговори
Къртица преди 4 години
Най-вероятно ще побързат да го открият преди да е изкопан изхода, преди някои избори, за да режат лентички по телевизора, ще пуснат даже и движението, и табела приятен път ще сложат на входа.
3
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ГЕРБ откраднаха парите и сега няма.
2
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сигурно е много трудно и трасето от София до Калотина, та с години не могат да построят магистрала до там...Чудно ми е, как сърбите, които не са членове на ЕС са го построили от границата та до изхода за западна европа?!
1
1
 
16
 
! Отговори
Българин преди 4 години
Т.н."екоактивисти" не са нищо друго, освен саботьори! Заради тях се бави или отменя строежа на лифтове, пътища, разбива се туризмът, сега пък оскъпяват и тунела. Защо прокуратурата не проучи кой им плаща от чужбина?