След протеста на инструкторите: Отлагат GPS системата, кормуването остава 31 ч.

Работни групи ще подготвят нова нормативна уредба до 6-7 месеца
15 яну 2020 07:00, Анисия Иванова
29
След протеста на инструкторите: Отлагат GPS системата, кормуването остава 31 ч.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Протестът на автоинструкторите постигна своето и успя да спре увеличението на часовете по кормуване и оскъпяването на шофьорските курсове. Вчера инструктори от цялата страна блокираха с 400 учебни автомобила центъра на София и надделяха в преговорите с чиновниците от две министерства – образователното и транспортното.

Резултатът от протеста е, че часовете по кормуване засега остават 31 и няма да се увеличават на 42. Въвеждането на GPS система за следене на учебните коли дали ходят на извънградски маршрути и по магистралите, се отлага.

Разширява се съставът на работните групи, които да подготвят промени в учебната документация и правилата за провеждане на теоретичната и практическа подготовка на кандидат-шофьорите. Очаква се новата нормативна уредба да е готова след около 6-7 месеца, дотогава автошколите продължават да работят по сега действащите правила, пише "Труд".

Още по темата

Представители на протестиращите бяха приети първо от министъра на образованието Красимир Вълчев, а после той дойде и на срещата в транспортното министерство при колегата му Росен Желязков.

“Няма тарифа за цената учебния час, а всяка автошкола сама определя, като я съобразява с амортизацията и оборудването на автомобила, заплатата на инструктора, цената на горивото и т. н., но не може един час по практика да е по-евтин от 20-25 лв., независимо в коя част на България”, каза Емил Ковачев. Неговата автошкола е с 4-ма инструктори и работи в Бургас и Айтос. Членуват в Националния съюз на автоинструкторите, а на протеста той дошъл с колеги от други школи от Бургаско.

“Един курс излиза около 700-800 лева с включени всички такси. Ако часовете по практика станат 42, автоматично цената му минава над 1000 лв., приблизително до 1200 лв.”, изчислява Ковачев. За него това означава, че по българските пътища ще започнат да карат много повече хора без книжка, които да застрашават и себе си и останалите на шосето.

“Няма никакъв проблем един курсист да вземе допълнителни часове, самите ние го съветваме за това и разбира, че е за негово добро, а не ние да печелим. Всяка школа си прави вътрешен изпит и ако той не го издържи, задължително взема най-малко 4 допълнителни часа. Ако бъде скъсан на другия изпит – отново. Има хора с различни възможности да възприемат и да се ориентират. Затова в Германия са измислили да има едни 12 часа в началото, след които се прави оценка на курсиста и се подготвя план, по който да продължи обучението му”, добави инструкторът от Айтос и Бургас.

От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка обаче не подкрепят протеста.

"Основно тежките катастрофи стават извън големите градове и по магистралите, защото шофьорите не знаят как да сменят предавката, не знаят как да влязат на магистралата, не знаят нищо за нощно шофиране”, коментира неговият председател Йонко Иванов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
курсовете са проформа и всички го знаят, часово не се спазват часовете
5
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То за това нищо не се случва в тази пропаднала държава. Тъкмо да решат да оправят нещо и тарикатите скачат да не им променат рахатлъка и така всичко си продължава по старо му вече 30 години...
4
4
 
14
 
! Отговори
Do wer преди 4 години
Защото в САЩ са с дефицит на мозък. Ако се чувстваш така, нека такива като теб гордо го заявяват, да карат колело и да им се отнемат и други права. Аз с хора, които искат да им е лесно, а не да могат, не желая да съм по едни пътища!
3
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
факт е, че войната по пътищата продължава и с протести и без протести
2
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
протести му е макята са Боко кляка на всички
1
27
 
7
 
! Отговори
Чичо преди 4 години
То...шофьорлъка трябва да ти се отдава, другото е афиф работа. Аз навремето, га зех книжка, прочетох правилника, покарах 2 седмици мерджана на един приятел и това беше. За книжката дадох едни пари и чиста работа - къде ше се занимавам с тия мизерни курсове, да си губя времето. И така вече 30 години си карам и нема проблеми - в редките случаи когато има, парата оправя работата.