След Аспарух и Тервел, и "Хан Кардам" ще ни вози до морето

Вижте новият локомотив на БДЖ в нашата галерия
28 яну 2021 20:20, Красимир Ангелов
60

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

След като в края на миналата година БДЖ представи първите два нови локомотива "Siemens Smartron", кръстени "Аспарух" и "Тервел", днес на път пое и третият локомотив, носещ името на още един български хан – "Кардам".

Изключително мощни, бързи, икономични, близо милиард лева дългове на БДЖ изплатихме за 10 години и продължаваме обновлението на железницата, заяви министър-председателят Бойко Борисов, който разгледа на място новите електрически локомотиви за нуждите на "БДЖ-Пътнически превози".

Още по темата
Машините са по 80 тона, но са по-тихи от предходниците си и развиват скорост до 160 километра в час.

У нас вече пристигнаха 3 от общо 10 броя новопроизведени магистрални локомотиви. Общата им стойност е 55 544 816 лв., като останалите се очакват в страната ни до края на месец май. В цената е включена техническата поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години.

Дружеството е договорило допълнително доставката на още 5 нови локомотива на стойност 27 166 100,75 лв., които се очаква да пристигнат до края на годината, съобщиха от правителствената пресслужба.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
0
 
2
 
! Отговори
.... преди 3 години
Хан хахахах тея, продължават със тюрската История! КАНАС е Княз ние имаме Князе и Царе точка Казах!
49
1
 
0
 
! Отговори
бай ганю преди 3 години
ооооо чудо на чудесатасамо у нас може да се обръща внимание на нещо толкова елементарно като страна от ЕС просто е смехотворно дори да забелязваме нещо което трябваше да ни служи още преди 15 годно след като властта няма със нищо същественно като постижение да ни впечатли се опитва да блесне със такава дребнавост
48
1
 
0
 
! Отговори
Ddt преди 3 години
Siemens Smartron е магистрален електрически локомотив, предназначен основно за теглене на товарни влакове в рамките на една държава.Представен е през 2018 година и представлява опростена и фиксирана модификация на Siemens Vectron без възможност за конфигурация от страна на купувача.Отново са ни набутали това, което е най-евтинко и непретенциозно. Тази машина е с МАКСИМАЛНА скорост 160 км/ч, а не 300 (както обяви триумфално тиквеноглавото). И, не, не може да завива хахаха
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Изказването, че локомотивите са били най-доброто на пазара се отнася в сравнение с това което е търсено - електрически локомотив който да тегли стари вагони по разбитите български релси. В този контекст тези локомотиви са най-доброто което сме можели да купим. Никой не е тръгнал да сравнява с влакове на въздушна възглавница или с високоскоростните влакове за които трябва да се сменят целите трасета в България и които всъщност даже не са разделени на локомотив и вагони, а влаковете са едно цяло.
46
2
 
6
 
! Отговори
от СиднейAв$тралия преди 3 години
А Ханко Брат КОГА?
45
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Пак се подобряваме, пак има недоволни.Ами, някаква част от българите искат да живеят в мизерия и това е.
44
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Чакаме маглев влакове 2121 г.
43
7
 
17
 
! Отговори
Някой преди 3 години
.Най добрите локомотиви в света??? Този човек чувал ли е за френските и японските железници изобщо????
42
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като си помисля, БДЖ беше пред тотален фалит при БСП, сега се купуват нови локомотиви, ти да видиш.
41
13
 
11
 
! Отговори
Ж12 преди 3 години
ТАКЪВ ФУКЛЬО МИН.ПРЕД. ДОСЕГА СМЕ НЯМАЛИ.КУЛТ КЪМ ЛИЧНОСТА ?
40
8
 
25
 
! Отговори
Йордан Йончев преди 3 години
Супер идиотско е да кръщаваш най-обикновена машина с името на древен български владетел. Това е абсолютно ненужна помпозност. Локомотивите са консуматив, а не нещо луксозно и уникално, като круизен кораб да речем.
39
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ЕДНО ВРЕМЕ ИМАХМЕ ХАН АСПАРУХ--100000 т.но произведен в БЪЛГАРИЯРУСИЯ КРЪЩАВА ТУ 160 НА РУСКИ ЮНАЦИ -САМОЛЕТА ПРОИЗВЕДЕН В РУСИЯЕЛЕКТРОВОЗИ ГЕРМАНСКИ ЩЕ КРЪЩАВАМЕ НА ...........................
38
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Тези са два пъти по-мощни от шкодичките дето ползваме, но са по-икономични.Срамно е че последния нов локомотив в България е купен от Тодор Живков през 1986 година.Дано купят още 15 , че тези 15 не са достатъчни.
37
2
 
9
 
! Отговори
Кириги преди 3 години
Че са нови Смартфоните ,нови са ,но според мен една нова Шкода е по добра .Шкодите каквото и да си говорим се доказаха като успешни машини.
36
5
 
12
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
В България има много високи подпочвени води и по тази причина железопътните ни пътища не са стабилни за по- високи скорости или влакове "стрели"...
35
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До стария машинист: Билета в Бг за влак със скорост 300 км ще струва 69 лева., Но затова трябват нови линии: непрекъснат бетон, датчици по релсите и много други неща. Но сега по ремонтираните линии максимална скорост е до 160 км.час, а средната от София за Бургас ще е 142 км.час. Първо трябва да вземем питомното, преди да гоним дивото. 50 влака Дезиро се ремонтират. 100 вагона също, купуват се нови 40 вагона, 25 Локомотива и има процедура за 16 Влака- мотриси от нов тип с мощност 11000 к.с..
34
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен"Няма нещо добро за българските граждани, което да не оплюете, нали, кремълски поддлоги ?"То той то то бе баце .... дубро за наз не е имало ...
33
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хакнуб Рат ..
32
13
 
18
 
! Отговори
Анонеимен преди 3 години
Отговора на - "Ама защо не са токова хубави като в Япония и Франция" е - защото там не е имало 45г. комунизъм и още 20г след тия 45г. че и сега БСП пак искат да управляват та да ни вкарат в 5-ти фалит под тяхно ръководство за 30г.
31
14
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Няма нещо добро за българските граждани, което да не оплюете, нали, кремълски поддлоги ?Е, Борисов-4 ще управлява след април ;)Нали така е последните 10 години, свикнахте вече.