Рали шампион предлага промени в обучението на младите шофьори

Една от идеите му е и полицаи в цивилни автомобили
21 май 2022 11:07, Елка Василева
22
Рали шампион предлага промени в обучението на младите шофьори
Снимка: архив, БГНЕС

Могат ли да шофират младите хора и защо с над 30% са се увеличи загиналите при катастрофи за първите три месеца на годината в сравнение със същия период на 2021 г, темата коментира пред Нова тв Димитър Илиев, рали шампион и зам.-председател на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата".

Илиев предложи няколко промени за справяне с черната статистика по пътищата.

“Това, което може да се направи е да се промени методиката и концепцията за обучение на младите хора. Има страхотни практики от други държави, като например контрол върху изпита. През него трябва да минават само хора, които наистина имат умения. Другото много важно е да се въведе 2-годишно временно свидетелство. През този период, ако шофьорът направи 1 по-голямо или 2 по-малки нарушения, тези 2 години започват да текат отново. Ако пак направи подобни нарушения, книжката му се взима и той отива на транспортно-психологическа консултация, където му се обяснява какъв е рискът на пътя”, обясни Илиев.

Според него на българските шофьори липсват знания за основни неща за пътната безопасност, затова се случват такива тежки произшествия.

“Това, което ще искам аз да се направи, е да се съобрази цялото обучение с концепцията за обучение по безопасност на движение”, заяви зам.-председателят на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата".

Статистиката показва, че за последните 3 години у нас най-много тежки и фатални ПТП-та има по извънградските пътища.

“Големият проблем там са челните удари - удар в дърво и удар между два автомобила”, поясни Илиев и предложи метод за справяне с проблема.

“Има един шведски модел, казва се 2 плюс 1, който разделя трафика - потоците се ограничават с обезопасително съоръжение. Ние ще го предложим за масово въвеждане”, каза още той.

Подобно съоръжение ще бъде поставено на Кресненското дефиле, поясни Илиев.

Друга идея за справяне с агресивните шофьори по пътищата, които системно нарушават Закона за движение, са полицаи в цивилни коли.  

“Това е една страхотна практика в други държави. Тя е насочена към арогантните шофьори, които системно нарушават правилата. Когато полицаите видят такъв шофьор, той бива моментално санкциониран”, обясни още Димитър Илиев.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Какъв е тоя руски шампион!?! Да си ходи в тях там да поправя.
21
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Съгласен съм с човека.
20
3
 
4
 
! Отговори
Да допълня... преди 1 година
До Алекс 19 От всеки човек шофьор не става колкото и качествено да е обучението. Познавам доста жени с книжки , които се отказаха да шофират. Това е добре.
19
0
 
7
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Обучението на младите шофьори е крайно некачествено.Инструкторите ги интересува единствено да приберат парите.
18
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
и тоя иска да ни оправи доде стане депутат и после ще ни оправи
17
2
 
7
 
! Отговори
До сс преди 1 година
Има в Ютуб клипове негови клипове по безопасно шофиране. И си личи, че този човек е много запознат с материята.
16
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За наказанията. Очевидно в България наказанията са свръхвисоки и следва да се намалят. Също така очевидно е, че наказанията не се прилагат, т е. КАТ не работи. По груби сметки КАТ налагат едно наказание на всеки 100 хиляди нарушения, което обезмисля напълно повишаването на размера на наказанията.
15
4
 
6
 
! Отговори
сс преди 1 година
Хубаво че е рали шампион, но това не го прави вещ по въпросите по безопасност на движението. Общи приказки всеки може да говори, а това са общи приказки и пожелания. Нищо от тези неща няма да накара *** да карат нормално. Трябват сурови наказания за нарушаване на най-често водещите до катастрофи правила. Навлизане в насрещното при непрекъсната линия или неправилно изпреварване - 6 месеца без книжка. Причиняване на катастрофа поради такова нарушение - минимум 2 години без книжка.
14
4
 
2
 
! Отговори
сс преди 1 година
Хубаво че е рали шампион, но това не го прави вещ по въпросите по безопасност на движението. Общи приказки всеки може да говори, а това са общи приказки и пожелания. Нищо от тези неща няма да накара *** да карат нормално. Трябват сурови наказания за нарушаване на най-често водещите до катастрофи правила. Навлизане в насрещното при непрекъсната линия или неправилно изпреварване - 6 месеца без книжка. Причиняване на катастрофа поради такова нарушение - минимум 2 години без книжка.
13
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
На всички неграмотни и не завършили средно образование книжка да не се дава , а на тези в момента, които са я взели така да им се отнеме. Пенсионери над 75 също не е нормално да шофират. Тия дето се друсат и карат трябва веднага в затвора да влизат а колата да се конфискува в полза на държавата. Да се продаде на търг и парите да се дават за благотворителност. Е тогава ще е малко по-нормално положението.
12
1
 
11
 
! Отговори
. преди 1 година
Допълнение - просто наказанията трябва да станат неизбежни!
11
1
 
6
 
! Отговори
. преди 1 година
До Анонимен 7 - абсолютно! Не случайно е казано, че книжка не се взима а се дава. А какво ще се случи по-натам зависи от първите 7 години и това, което има между ушите!
10
0
 
21
 
! Отговори
Възмутен преди 1 година
Първо спрете покупко-продажбата на дипломи за 8и клас и после покупко-продажбата на книжки на брачедите дето не могат да говорят на български,камо ли да четата и пишат а да разсъждават като хората е абсурд!
9
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мисля че много се преувеличава проблема. Пътувал съм доста из Европа с кола и не виждам особена разлика в поведението на шофьорите. Разликата е по скоро в пътната инфраструктура която на запад е доста по добра. Но шофьорите навсякъде са си едни и същи. Повечето си спазват правилника и са внимателни. Навсякъде има % отделни индивиди които се мислят за състезатели или карат пияни и надрусани. В Германия особено е много опасно. По аутобаните има разни ненормалници които карат с над 300км/ч.
8
5
 
7
 
! Отговори
Хахаха преди 1 година
Това са простотии. Дай да направим и курсовете по 2 години? Има държави, където няма такива измислици и просто отиваш и си взимаш книжка, както ти се полага лична карта след определена възраст. Катастрофи стават от висока скорост, пияни водачи и самонадеяни с малки моливчета. Ако това не се реши, провинция си курса ако искаш 20 години.
7
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това няма връзка с действителността. Никой не е станал готов шофьор само от шофьорския курс. Взимаш книжка, качваш се на колата и се донаучаваш. Колкото до ограничението на мощността на колата за новите шофьори, това е бeзумие отвсякъде. Оикновено става дума за семейната кола, която е една, а не тати му купува мощна кола на детето. С каква мощност е семейната кола е въпрос на избор според необходимостта. С по-мощна кола шофирането по е по-безопасно стига да не се злоупотребяеа с мощноста.
6
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До питане от селянин: //Думата със *** е па-т-ла-джа-н
5
2
 
6
 
! Отговори
питане от селянин преди 1 година
Ако някой ми снима и покаже *** в учебна кола, ще му преведа 100 кинта по сметка. Натам какво друго да говорим и предлагаме. Тоя не го знам къв рейсър е, ама да вземе този въпрос да засегне ???
4
4
 
11
 
! Отговори
Манталитетът преди 1 година
До АнонименИ пак опираме до манталитета на българите - кой нормален човек ще купи мощна кола на своят сополанко, за да се утрепе на първият завой!
3
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Трябва да се учат да поднасят, да влизат в завоите с вратите напред.