Едни от най-опасните пътища за камиони са в България

Рисковите ситуации на пътя са всекидневие
Обновена: 18 мар 2023 10:14 | 18 мар 2023 09:00, Нели Христова
49
Едни от най-опасните пътища за камиони са в България
Снимка: БГНЕС

България е с най-опасните пътища за шофиране на тежкотоварни автомобили в Европа, според проучване на британска компания за технологии и логистика, цитирано от БНТ.

Международните шофьори се оплакват от разбитите пътища, километричните опашки по границите, липсата на места за почивка и системното нарушаване на правилата за движение, които често водят до инциденти с фатални последици.

"Дунав мост" при Русе е сред най-рисковите участъци за водачите на тирове. Стоян Георгиев е зад волана вече 25 години, но продължава да е нащрек, когато стигне българо-румънската граница.

В Румъния си оправиха пътищата, по-главните пътища, а по нашите пътища с 50 не мога да карам", казва шофьорът Стоян Георгиев.

"Много дупки, вижда се, че е асфалтирано, пък в следващия момент е хлъзгаво при малко дъжд, да не говорим, ако има заледяване", допълва колегата му Красимир Анков.

Рисковите ситуации на пътя са всекидневие.

"Наскоро имах катастрофа защото едни хора бяха решили да запълват дупки на обяд, на булевард "България". Един колега пред мен му беше изгаснал буса и аз докато го видя и го ударих", разказва Димитър Касабов.

Действително в България се случват доста произшествия с товарни автомобили. По-голямата част на пътищата в България както и на този, на който се намираме в момента - Русе-Велико Търново, е с две ленти за движение, тоест една в посока. Има големи наклони на изкачване, на спускане, лоши условия на движение, което предизвиква водачите на тежкотоварни превозни средства да предприемат маневри, свързани с изпреварване, навлизане в насрещната лента за движение", обясяни автоекспертът Свилен Костадинов.

Затова експертите препоръчват ограниченията за автомобили и камиони в конкретна отсечка да бъдат различни.

"При спускане на този вид композиции 50 км е добре да се спускат, за да може да предприемат спиране. Да не се увеличава скоростта, особено когато са натоварени, но този вид ограничение пък е прекалено малък за водачите на леки автомобили и мотоциклетите", смята Костадинов.

През миналата година в Русенска област е имало 1057 пътнотранспортни произшествия. Загиналите са 29, а ранените - 455 души.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
44
0
 
0
 
! Отговори
Batman преди 1 година
Преди да отида за Англия и аз си казвах така за нашите пътища,, ама сега се уверих че по опасни пътища в англия няма по света.. обиколих Европа ама англия надмина очакванията на смъртната...
43
0
 
0
 
! Отговори
Сатир преди 1 година
Отнан заработи ТОЛ системата междуселски пътища станаха магистрали за тирове. Лични впечетления Раднево - Гълъбово - Димитровград.
42
0
 
1
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
До 37: да не говорим за факта, че асфалт паша и свинетзила обещаваха тази магистрала първо за 2016 да е готова, после стана 2018, после 2020, а 2023 още е на ниво рисунка на салфетка! Така, че основна вина за катастрофалното състояние на пътищата е само и единствено в асфалт паша Боко тиквондурестия и бандата му от лакей! Нали милиарди километри магистрала построил лично, с пари от своя джоб, къде са, покажи ги тия магистрали!
41
0
 
1
 
! Отговори
Радослав преди 1 година
До 37: 1. Правителството на ПП беше 6 месеца (повечето зимни при това), а не 2 години. 2. Поръчките за пътища бяха раздадени с години напред и бюджета излапан още преди предишното правителство на Боко да предаде щафетата! 3. А какви пътища направи Боко за 12 години с милиарди данъци и евросубсидии? Коларски пътеки на смъртта! 4. Стига сте се оправдавали с някой който още не беше научил коя стая къде е в министерството и трябваше да напуска, а търси вината в асфалт паша и бандата му грабители!
40
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
ами не може да наливаш милиони в пътища и 70% да влизат в джоба на нашите и квото остане да си го спестяват по веригата от материали труд ...
39
0
 
7
 
! Отговори
Мис Бикини преди 1 година
Алхимика Винету, превръщаше асфалата в злато. Затова.
38
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Най-опасни и смъртоносни са пътищата на България, точно заради тировете!
37
4
 
0
 
! Отговори
Парапета преди 1 година
До SharkИ защо не построихте докато бяхте на власт по-хубави, кое ви попречи, парапета ли?
36
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До SharkА за пътищата на Кирил Петков дето той построи за две години нищонеправене нищо не казваш?
35
0
 
3
 
! Отговори
ОФчо преди 1 година
ЖП магистралите са къде по-ефективни икономически, екологични и товаропревозъ им е в Пъти по-висок! А, да..., забравих...., ние успяхме и на БДЖту да разгоним фамилията. Днес, нямаме нито Шосейни пътища нито ЖП транспорт!!! Бравус, бг юнаци, рушите държавата кът за световну!!!!
34
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До КОНСТАНТИНОВ Има, Враца - Видин. води се Е79. Бейрут
33
0
 
4
 
! Отговори
Джипкин преди 1 година
Благодарение на другаря Тиквуун!
32
0
 
5
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 1 година
ВЧЕРА ПЪТУВАХ ОТ СОФИЯ ДО ВРАЦА. НЯМА В ЕВРОПА ПО РАЗБИТ ПЪТ.ЗА КАКВО ПЛАЩАМЕ ТАКИВА ДАНЪЦИ И В ЧИИДЖОБОВЕ ОТИВАТ?ПЪЛЕН ПОГНУС СА ВСИЧКИ ПРАВИТЕЛСТВА ОТ 32Г.ГЛАСУВАИТЕ РОБИ ПАК ЗА ТИЯ ПРЕСТЪПНИЦИ.
31
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не са само пътищата. Животът в България е за мазохисти. Ама от най-извратените!
30
3
 
2
 
! Отговори
Тираджията преди 1 година
Защото не сте карали Гърция и Румъния.Там са най лошите пътища.
29
0
 
2
 
! Отговори
Gorskio преди 1 година
Трафикът в прохода Обзор е в пъти по-малък от Русе-В. Търново.
28
0
 
1
 
! Отговори
Шофер преди 1 година
Аз пък мислех че е прохода Обзор. Там има завои от 360 градуса с малък радиус и за да го вземат тировете минават в насрещното но ако насреща идва друг тир става интересно, на два пъти съм попадал в задръствания там точно заради засичане на тирове на тия завои - падат се от страната на златни пясъци, малко по-нагоре от Ханската Шатра.
27
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
55 процента от младежите в УК страдат от депресивни състояния. над 90% са пристрастени към "безсмислени игри" на телефона си. 35% от тинейджърите в УК мислят за самоубийство.
26
8
 
1
 
! Отговори
Алекс преди 1 година
Димитър Касабов от какво се оплаква? Да се научи да шофира или да си потърси друга работа.
25
8
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България е опасно щото с стари камионите - от руско време, иначе откъм пътища не виждам нешо особено. Да, побразбити са, но за един камион който има 2 предни и 4 задни гуми и още 8 на ремаркето не е някакъв проблем да спука гума някъде по българските пътища