20 млн. лева за 1 км - ремонтът на "Дунав мост" ще струва скъпо

Ще трае две години
31 авг 2023 17:07, Стела Стоянова
24
20 млн. лева за 1 км - ремонтът на "Дунав мост" ще струва скъпо
Снимка БГНЕС

Подгответе се за "тапи", ако пътувате за Румъния - скоро започва голям ремонт на първия мост над Дунав - между Русе и Гюргево.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви, че търси изпълнител за строително-монтажните дейности. "Санирането" ще продължи 2 години (730 дни) и ще струва  20 895 000 лв. без ДДС, като тази стойност е само индикативна и е възможно да бъде превишена, посочват от АПИ. Трасето на "Дунав мост" на българска територия е с обща дължина 1,057 км.

Планираният ремонт ще е "златен" - цената излиза над 20 млн. лв. за километър, пише "Сега".

Пътната агенция обяснява, че досега капитален ремонт на важната пътна връзка изобщо не е бил правен. Имало е само "кърпежи" - преди почти четвърт век (над 22 години) е правено укрепване на фугите, а през 2011 г. са били подменени хидроизолацията и асфалтовата настилка.

Сега се предвижда пълно саниране на моста -  цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови предпазни огради, ограничителни системи, маркировка и т. н.

Още по темата
Само преди седмица стана тежък инцидент, който показа, че мостът Русе-Гюргево е в критично състояние. Парче метал от парапет се откърти, проби резервоара на преминаващ тир, предизвика разлив и мостът остана блокиран дълги часове.

След този случай шефът на АПИ Ясен Йорданов съобщи, че съвсем скоро ще бъде обявена обществена поръчка за основен ремонт на "Дунав мост".

Пътната агенция е дала съвсем кратък срок на кандидатите да подадат документи за участие - до 28 сетпември.

Въпреки че предстоят тежки ремонти работи, мостът няма да бъде напълно затварян и ще продължи да обслужва трафика, но с ограничения. "Едно от изискванията към бъдещия изпълнител е така да организира работата, че движението да се осъществява в едното платно", посочват от АПИ в съобщение до медиите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още по темата: Дунав мостАПИремонт
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
0
 
! Отговори
Ха-ха преди 7 месеца
да не пълните дупките с пачки по стотачки :()Много Про. ст. Народ :()
22
1
 
1
 
! Отговори
100% Бай Ганьо преди 7 месеца
Сладка работа
21
0
 
0
 
! Отговори
И преди 7 месеца
Каква е тая "новост." Километър от път да струва километър път от злато, платина, паладий.
20
1
 
3
 
! Отговори
Няма как преди 7 месеца
Да се вложат толкова материали за 1 км чисто физически като количество, камо ли за ремонт само...... Далаверата е пак налице явно.... Оф писна ми, честно
19
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Руснаците за 816 дни построяват автомобилния мост до Крим, който е дълъг 17км, а наще за 730 дни ще правят ремонт (не да строят от нулата) на мост който е дълъг само 2.8 км.
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Честита Промяна!
17
0
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 7 месеца
До 10 "За 2 години колко "непредвидени" разходи ще излязат ...може да стигне 120 милиона накрая !" - ми като немците. Колко години строяха летището в Берлин, та преди дата за откриване почнаха да го препроектират наново? Или гарата в Щутгарт? Всички шведи да хванем, пак не можем да настигнем немците по некадърно планиране и строителство!
16
0
 
3
 
! Отговори
Христо Христов преди 7 месеца
"Строен е 2,5 г. от България и Румъния в сътрудничество с тогавашния СССР."
15
0
 
1
 
! Отговори
Христо Христов преди 7 месеца
"Открит е официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., като за времето си е най-големият комбиниран мост (с железопътна линия и за автомобилен трафик) в Европа."
14
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Дунав мост - построен 1954, само 9 години след "окупацията от Съветската армия". А да видим сега колко години ще му правят ремонт.
13
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
За две години се строят 5 моста бе
12
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
В Сърбия, Унгария и другите Дунавски страни има по няколко моста през Дунава. Ние имаме два. Просто смешки. Как очаквате да оцелее този мост още?
11
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Идеята за еднопосочно движение не е добра, защото ако нещо се обърка, в едната посока остава затворен. Най-добре нов, двупосочен с европейско финансиране/кредитиране, подпомагане и т. н. Съвместно с Румъния и ЕС фондове, да го измислят там.
10
0
 
7
 
! Отговори
<><> преди 7 месеца
20 милиона са нищо ! За 2 години колко "непредвидени" разходи ще излязат ...може да стигне 120 милиона накрая !
9
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ако има втори до него, може да се ремонтира без спиране на движението. Може да отнеме време, но си струва. Освен това този мост вече не отговаря на засиления трафик в днешни дни. Когато е строен е било едно, сега е друго.
8
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
По-добре нов, успоредно на него. И там не карат според ограничението за скоростта, карат все едно са на твърда земя. Защо не се направи нещо в тези насоки?
7
0
 
11
 
! Отговори
ХХХ преди 7 месеца
Дайте 10 милиона на една китайска фирма и началото на Октомври може да счупим бутилката шампанско !
6
0
 
5
 
! Отговори
Правилно преди 7 месеца
Са изчислили - 5 млн. на километър за Кокорчева, 5 млн. на километър за Боци, по 3 на километър за Кирчо и Шиши, станаха 16 само за "странични" разходи. И като намажат и на тия горепосочените орташките фирми и може и да остане един милион за ремонта. И след две години пак така, най-сладко се краде от строителство.
5
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
E, "златен" за вечно недоразбралите джурналята. Ако съборят моста и построят наново ще е няколкостотин милиона.
4
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Пълнете чекмеджетата! Идват избори!