Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари
24 фев 2024 09:58, Елка Василева
192
Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?
Снимка: архив, БГНЕС

Нови правила за възрастните шофьори обмисля Европейският съюз. Те са насочени към подобряване на пътната безопасност. Една от основните промени е шофьорите над 65 години е да преминават задължителни психологически тестове.

Над 40 години стаж зад волана има Красимир Ценов от Монтана. На почти 66 години е и няма нито едно нарушение на пътя. Подкрепя идеята за новите мерки към по-възрастните шофьори.

„Над 65-годишна възраст хората имат разни заболявания и от това зависи дали могат да карат, да се контролират. Аз познавам шофьори, които са над 80 години и още карат, което е много неприятно и опасно“, обясни той пред Нова тв.

Според него трябва да се обърне по-голямо внимание на младите шофьори. „Катастрофите не стават със старите хора, а с младите, те карат толкова силно, че след това режат колите, за да ги извадят. Има шофьори, които и на 75 г. са добри шофьори, защото са от старото време и се съобразяват със знаци и не превишават ограничението“, обясни Ценов.

Европейският съюз предвижда да се намали срокът на валидност на шофьорските книжки над 65 години. Целта ще бъде да зачести медицинският контрол на възрастните шофьори и тяхното психично здраве. Предвижда се още да минават опреснителни курсове, ако е необходимо.

Владимир Илиев е дългогодишен автоинструктор от Монтана. Той е на мнение, че не е необходимо всички възрастни шофьори да преминават тестове за оценка на психичното им здраве.

„Поредната дискриминация на Евросъюза. Ако се провеждат такива тестове, е строго индивидуално и само, когато има нужда. Ако даден водач е направил нещо, което касае безопасността, да, но всеки под ножа, не го разбирам“, смята Илиев.

Според евродепутата Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорта в европарламента, с промените няма да съгласни всички страни.

„Не може да направите задължителна медицинска проверка, защото някои държави няма да се съгласят и става дума за най-големите държави, няма да мине в Съвета. Но най-вероятно ще бъде предоставена възможност на страните, по тяхно усмотрение да предвидят такава медицинска проверка“, заяви Витанов.

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


192
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
95
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Това е дискриминация ! По тази логика всички работещи пенсионери трябва да бъдат проверявани.
94
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До до 90 Добре, да се задължат възрастните хора да минават на медицински преглед, но да се направи и за младите шофьори, те по-често предизвикват катастрофи, шофират след употреба на алкохол и дрога, често не следят пътната обстановка, гледат в телефоните си, гримират се или танцуват в колата. Така, че редно е и младите шофьори да преминават на медицински, психо и опреснителни курсове, защото са по опасни.
93
2
 
2
 
! Отговори
до 94 преди 3 месеца
С колегите сме се разбрали- пише ли се в днес.бг, задължително вмъкваме "хитър програмист" в написаното да си знаят бачкотещите бачкери и да хейтят. Сред над 20 човека е уговорката хаха
92
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Подобряват пътната безопасност с нови правила и рестрикции към най безопасните, много странно.
91
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Да бе, хитрия мотокарис, а е сега ни разкажи и за термопомпата, тея ги чъваме всеки ден по форумите.
90
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Най тежките ужасяващи катастрофи ги правят младежи
89
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Мисля, че тези предложения трябва да се приложат за политици над 65г. и дори задължително детектор на лъжата всеки месец.
88
5
 
20
 
! Отговори
Честно преди 3 месеца
Не си спомням да съм виждал жена или дядо да препускат с 140 по околовръстното при ограничение 80. Но защо да не отнемем книжките на дядовците, после и на жените. Така ще можем да си се гоним на воля и да бръмчим.
87
1
 
15
 
! Отговори
преди 3 месеца
У Германията разрешиха канабиса! Законно можете да носите в себе си до 25 грама. Та се чуда ако тва нещо което се прави е за безопасността на пътя. Кое е по опасното възрастият шофьор или друсания шофьор? Аз само така от любопитство питам.
86
0
 
15
 
! Отговори
Всичко е преди 3 месеца
за пари! Няма едно, даже миниатюрно решение в нашата държава, което да прави живота на хората по-лесен и удобен. Мисли се само как да се стриже стадото, да има нерви, да се умира преди пенсия. Няма такава държава!!
85
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Какъв процент от всички инциденти по пътя са причинени от шофьори над 65 години и какъв процент от шофьорите под 25 години? А тежките инциденти по пътя? Изнесете данните и ще видите кои са проблемна възрастова група..
84
5
 
6
 
! Отговори
до 67 преди 3 месеца
Айде пак се включвам. Хитрият програмист съм с новото комби 700 коня. В не е V-8, но ще сгъне на 18 твоя трошляк. Кой те знае каква бангия десета употреба си купил и се перчиш. Да, карам го с леко превишена скорост, а когато пътят и условията позволяват, и доста по-бързо. Толерантен шофьор съм, нямам какви комплекси да избивам като тебе, дето си купил таралясника и това ти е постижението в живота и трябва да се перчиш. Нищо, че струва колкото половин моя заплата най-вероятно, ако не и по-малко.
83
2
 
9
 
! Отговори
За 78 преди 3 месеца
Какво да коментираш психотест на възрастни шофьори, когато четем коментар "...и малко заигравка с трафика по България ми стигат. Понякога Цариградско, ако имам път".Явно психотеста трябва да е за комплексарите, които не спазват /а пък може и да не са прочели ЗДвП/. Прочетете "умника" и пак питайте как станаха нашумелите в публичното пространство убийства на пътя в София и дали над 65 г. са най -опасните за живота на семействата ви.
82
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Така като са описани намеренията ще става дума за явна възрастова дискриминация, та може да е заигравка в началото с възрастните шофьори, а после за всички възрасти да наложат периодични психотест, опреснителен курс с изпит, както и редовни тестове за алкохол и наркотици.
81
0
 
10
 
! Отговори
до Дайте преди 3 месеца
да се освободят парко места за останалите - добре. Но защо за сметка на възрастните хора? Защо не за сметка на тези дрифтещите с болно его, на наркоманчетата, на пиянките, на онези дето карат с 200 и се пускат по тик-тока...
80
1
 
6
 
! Отговори
до 80 преди 3 месеца
Така ли бе, баце :) Сигурно ще им кажеш и на пияните да не пият, и на наркоманите да не друсат, и на депутатите да не усвояват и ще оправиш света, а? Брей! Ти си човек оптимист, нали? :)
79
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
По-скоро, шофьорите до 30 г. възраст трябва да се подлагат ВСЯКА година на психо тест!!
78
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен 67 На въпросат ти - като си си купил V8 ще го караш с толкова, колкото е разрешената скорост и съгласно ЗДвП. Нещо неясно?
77
0
 
11
 
! Отговори
да преди 3 месеца
ники лауда, пилот във Ф-1, три пъти световен шампион казва: в населено място никога не превишавам 60!...сигурно е слаб шофьор, или го е страх, или има слаба кола НЕ! той има изграден на пътя манталитет!
76
2
 
0
 
! Отговори
до НН преди 3 месеца
Времето ми ми е по- скъпо от гумите и бензина. Не мога всеки ден да хвърча София-Пловдив. Ти ако можеш - отивай :) На мен Алеко WRC и малко заигравка с трафика по България ми стигат. Понякога Цариградско, ако имам път.