Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари
24 фев 2024 09:58, Елка Василева
192
Трябва ли да има нови правила за шофьорите над 65 г.?
Снимка: архив, БГНЕС

Нови правила за възрастните шофьори обмисля Европейският съюз. Те са насочени към подобряване на пътната безопасност. Една от основните промени е шофьорите над 65 години е да преминават задължителни психологически тестове.

Над 40 години стаж зад волана има Красимир Ценов от Монтана. На почти 66 години е и няма нито едно нарушение на пътя. Подкрепя идеята за новите мерки към по-възрастните шофьори.

„Над 65-годишна възраст хората имат разни заболявания и от това зависи дали могат да карат, да се контролират. Аз познавам шофьори, които са над 80 години и още карат, което е много неприятно и опасно“, обясни той пред Нова тв.

Според него трябва да се обърне по-голямо внимание на младите шофьори. „Катастрофите не стават със старите хора, а с младите, те карат толкова силно, че след това режат колите, за да ги извадят. Има шофьори, които и на 75 г. са добри шофьори, защото са от старото време и се съобразяват със знаци и не превишават ограничението“, обясни Ценов.

Европейският съюз предвижда да се намали срокът на валидност на шофьорските книжки над 65 години. Целта ще бъде да зачести медицинският контрол на възрастните шофьори и тяхното психично здраве. Предвижда се още да минават опреснителни курсове, ако е необходимо.

Владимир Илиев е дългогодишен автоинструктор от Монтана. Той е на мнение, че не е необходимо всички възрастни шофьори да преминават тестове за оценка на психичното им здраве.

„Поредната дискриминация на Евросъюза. Ако се провеждат такива тестове, е строго индивидуално и само, когато има нужда. Ако даден водач е направил нещо, което касае безопасността, да, но всеки под ножа, не го разбирам“, смята Илиев.

Според евродепутата Петър Витанов, който е член на Комисията по транспорта в европарламента, с промените няма да съгласни всички страни.

„Не може да направите задължителна медицинска проверка, защото някои държави няма да се съгласят и става дума за най-големите държави, няма да мине в Съвета. Но най-вероятно ще бъде предоставена възможност на страните, по тяхно усмотрение да предвидят такава медицинска проверка“, заяви Витанов.

Промените за подобряване на пътната безопасност предстои да бъдат гласувани в Европарламента в края на февруари.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


192
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
114
0
 
8
 
! Отговори
тъй де.... преди 3 месеца
Може, но всеки който е шофьор по професия, да се пенсионира на 60 години, понеже може да се окаже, че на 68/примерно/, все още не си пенсионер.
113
0
 
19
 
! Отговори
Хей преди 3 месеца
Тази идея набързо загуби актуалността си поради дискриминационния си характер. Процентът на наушенията и произшествията от водачите над 65 г. е много нисък за да бъдат предприемани мерки.
112
10
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Бачкотите ли, бачкери? Виждам моментално измиратe от яд на коментарите на хитрия програмист, като мен :) Това е и целта- да разлаем кучетата и да гледаме сеир- бачкотещият бачкер колко ниско е готов да падне, вместо да вложи усилия в квалификация.
111
0
 
22
 
! Отговори
Ф А К Т !!! преди 3 месеца
Няма случай да съм забелязал водач в напреднала възраст да говори по телефона или да се състезава с останалите по пътищата и светофарите.
110
0
 
13
 
! Отговори
Да! преди 3 месеца
Трябва да има нови правила за жените и 20-годишните друсалки също. Най много катастрофи причиняват жените, младите и тираджиите. Така наречените възрастни над 65 години причиняват много малко ПТП. Ако ще мизерствате върху хората над 65 , тогава всички ще го отнесат и то със много.
109
27
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Над 65 трябва да си пенсионер и да си отглеждаш домашни зеленчуци на село а не да се буташ в града където не ти е мястото
108
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Кой дядо се хвали с вдигната над пределната скорост по социалните мрежи.Кой участава в гонки.Кои прави всевъзможни изпълнения по магистралите и създава опастност за останалите водачи.Дедеците и бабетата или 20-25 годишни нафукани,надрусани употребили алкохол безрасъдни л....на.Кои са убийците на пътя.И към кого трябва превантивна работа и създаване на досие
107
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А за младите, които с а с книжки от по няколко месеци или дни. Колко често чуваме за жестоки катастрофи от тяхна страна. Много от тях карат без книжки или пияни и дрогирани. За тях трябва да има строг контрол. Тенденцията е възможно най-стриктно да поставим по-възрастните на пълно подчинение и постепенно разреждане. Като не успяха с ковид, сега да измислим нещо друго за да ги ограничим от всичко.
106
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Значи до 65год. робите трябва да работят за пенсия,с тенденция възрастта да се вдигна до 67год,но не могат да шофират! Могат да оперират,да лекуват,да преподават,да орат,да сеят,да се катерят като строители по високите строежи и т.н.,но не трябва да шофират?! По- *** измишльотина безделниците не можаха ли да измислят?Да изнесат процентите на катастрофите от възрастните хора и на младите шофьори,резултатите ще ви изненадат! Подготвя се явен фашистки геноцид над възрастните ни родители!!!
105
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А какво да кажем за дрогираните 55 годишни които жулят бяло и пушат коз?
104
0
 
9
 
! Отговори
Правилата трябва преди 3 месеца
да са еднакво строги за всички. Точка.
103
2
 
11
 
! Отговори
до проблемът при въз преди 3 месеца
Интелект, реакции и концентрация много често липстват при всички останали възрастови групи...
102
0
 
10
 
! Отговори
чета заглавие преди 3 месеца
от вчера: Задържаха 14-годишен с наркотици, миналата седмица хванали баща му. Е, честито. В България вече си имаме поколенческа наркомания. Таткото на 51 години.
101
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
ХЕ, хе, хе, ами то у ев-ро пар-ла-мен-то повечето са на тая възраст, управляващите също.:))
100
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А какво да кажем за 20-годишните надрусани зомбита , пулещи се в телефона вместо в пътя ?!
99
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Проблема не са хората над 65 ,проблема е че е пълно с наркомани ,друсани депутатски синове и прости тки,които не спазват закона !
98
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Първо над 65, после над 55, после..., всички ще са възрастни, е най младите ще са дрогирани и пияни, нямат нужда от правила, е така е,е нема да карате, правилата не позволяват. Зеленото е красив цвят.:))
97
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Искам да видя и чуя някои от коментиращите тук след 65 годишна възраст какво ще кажат. Те си мисля че няма остареят.
96
1
 
12
 
! Отговори
Оффф преди 3 месеца
97, братле какви програмисти се бре. Ти си истински софтуерн инженер. Малко по-богат от Джобс, но скромен, възпитан и с чувство за хумор. С нова кола от 1500 кс, 2 м. висок, 100 кг. чист мускул, на лежанка вдигаш 350 кг за загрявка, клякаш със 660 кг. около 100 пъти и ти е 28 см. Фантазьор.П.П. Аре да караме по темата. Дъртите може да са досадно бавни, но не са толкова страшни като оня от "Черни връх".
95
1
 
2
 
! Отговори
От 97 преди 3 месеца
До 94 Забравих да допълня, че сме над 20 човека работници в склад за строителни материали. Имаме си голямо текучество и веднага щом дойде нов колега го запознаваме с правилото - коментира ли се в днеса, задължително вмъкваме хитър програмист.