Синдикати на протест: Свободните работни места в БДЖ са 1300

Железничари работят извънредно, опасно е
15 май 2024 12:00, Анисия Иванова
23

Синдикатът на железничарите отново е в протестна готовност. За пореден път алармират, че има сериозни проблеми при параметрите в Колективния трудов договор.

"Нашата работа сме я свършили. Направили сме проекта за Колективния трудов договор, внесли сме го в законния срок, преговаряме вече месец и половина. Работодателят трябваше да направи анализи какви са причините за намаляване на персонала. Ние направихме анализите. Те даже не искат да ги прочетат. Пределно ясно ни е, че проблемите не могат да се решат от днес за утре, не може да се намерят такива пари. Помолихме Георги Гвоздейков да се направи проверката, да бъде обективен и да каже каква е истината, и да се вземат съответните решения. Свободните работни места станаха 1300", заяви председателят на Синдиката на железничарите Петър Бунев в предаването "България сутрин".

Той съобщи, че е получил сигнал за човек, който е назначен през януари за директор, но без да има необходимата специалност и образование.

"Без да е учил го правят директор. Това не се случваше, израстваха кадри от компанията, които се доказваха. Обръщам се към министъра да провери този случай - какво е работил, какво е учил. Работим по 20 години, за да можем да тръгнем на някъде и в този момент идва един парашутист - затова напускат хората", каза Бунев пред Bulgaria ON AIR.

Той подчерта, че работата в жп транспорта изисква човекът да е психично здрав - правят се психотестове периодично. Служителите минават и на изпити през 3-5 години, свързани с правилниците, по които работят.

"Когато започнах работа, имаше постоянно механици, които поддържаха. Сега няколко хора отговарят за един участък. Дали са им кола. През нощта почти нямаме хора", добави той.

Според него Колективният трудов договор няма да доведе до спиране на влакове и добави, че когато липсват кадри, се налага да се работи извънредно, а извънредният труд е опасен в железниците.

Гледайте видеото с целия разговор

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


23
Още от Общество
Българинът предпочита да живее в собствено жилище
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
0
 
! Отговори
Някой преди 3 седмици
За пореден път алармират, че има сериозни проблеми при параметрите в Колективния трудов договор.Добро утро.Един колективен трудов договор в тоя свят да е наред има ли някъде??????Чудеса стават ли в наши дни или само за мигрантите?????
21
0
 
3
 
! Отговори
115 преди 3 седмици
Назначават още заплатаджии за ръководни органи, без ден трудов стаж, но началник, защото е човек на едикой си
20
0
 
3
 
! Отговори
Груьо преди 3 седмици
Железничарските професии са специфични и тежки. Служителите трябва да отговарят на определени изисквания- медицински , изпити по правилници, безопасност на труда , а заплащането е изключително ниско.Затова няма квалифицирани кадри.
19
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Анонимен 18 Няма качествена услуга при БДЖ.
18
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Проблемите в БДЖ са на хората в БДЖ. Проблемите на здравеопазването са на хората от здравеопазването! Проблемите на образованието са на хората от образованието! Обществото не може да се занимава и да ви оправя бакиите на всички. Сядайте си на зад ниците и си решавайте проблемите! Хората си плащат и сте длъжни да им подсигурите качествена услуга!!! Не са длъжни да ви слушат мрънканията!!!
17
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Асен и Киро казаха че са увеличили много доходите и са подобрили успешно икономиката
16
0
 
3
 
! Отговори
Пловдив преди 3 седмици
Новият собственик на БДЖ г-н Филипов да ги активира шофьорите и да карат локомотиви и да късат билети
15
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Кат подадеш молба режат, не ти дават 20 бона а те искарват че си лут и некадърен. Ами Не 1300 места ще има а ще станат 13 000.
14
1
 
9
 
! Отговори
Банкеръ преди 3 седмици
Е да обявят свободните работни места в Германското бюро по труда.Там безработни дал Господ,може някой да прояви интерес да кара нощна смяна,да го пробват за алкохол,да се явява на психо,на прегледи и изпити за има няма 700евро.Сменяйте хапчетата балами няма.
13
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
И за капак вдигнаха цените )
12
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Е що бря,нали ПП ви купиха уж нови влакове ,даже на два етажа и че лятят като дойде тунела )))))
11
1
 
7
 
! Отговори
Сифилиско преди 3 седмици
Искат да им дойдат хора, учили и инвестирали във висше образование, за нещо, което може да стане и с 1 година обучение. Твърде специфична е работата за да се учат някакви произволни неща по университетите. И не само в БДЖ е така, напоследък от всякъде се оплакват от подобни проблеми.
10
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Преди можеше да се краде гориво от БДЖ а сега не може . Това си е на половина намаляване на заплатата . Да не говорим че системата е нерентабилна . Цялата инфраструктура е морално остаряла и се прави на парче а трябва да се направи всичко в едина система .
9
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Някога влаковете бяха през 2 часа- бърз, пътнически и експрес. Експресът наистина беше експрес. Днес няма. Влаковете разредени през 4-5 часа, само 1 влак, който на места е бърз, на места е пътнически(обаче плащаш билет за бърз влак) и вместо за 3 часа човек пристига за 5 часа.
8
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
Тиквата активира селинджърите си.
7
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До обективен 6 В социалистическите предприятия е така. Историята помни, че даже да закрият едно предприятие, уволняват работниците, а счетоводството остава да работи още 3-4 или повече години.
6
1
 
26
 
! Отговори
обективен преди 3 седмици
Машинистите са колкото за едно купе ,а тези по кабинетите колкото за цяла композиция !!
5
1
 
18
 
! Отговори
Shark преди 3 седмици
До 3. Точно така. И сега дойде ред на техните хора да се пенсионират, обаче те съсипаха де що пипнаха и няма млади хора да желаят да работят след тях именно заради тази разсипия. Сега да се оправят!
4
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
До Анонимен 3 Влаковете спряха, оставиха по 2 вагона на влак. Какъв персонал да държат на работа?!
3
0
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 3 седмици
уволняваха, разчистваха, да са техните хора навсякъде, прогониха хората в чужбина, сега нямат кадри - и в туризма, и в здравеопазването, ето и в БДЖ