БДЖ - приоритетно за транспортния министър

Наследството в железниците било тежко, оплака се Папазов
Обновена: 24 юни 2013 21:02 | 24 юни 2013 21:02,
12
БДЖ - приоритетно за транспортния министър
Данаил Папазов. Снимка: Булфото

Погасяването на дълговете на БДЖ заляга като приоритет в работата на новия министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.

„Проблемите ще се решават поетапно, като се започне от погасяване на вътрешните дългове“, коментира той днес по време на посещение в Бургас.

По думите му наследството в БДЖ е изключително тежко, като задълженията на холдинга надхвърлят 709 млн. лева, от които 158 млн. са просрочени. Само към Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) дружеството има над 108 млн. лева задължения, допълни Папазов.

Министърът подчерта, че е част от задълженията на холдинга вероятно ще бъдат намалени на принципа „дълг срещу собственост”.

Папазов лансира идеята администрацията на БДЖ да бъде преместена на Централната гара в София, където в момента тече мащабен ремонт, а сградата на ул. „Иван Вазов“ в София по всяка вероятност ще бъде продадена на Ръководството на въздушното движение (РВД), след като бъде освободена.

Предстоят и редица структурни промени в БДЖ, съобщи още Данаил Папазов. На първо време ще бъде въведена система за управление на качеството, като вече е свикана и комисия, която се е заела с въпроса, уточни той.

Засега обаче министърът не мисли за съкращения, въпреки чи пое ангажимент да работи за оздравяването на дружеството. До 15 юли администрацията на холдинга ще трябва да му предаде план, по който смята да работи. Ако програмата бъде одобрена, ръководството на компанията няма да бъде сменяно, обясни Папазов.

Що се отнася до спряната процедура за приватизация на БДЖ Товарни превози, транспортният министър защити хода си и го определи като правилно решение. „Практически няма какво да спечелим от подобни действия, защото обявената цена е изключително ниска. Още повече, че аз имам идеи как да бъдат решени част от тези проблеми“, коментира той.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
otempora.blog.bg/lichni-dnevnici/2013/06/27/zashto-se-skapva-jelezopytnata-infrastruktura-ili-niakolko-v.1124364
9
0
 
0
 
! Отговори
Стефанов преди 10 години
Всяко ново предприятие си има свой началник, директор счетоводители и така нататък. Все администрация. Иначе работна ръка се съкращава постоянно.Иначе и аз съм за по-големи глоби за пътуващите гратис, но я се опитайте да глобите *** примерно и един лев за това , че пътуват без билет. Просто няма как да стане.И така нататък, и така нататък. Железницата е олицетворение на държавата.
8
0
 
3
 
! Отговори
Стефанов преди 10 години
Аз съм енергодиспечер В Горна Оряховица, работя на смени, и не съм администрация. В тая голямата сграда ( като хотел ) също работят влаковидиспечери, телеписки и други които също не са администрация. Господинът или другарят Димитров е хубаво преди да говори да разбере за какво иде реч, относно обитаването на тези сгради, Вярно е, че администрацията е много. След разделянето на БДЖ през 2001 година на НК ЖИ и БДЖ, и последвалата фрагментация на БДЖ администрацията стана още по-голяма.
7
1
 
2
 
! Отговори
inatut преди 10 години
Дрън дрън е тоя ***.Ако иска да излезе на печалба то му трябват 2 неща:1. Увеличаване на приходите, чрез по-търсени продукти - например в по-интересни часове за хората да има влак. Няма влак от София до морето в петък след работа - 6,7,8 часа и обратно в неделя. Но има 10ки автобуси.. Защо ли?2. Вдигане на класа на пътуване и вдигане на цените3. Съкращаване на разходите - оптимизиране на персонала4. Фиксирана минимална глоба за без билет - например 50 лв.
6
0
 
5
 
! Отговори
Куно преди 10 години
Вън Занчев, бракоразводния адвокат Джуров, Костадинов и останалата пасмина от некадърници. Съд за Владимир Владимиров, който твърде удобно и навреме се покри...
5
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Хората питат 2 важни въпроса:1. Ще има ли наказателна отговорност за Борисов, Дянков и Московски източили и съсипали БДЖ като орязаха субсиидиите за БДЖ и в същото време лъжеха народа за ниските цени на билетите, които държавата отказа да покрива.2. Ще пуснат ли БДЖ спрените 200 влака и поне 100 нови влакове, защото дълговете на БДЖ може да се изплащат с повече влакове и повече пътници, освен със закриване на пътнически превози и фалит както беше досега.
4
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Опростяване на дълговете е решението, но също така да се търси отговорност от онези, които са източвали БДЖ, да им се отнеме имуществото.
3
0
 
9
 
! Отговори
робърт лъдлъм преди 10 години
съкращения в администрацията там е заровено кучето иначе няма оправия!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!не може машинистите с мизерни заплати а администрацията си ги вдигат до небето без реално извършен труд!
2
2
 
7
 
! Отговори
goro.poromanski преди 10 години
на никой не му се дават пари за социална политика евала на тодор живков
1
2
 
6
 
! Отговори
goro.poromanski преди 10 години
бдж е социална политика на дьржавата герб не беше социална партия за 4г и той се оплакваше за лошо наследство кой крив кой прав хайде да се сетим а