Денонощна работа по "Тракия" и "Хемус", зове Борисов

По какви мостове карат хората 30 г., за да дойдем ние да ги оправим...
Обновена: 15 апр 2015 21:08 | 15 апр 2015 20:37, Веселина Йорданова
116
Денонощна работа по "Тракия" и "Хемус", зове Борисов
Бойко Борисов. Снимка: БулФото, архив

Премиерът Бойко Борисов призова за ускоряване на ремонтните дейности по магистралите.

По думите му неудобството, което ще бъде създадено от промените в движението, ще бъде разбрано, ако се работи ефективно и ритмично, става ясно от стенограмата на правителственото заседание.

Днес кабинетът отпусна 100 млн. лева за ремонтите на „Тракия“ и „Хемус“, които ще текат цяло лято. Движението ще бъде затруднено, разясни по-рано днес регионалният министър Лиляна Павлова.

Още по темата

"100 милиона лева са си 100 милиона, но ако падне някой мост с колите по него, тогава ще е още по-лошо. Затова – затваряме и правим”, каза премиерът по време на обсъждането на темата.

Той обаче настоя за по-кратки срокове: „Сега сме 15 април, поне ако може до 1 юли да съкратим срока – от август на юли. Да направят денонощна работа. Юли-август, просто затова ги правим тези магистрали, хората да пътуват леко, не трябва да ги утежняваме. Денонощно да работят. Ровенето, всичко, което е… по-простите дейности, да ги наречем, да ги натиснат да ги направят“.

Павлова обаче отговаря, че „цените не са за нощна работа“. С тази сума няма да можем да ги направим денонощно, но ще се постараем за август месец, обещава тя.

Борисов все пак иска да се говори със строителните фирми, но се съгласява „няма как работеща магистрала да я асфалтираш за един ден и да не създадеш проблем“. „Разумните хора ще го разберат, но виждайки ритъма и начина на работа. Затова, моля ти се, Лили, проговори го с компаниите“, допълва той.

Министърът подробно обяснява, че "нещата са сериозни“ и ремонтите няма как да приключат за месец.

"Аз съм ходил да ги гледам. Затова поканете медиите, да видят по какви мостове карат хората 30 години, за да дойдем ние да ги оправим и когато пускат сутринта репортажи, че има дупка, да отидат 20 премиера назад да ги питат защо е тази дупка, не мен. Защото ние ще ги направим сега. Нали ме разбра – каните да видят по какво карат българите, какво са ги оставили да карат българите, защото те и преди десет години са били за ремонт, и преди 15 са били за ремонт“, заръчва Борисов.

Регионалният министър и финансовият Владислав Горанов влизат в спор дали с част от парите да се ремонтира Аспаруховият мост или друг обект в Северна България.

Ако позволите, по Аспаруховия мост върви цялото движение от пристанището и всички ТИР-ове със зърно минават и именно на този участък се включват и затова е толкова компрометиран, настоява Павлова.

Спирайте ги да не вървят при 35 градуса тези ТИР-ове, не отстъпва Горанов, но регионалният министър продългжава : Аз не отговарям за спирането им.

„Аз съм ги спрял“, отговаря транспортният министър Ивайло Московски, който се оказва „отговорен“ за спирането на камионите.

"Когато няма пари, е толкова трудно да ги разпределиш. Между другото, във Варна в момента кипят толкова ремонти, че не знам дали ще имат капацитет да се справят и с това“, коментира пък премиерът Бойко Борисов.

Премиерът слага край на спора: „На вносител приемаме, до тази точка. Ако министър Горанов ни предложи по-жизненоважни, структуроопределящи и належащи обекти в Северна България, ще ги преразгледаме“.

Само си представете картата на Северна България, почнете от Монтана, движете се през Враца, Плевен, Търново, Търговище, Шумен и нататък – все ще измислите нещо, връща топката финансовият министър.

Премиерът обаче оставя за следващия МС да се мисли дали останалите 10 млн. лева ще отидат за Аспаруховия мост „или ще предложите по-добър вариант“. Двамата министри обаче не приключват словесната схватка.

"Пътищата в България са недофинансирани и аз мога да ви предложа много пътища“, настоява Павлова.

Горанов пък й отвръща, че „недофинансиране“ е термин от медицината. Пътищата в България не може да се финансират със 67 лева на година. Така че, ако обичате, първо измислете някаква система за финансиране и тогава ще си говорим за пътища, допълва той.

Регионалният министър все пак се съгласява, че може да предложи "лоши пътища и в направлението София – Видин“. Така решението какво да се ремонтира с тези пари остава за следващата сряда.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


116
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А ако се става всеки ден по един час по-рано няма ли да може по 25 часа.
1
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Боко приказва все едно сефте е премиер. Баснословно харчене/крадене ни чака следващите месеци.