Руската "МиГ" спира поддръжката на нашите изтребители

Под въпрос е използването им в авиацията
279
Руската "МиГ" спира поддръжката на нашите изтребители
Снимка: Булфото, архив

Отговорът на Русия не закъсня след подписването на договора за ремонт на български изстребители в Полша.

Генералният директор на РСК  "МиГ” изпрати писмо до извънредния и пълномощен посланик на Руската федерация у нас Юрий Исаков, в която съобщава, че спира поддържането на българските изстребители.

Още по темата

"Извършването на ремонт на българските двигатели в полски предприятия ще стане основание за преустановяване от РСК "МиГ” АД като разработчик и производител на самолетите МиГ-29 на по-нататъшно изпълнение на договорните задължения за поддържането на експлоатацията на самолетите МиГ-29 на ВВС на България, е посочено в писмото, разпространено от посолството.

В писмото е отбелязано , че това ще постави под въпрос правомерността на по-нататъшно използване на тези самолети, както и сигурността на живота на пилотите.

"Освен това, доставката на резервните части за полските самолети се придружава от оформянето на съответния международен Сертификат на крайния клиент, което прави невъзможно тяхното използване за трети страни, тъй като това ще е нарушение на международното право и ще стане основание за преустановяване на доставките и изпълнението на задълженията от руската страна също така и към Полша”, пише още в писмото.

България подписа договора с Полша за модернизация на самолетите МиГ-29 на 22 октомври.
Министърът на отбраната Николай Ненчев и полският му колега Томаш Шемоняк парафираха споразумението във Варшава.

Срещу 6 милиона и 138 хиляди евро полските Военно-авиационни заводи ще ремонтират шест български двигателя. Така до началото на септември 2016 г. България трябва да прибави към авиацията си още три изправни машини.

След ремонта ресурсът на двигателите до следващия ремонт ще бъде 350 часа или 8 години, а гаранцията на двигателите след ремонт ще бъде 24 месеца или 200 летателни часа.

Договорът между България и Полша е за срок от 10 месеца. Полската страна се ангажира да модернизира напълно четири български двигателя до 6 месеца след доставката им. Още два двигателя ще са готови четири месеца след това.

Модернизацията на самолетите ни в Полша е първата стъпка към стабилизиране на авиацията ни, след като преди две седмици заради критичното й състояние командирът на ВВС ген.-майор Румен Радев подаде, а впоследствие оттегли оставката си.

България тепърва ще води преговори с Полша по още две точки – полската страна да осигури пълна логистична поддръжка за самолетите ни, както и да ги приведе в пълно съответствие със стандартите в НАТО.

На 7 октомври т.г. българското правителство даде мандат на министъра на отбраната Николай Ненчев за подписване на междуправителственото споразумение. Николай Ненчев е на двудневно официално посещение в полската столица.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


279
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
189
0
 
0
 
! Отговори
БГ преди 8 години
ВСИЧКО ПРАВИМ НАПРОТИВ,ЛИКВИДИРАХМЕ ИКОНОМИКАТА НАПРОТИВ,СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО,ВОЕННАТА ИНДУСТРИЯ,САМОЛЕТИ ,ТАНКОВЕ,ЗАВОДИ,МАШИНИ ЗА МИЛИАРДИ,ВСИЧКО НАПРОТИВ НА КОГО,ОСТАНАХМЕ ГОЛИ И БОСИ И ПАК ПРАВИМ НАПРОТИВ,РАДВАМЕ СЕ НА 13 КМ АСФАЛТ ОТ СТОТИЦИ ХЛ.КМ,ПОЛИТИЦИТЕ НИ СМЯТАТ ЗА ЛУДИ,НЯМА НИТО ЕДИН ЗА УНИЩОЖЕНИЕ НА ИМУЩЕСТВО НА ДЪРЖАВАТА,КАКВО СТАВА ГОНИМ НЯКАКЪВ РЕКОРД ДО КОЛКО НИЩО МОЖЕ ДА СТИГНЕ РАЗВИТИЕТО НА ЕДНА ДЪРЖАВА,РЕКОРД ПО ГИНЕС,ЗА 25 ГОДИНИН НАЗАД ДО ДУПКА.
188
0
 
0
 
! Отговори
БГТРАКИЕЦ преди 8 години
СЛЕД ТУЙ ДА НЕ СЕ СЪРДИМ,КАТО НИ КАЗВАТ БЪЛГАРСКА РАБОТА,ПОЛЯК И ДВИГАТЕЛ,ТА НИЕ ИМ ИЗНАСЯХМЕ ХРАНА ПО ВРЕМЕ НА БАЙ ТОШО,ТАКА Е БЯХА ЗАКЪСАЛИ.НЕ МИ СЕ МИСЛИ КАКВО ЩЕ СТАНЕ С ПРЕКЪСВАНЕТО СЪС РУСКИТЕ АВИОСЛУЖБИ.БАЛКАНСКИ ИНАТ.НЕ ЛОПАТКИ,А *** НИ ЩЕ СЕ СКЪСА.НЕ СТИГА ДЕТО СМЕ ГОЛИ ***,АМИ НЕ ВИЖДАМЕ НА ПЕТ МЕТРА ПРЕД НАС ОТ ПРОДАЖНИ ПОЛИТИЦИ.ЦЯЛ СВЯТ СЕ БИЕ ЗА РУСКА ТЕХНИКА,АПА НИЕ ПРАВИМЕ НА ПУК,ПОЛЯЦИ,ТА ТЕ ЕДИН ПОЛСКИ ФИЯТ НЕ МОЖАХА ДА НАПРАВЯТ,ПРОДАЖНИЦИ.
187
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Боби Е, ако дадеш бойните си самолети да ти ги ремонтира врага, вероятността да се строши лопатка е доста по-висока.
186
0
 
0
 
! Отговори
Боби преди 8 години
До ШопЗа лопатките на двигателите не знам но за титановите заготовки на колесниците на Боинг съм сигурен. Да не се е отворил колесник съм чувал(проблеми с хидравликата) но да се е строшил не съм.
185
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Пропусна ли сте да ни информирате, може би несъзнателно, че в това писмо има и данни за руската оферта:Полша е готова да удължи ресурса на двигателите срещу 1 023 000 евро, РСК МиГ на свой ред срещу 1 050 000 евро. Същевременно срещу споменатата сума Русия беше готова да гарантира на България ресурса от 500 полетни часа, докато Полша едва 350.
184
1
 
4
 
! Отговори
Боби преди 8 години
Все още наШИТе продажни пилитици не са разбрали какво им каза МиГ. Отегляме гаранцията - не само на двигателя. На ОРЪЖИЕ, ЕЛЕКТРОНИКА, ПЛАНЕР, ХИДРО СИСТЕМА и най-важното КАТАПУЛТА на самолета. КОЙ ВОЕНЕН ПИЛОТ ЩЕ СЕ НАВИЕ ДА ЛЕТИ БЕЗ ДА ИМА СЕРТИФИЦИРАН КАТАПУЛТ В МИРНО ВРЕМЕ?ЕЙЙЙ ТИЯ НАШИТЕ ПИЛИТИЦИ СА МНОГО "УМНИ" ТОЛКОВА СА "УМНИ" ЧЕ ГЛАВИТЕ СА ИМ ВДЛЪБНАТИ
183
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хайде сега, като дойдат свежо ремонтираните от поляците самолети, Боко, лекето Плевенлиев и лекето Ненчев да направят първите полети с тях.После, на всеки 3 месеца да минават по един полет.Така де, да се изкефят пълноценно на гениалната далавера, която така умно завъртяха.
182
0
 
4
 
! Отговори
До 237 преди 8 години
Вие във финансираните от САЩ НПО, можете да си купите всичко.Обади се на тези, които те финансират, за да пишеш тук провокациите си и тичай в магазина!Купувай на воля, кой ти пречи?
181
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
...Щом са изСтребители бива...Добре, че не са изтребители!!!! :) Уникално.........
180
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Ганчоако трябва да сравняваме сервиза на Трабант с този на Москвич, то за предпочитане е първият. Поне автомонтьорите няма да са пияни.
179
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 236щото производителите на фалкона не са *** и човек може да се разбере с тях.
178
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Искам нов изтребител колкото и да струва!
177
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Абе ,а защо за" Фалкона " защо не извикафа поляци да го ремонтират ,а си извикаха хора от фирмата производител
176
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До ОбективенВсеки има право да си спира каквото си поиска, щом е негово ! Но на пазара празни ниши НЯМА !!! А ние живеем в пазарна икономика ! Един като спира ... друг отваря !!! От това по-обективно здраве му кажи !!! А в тази държава ако имаше умни хора, то глупости като този с тъпия руски самолет нямаше да има !!!
175
4
 
6
 
! Отговори
да ама не... преди 8 години
Айде да спрат да поддържат и слугите и агентите си в България. Или не им стиска ?
174
3
 
5
 
! Отговори
230 преди 8 години
До Анонимен 232Ти колко време учи бе човек ? Сигурен съм че и ти си "вишист" ? Та по този повод да те питам ... абе за толкова години, не ви ли научиха поне да пишете членоразделно ??? Можеш ли да обясниш какво е това "мамашистана" ??? Изобщо .... от къде се пръкнахте такива неграмотници като теб в тази страна ? От коя дупка изпълзяхте ? Такива като теб ли са бъдещето на тази страна ???
173
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 230 то да немислиш че след още 80 ще го има мамашистана
172
11
 
14
 
! Отговори
Обективен преди 8 години
Относно гаранциите и подръжката, руснаците са прави. Имат право да ги спрат. Всичко останало са празни приказки. Да не ни берат грижа за сигурността на пилотите!И да им кажа нещо на руснаците по принцип: Щом за вас сме последната дупка на кавала, то и вие сте последните кавали за нашата дупка! Понимайш?
171
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименПравила е ..... ама преди 80 г. !!!??? Когато баба ти е ходила с капела с рози на нея !
170
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен БГ е ПРАВИЛА САМОЛЕТИ ДОКАТО МАМАШИСТАН още е бил крепостен