Сметките на БДЖ запорирани. Защо държавата се намеси?

Ясно бе, че ще има такава намеса, обяснява изпълнителният директор
2 юни 2018 14:15, Петя Славова
39
Сметките на БДЖ запорирани. Защо държавата се намеси?
Снимка: архив, Булфото

Сметките на БДЖ "Пътнически превози" са запорирани от кредитори, което доведе до опасност от спиране на железницата, служителите да останат без заплати, а доставчиците да не си получат парите. В крайна сметка държавата се намеси с 20 милиона лева. Появи се идеята да бъдат регулирани автобусните превози, за да има пътници и във влаковете.

Още по темата

Защо се наложи държавата да се намеси обяснява изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров пред Нова тв.

"Има 103 млн. задължение по този облигационен заем, който е взет 2007-ма година. С него са погасени предходни задължения, които все още не са изплатени. Този заем е бил 250 милиона, сега е само 103. Това са последните задължения на БДЖ към банкови институции. От 570 милиона, те са станали 103 милиона и ние трябва да ги погасим, за да продължи развитието на железницата", каза изпълнителният директор и добави, че когато задълженията се погасят, ще може да се инвестира в нови мотрисни влакове.

"Това не е от днес. Това е известно от 2010-та година. Започнаха реформи тогава, компанията беше преструктурирана. Огромните задължения бяха погасени. Още тогава беше ясно, че е необходимо в края на реформата да има държавна намеса. ЕК е одобрила тези планове, дала е нотификация, разрешила е на държавата да се намеси. Това са последните 103 милиона лева задължения, които след като държавата ги реши, дълговата криза в БДЖ приключва. Оттам нататък трябва да се мисли само за развитие", подчерта Владимиров.

Той уточни, че всички заеми са взимани в периода между 2002-ра и 2009-та година. "Тогава вместо държавата да инвестира, са взимани заеми. Заварваме 2009-та това положение. От 2010-та започваме да погасяваме тези задължения. Те са свръхголеми. Моето становище е, че по това време БДЖ не е била в състояние да ги покрива тези задължения, както и че този механизъм е порочен", каза изпълнителният директор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


39
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
37
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В 2008 г. банките увеличиха рекордно и лихвите по заемите заради кризата в САЩ и се натрупа огромен дълг.
36
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В 2009 г. ГЕРБ фалираха Кремиковци и ремонтните заводи и закъса и БДЖ.
35
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как да не е длъжник, като правителството краде на поразия от БДЖ-то чрез нагласени обществени поръчки.
34
3
 
1
 
! Отговори
Крадат милиарди преди 5 години
ПО времето на Иван Костов подставен на власт с цел д а прикрие наглите престъпления на ЖАн Виденов и други нагли престъпници ограбили зверски БЪлгария до 1997 годинасъздадоха автобусни фирми с паралелни по време и дестинация маршрути.ПО времето на Малкия мук бяха купени скъпи трамваи Сименс./0.3 милиарда /По времето на Бойко Борисов на БДЖ пътнически превози са дадени над 4 500 000 000 ограбени от народа з а неизвестни цели/вижте обществена поръчка спичелена / лихва над 500милиона год.
33
0
 
20
 
! Отговори
Юнкер преди 5 години
ите на БДЖ запорирани.Защо държавата се намеси?Държавата много закъсня с намесата си!А причината е лобито на автомафията! На всеки технически грамотен е известно,че разходите при релсовия транспорт са многократно по малки от тези при автотрансорта.Запазва се много по добре екологията.Високо скоростните влакове се конкурират със самолетния транспорт нещо което е немислимо за автотранспорта.Във всички цивилизовани държажи релсовият транспорт има превес над автотранспорта.
32
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За тези 20 милиона можеше да се създаде ново детско университетско медицинско отделение и да бъдат спасени стотици деца
31
5
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не може моето мислене и вашето да са едно в нормалния свят се конкурират самолети и автобуси или много бързи влакове както при нас в Турция. БДЖ с кой ще се конкурира.
30
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В БДЖ както и в болниците.НАЙ КРАДЛИВИЯ АПАРАТ СА С ВИСШЕ. От къде на къде държавата ще ги подхранва с милиони, постояно? Или напуссат България, както други българи.Или финансова отговорност с имотите си и заплатите.
29
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А всичката пара във сФирката, ,реформа , инвестиции, стабилизация,, в коя тоалетна потъна ,Гарантирано от ГЕРП. Поредното оке нзване на Червеногробарите .
28
1
 
10
 
! Отговори
Срам преди 5 години
Жалка държавичка
27
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Hafen die WahrheitЯвлението международен държавник е точно заради такива като теб *** и неподмити на хранилка в геп
26
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
103 милиона! На МВР то колко даде защото са с пищови?
25
2
 
8
 
! Отговори
Hafen die Wahrheit преди 5 години
Уфффф, че се размириса, ей не се търпи...
24
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе, малко им остава и бързат да я Чезнат на свои хиени!
23
2
 
17
 
! Отговори
До дежурния гепаджий преди 5 години
До Hafen die WahrheitВ коя нормална държава следстве и подсъдим е министър на транспорта? Ама защото е от долнодъбнишкия клан ще заметат *** под траверсите!
22
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И кво, Германия придобива Българските държавни железници, така ли? А масовият българин се страхува от Туриця... Ако вземем да се съюзим с турците, да разкажем играта на римската империя, която ни доведе до дъното на всички народи, до най-нечуваната мизерия в България на всички времена, едва ли ще загубим.
21
2
 
17
 
! Отговори
До 17 преди 5 години
Е нали сега ни управляват твоите премъдри специалисти от ГЕРБ начело с Банкянския мъдрец.
20
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Hafen die WahrheitЧе кой назначава директори и калинки в държавните предприятия? Кой друг освен управляващите. Да сте видели конкурс за директори и калинки? То затова се пазят държавните фирми за да има място за такива кат теб!
19
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защото е добър стопанин и железницата е стратегически обект. Ако не съществува, автобусите ще изнудват с високи цени жалките автобусни пътници.
18
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До сфМи тогава направете метро от банкя до морето! А и като свършат еврофонтаните ще видите кон боб яде ли?