Не може да има забрана за внос на стари дизели. А ограничения?

Нено Димов иска повече електромобили у нас
2 юли 2019 11:10, Анисия Иванова
56
Не може да има забрана за внос на стари дизели. А ограничения?
Снимка: Булфото

Не се подготвя забрана за вноса на дизелови автомобили с клас под Евро 4 от началото на 2021 г. Това ще бъде допълнителна мярка, която може и да не бъде приложена, каза министърът на околната среда и водите Нено Димов.

По думите му не може да бъде забранен вносът на автомобили с дизелови двигатели, тъй като се нарушава правото на свободно движение на хора, стоки, услуги и капитали в ЕС. "Директна забрана не може да има”, беше категоричен министърът.

Той обясни, че още миналата година е имало сериозна коалиция от една трета от европейските държави, които  "възложихме на ЕК да реши този проблем на европейско ниво, защото не можем да нарушаваме основни принципи за свободно движение, ако това бъде решение на европейско ниво, принципът няма да бъде нарушен".

Още по темата

"За мен ограничението ще дойде от това, когато кола не може да бъде изнасяна, защото се третира като отпадък – това е вид ограничение. Тази мярка е само при положение, че не сработят основните мерки, тъй като ние говорим за основни мерки, свързани най-вече с икономиката, с енергетика, със земеделие, промишленост. А това е един резервен вариант”, каза Димов.

Министърът коментира и документа, насочен към ограничаването на фините прахови частици във въздуха - това е мащабен документ, говорещ средносрочно до 2030 г. "Успяхме да договорим с ЕК едни 400 млн. лв., които са вече на разположение на общините. Повече от 6 месеца отделихме, за да убедим ЕК, и процедурата за кандидатстване за електрификацията на транспорта се отваря буквално тези дни“, допълни той.

Според него е необходимо да се работи за въвеждането на електромобили у нас.

"На Съвета на министрите получих подкрепата на една трета от държавите в ЕС за изграждане на фонд, който да подпомага инфраструктурата и електрификацията на страните от Съюза, така че това е процес, който ще продължа да развивам и да се опитам да направя максималното в тази посока”, каза министърът.

По повод на ветото на президента срещу закона за дивото къмпингуване, министърът коментира: "Там, където има диво къмпингуване, след това има много отпадъци и кметовете са изключително притеснени. Всъщност те взимат ресурс от хората, които плащат, за да покриват щетите от тези, които не плащат. Самите хора са различни групи. Законът регламентира точно това кои са онези минимални изисквания, за да може от една страна да се опазва, а друга страна да се къмпингува. Законът възлага на четири министерства за 6 месеца след влизането му в сила да разработят условията за къмпингуване. Естествено трябва да има тоалетна, вода и ток и място, на което да събирате отпадъците си. Това трябва да бъде регламентирано”.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ако щете със 60 годишни тарайки пътувайте и замърсявайте, ама си плащайте ТОЛ таксата и винетката. Всичко в името на парите, после ще дишате пари и ще си купите свещи с тез пари.
17
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кой казва, че не може да има забрана за внос на стари дизели -може и трябва да има. Но за да се зарани нещо трбва да предложиш алтарнатива, а такава нe се предлага, чакат от небето да падне някоя идея. И едно магаре да турят на поста на Нено Димов повече работа ще свърши туй магаре.
16
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нищо не може да се случи в тази държава докато управляващите подвиват опашки в момента в който селяните почнат да врякат. За това си стоим на едно място.
15
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Повече БДЖ, повече влакове и по-малко магистрали и вдигане на ДДС и акциза върху горивата. От спестените пари за магистрали може повече влакове.
14
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
нено е кухоглав пуяк дето не го интересува нищо друго освен да направи пари.Ако ще и с кражби.Това е най-слабият министър на туризма в историята на слабите министри.
13
0
 
5
 
! Отговори
селтак преди 4 години
НАЙ-ДОБРЕ Е ПО БЪЛГАРСКИТЕ МАГИСТРАЛИ ДА СЕ ТЪРКАЛЯТ САМО ШВЕДСКИ ТАЛИГИ !!
12
0
 
11
 
! Отговори
1 преди 4 години
До АнонименТези коли с дима след тях не е задължително да са дизели, а и да са дизели 100% имат някаква повреда или намеса по изпускателната система.
11
3
 
15
 
! Отговори
до 98 преди 4 години
Явно си голям богаташ и еколог--по скоро и да не пушат на другите колите ти пречат, някак си ти обиват....защо постоянно да се набутвам на нови технологии след ,като работим за по 800 лв чисто и храним деца,аз разбирам от целия свят само ние да пушим -добре ама цял свят с изключение на БОГАТА Европа пуши, ама яко и никой две неможе да им каже ,аз ще оправям света,хич не ми пука--гледам да оцелея.. Комшията ми има 2-почти нови коли ,ама вчера свали 8 кубика дърва ,иначе колите не му пушат !
10
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен9Ти имаш ли си представа за какво говориш?Никъде по Света дизелите не са забранени като цяло.
9
17
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Оня ден се вгледах в колите минаваха такива,които оставяха димни следи след себе си,все едно са реактори на Чернобил.Кога ще се сипрат подобни коли от движение? Трябва да се забранят дизелите.Дори в Албания са забранени.
8
9
 
36
 
! Отговори
истината преди 4 години
Да се ЗАБРАНЯТ: Дъртите смрадливи дизели и автомобилите с ДЕСЕН ВОЛАН!!!! Как е възможно, в страна, където цялото движение е ориентирано за ляв волан, да се внасят автомобили с десен??? Това е предпоставка за катастрофи!
7
4
 
24
 
! Отговори
Agenta преди 4 години
Пунктовете за ГТП да почна да си вършат работата и ще има по добър ефект от някакви забрани. Новата кола не е гаранция за чист въздух.
6
2
 
32
 
! Отговори
вампириte преди 4 години
По - вредни автомобили от електричните са само 30 годишните дизели и то не е сигурно . За да се произведе тази батерия що вредни емисии са изкарани ..... А после не се знае и при рециклиране колко още ще замърси !!!!!!!
5
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
при 70 000 лв за електричка как да станеимам добър доход и все пак само мога да си мечтая за нова колаизключвам дачия понеже това след нема и 2 години и е за отпадъцишкода става и пак си говорим за 40 000 лв с full екстриами по-добре ми е 15 000 за вторъ ръка vw/audi на 6 години и като чукне 10 и почнат сериозните ремонтисе взима следващата
4
1
 
32
 
! Отговори
На пазар преди 4 години
А, доходи кога? Да не би електроавтомобилите да са подходящи за 25 лева надница?Докога празни приказки?
3
10
 
4
 
! Отговори
Веско преди 4 години
Стига глупости! Просто се качвайте на колите си по-рядко.
2
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Увеличават се митата върху вноса на старите дизели и всичко ще дойде на мястото си.
1
0
 
29
 
! Отговори
са преди 4 години
Най-електрефицираните държави са и най-богатите,а под ЕВРО 2 карат най-бедните!Така че работата,както за всяко нещо,опира до доходите.Иначе,лично за мен,ако има субсидия от 10-15 хиляди евро,веднага вземам електричка!