Битката за завода на Volkswagen приключила? Не, още имаме шанс

България с капацитет да произвеждат цели коли
238
Битката за завода на Volkswagen приключила? Не, още имаме шанс
Снимка: Reuters, архив

Според министъра на икономиката Емил Караниколов състезанието за новия завод на "Фолксваген" в региона не е приключило и не сме отпаднали от него.

"България продължава да работи и да прави всичко възможно тази голяма инвестиция да е у нас", коментира той пред bTV.

Още по темата

"През последните години автомобилният клъстер поиска среща с държавата и на нея ни убеди, че България е готова да произвежда цели автомобили. Последните няколко месеца се говори за сериозен интерес от един от най-големите стратегически инвеститори. България има капацитета да произвежда автомобили”, категоричен бе икономическият министър.

Амбициите са да се разкрият нови около 120 000 работни места, да има около 500 компании и по-големи обороти.

По отношение на новите изтребители F-16 ще получим това, което плащаме и което искаме.

"Ще има обаче и надграждане с допълнителните 8 самолета", каза министър Караниколов.
Той уточни, че приоритет на правителството е модернизирането на всички сили.

Това, което са поискали военните експерти, това ще получим. Авиацията иска да е модерна, развита и да отговаря на нуждите. Сигурен съм, че това е предвидено от тях”, каза Караниколов.

"Министерството на икономиката не разбира от самолети, но имаме пълното доверие на нашите военни експерти, които са заявили параметрите”, допълни той.

"Работихме по това България да придобие квалификация и способности да извършва ремонти на определени елементи от тези самолети. При последващи ремонти ще имаме капацитета те да се извършват от българската индустрия, тоест държавни и частни фирми, които тепърва ще се избират. Ще имаме възможността да развиваме пилоти и инженерен състав”, обясни министърът на икономиката.

Това именно е индустриалното сътрудничество – български фирми да извършват ремонтите. По този начин оборотите ще остават в България.

"Ако през годините успеем да развием този сектор като конкурентен по отношение цени и качество, ще може да участваме в процедури”, каза още министър Караниколов.

Той заяви, че няма конфликт с Красимир Каракачанов по отношение на ремонта на самолетите Су-25.

Министърът на икономиката призна, че България остава страната с най-ниски заплати в ЕС.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


238
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
149
3
 
6
 
! Отговори
Велики славяни преди 4 години
Нека да си развиваме IT сектора защото там са големите заплати и бъдещето! Умрял им е някой за 700 лева заплата на шиибаните шваби! Да не говорим пък за какви пари от Тол такси ще лапаме когато минават автовозите през нас напът за Румъния, Украйна, Полша, Русия и т.н!
148
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Абе ней ли да си живея животеца ... бреее 1100 лева заплатка! Карам си астричката по цял ден и си пия, не какво да е, ами Бургас 63 ...
147
7
 
4
 
! Отговори
Велики славяни преди 4 години
Да си правят завода в "братската" им Туркия! Кой ще си купи турски *** Фолксваген оттук нататък? Ще е както с турските телевизори Вестел ( разбирай всички най евтини *** - Телефункен, Тошиба, Нео, Ариели и т.н.), тоест само в краен случай и на промоция
146
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Ванката 160А без заплати? И какво, като се "изнасялааа печааалбатааа"? Иначе, седиш си на ръцете и нищо ...
145
3
 
6
 
! Отговори
Ванката преди 4 години
Не разбирам пък за кво се и натискаме. Колкото файда имаме от немските хранителни вериги, толкова и от тоз завод. Ще дават мизерни заплати и ще си изнасят печалбата.
144
4
 
8
 
! Отговори
Велики славяни преди 4 години
Голям праз! Умрял им е някой за 700 лева заплата които искат да дават и ще дават шиибаните шваби! Ние да си развиваме IT бизнеса че там е бъдещето а и големите заплати
143
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В чужди медии излезе информация ,че германците са предпочели ,да построят завода в гр.Маниса Турция,пред..... Саудитска Арабия!Май само ние си вярваме ,че ще правим автомобили!
142
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Компромисът е - WV в Турция,а за нас "Южен поток" без условия!
141
1
 
12
 
! Отговори
Лъжи и смешки преди 4 години
Ако герберастите не бяха изгонили умните 2 милиона българи, можеше всичките заводи на ФВ да се преместят тук, но сега им остана само възможността да пускат кьорфишеци.
140
5
 
2
 
! Отговори
Реалноста преди 4 години
в Измир са само рускините заработващи по гръб ...
139
3
 
22
 
! Отговори
ГНЕВЕН преди 4 години
Само сдухани и неграмотни герберунгели могат да твърдят подобни нелепости.Отдавна сме забравени от света.Герб са краварски слуги и под.логи. Язък за едни 2.2 млд , които ще станат над 3 млд докато пристигнат старите прахосмукачки Ф-16 ,модел 1974г! Летящите щайги са спрени от производство още през 2005г.А цената от 255 млн за бройка е двойно по-висока от тази на Ф-35.
138
3
 
18
 
! Отговори
Приятел преди 4 години
Завода ще е край Измир.Никой не иска да инвестира в държавата на Тиквата и шайката крадци около него.
137
3
 
4
 
! Отговори
ТАЙНА - МАЙНА преди 4 години
VW са поставили условие наредба от Н - 18 да отпдне СУПТО - то или отиват в Турция.
136
3
 
1
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
Дори и след като се oбpязах сектата ми бсп пак ще загуби
135
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Единственото което отиде е и мизерния шанс на бсп да спечели каквото и да е на изборите ....другарю
134
2
 
9
 
! Отговори
Шопо преди 4 години
Заводо ойде при приятелчето на Бойчето-Ердоган...
133
12
 
6
 
! Отговори
stoedin преди 4 години
Доста хора ги е яд на нещо тук. Прилича да са против развитието на държавата.
132
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Фолксваген да иде при султана дето викаш, че немците са нацисти и дето си прави южен поток и купува руски ракети!!! И ЕС му налага санкции за Кипър! Алоууу туй ЕС ли е или ние сме най- големите ***?
131
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А държавата ще има ли дял в завода, примерно 51%, или всичко ще бъде 100% собственост на немците? В някои държави използването на евтин труд се позволява само ако държавата има мажоритарен повече от 50% дял от завода, съответно и дял от печалбата, така идват пари и в държавата, иначе само използват евтината работна ръка и изнасят печалбата.
130
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименГотови сме да пълзим пред немците за да си построят завода тук, а същите пари, които инвестират ги пръснахме за абсолютно ненужни самолети. Можехме сами да направим такава инвестиция. Тъ.па държава! Немците нямат намерение да инвестират никакви пари, и никой не инвестира в България. Немците искат да си изнесат производството за да използват евтиния труд на ***, и няма нищо да инвестират, нито цент няма да има като инвестиция в българска частна или държавна компания.