3 ленти, 3 надлеза... МС даде пари за Южната дъга на София

В продължение на 4 години ще са необходими общо до 144 598 366 лв.
Обновена: 4 сеп 2019 13:53 | 4 сеп 2019 13:53, Анисия Иванова
35
3 ленти, 3 надлеза... МС даде пари за Южната дъга на София
Архив: Булфото

Правителството осигурява пари за околовръстното шосе на София от "Младост" до изхода за АМ "Тракия", съобщиха от пресцентъра на Министерския съвет.

В продължение на четири години ще са необходими общо до 144 598 366 лева, които ще бъдат осигурени от държавния бюджет и от приходите от тол таксуване за изграждането на 6,08 км от Софийския околовръстен път. Това е участъкът от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост". Средствата ще се усвояват на база фактически извършени разходи.

Първите реално отпуснати пари за дейности, свързани с изпълнението на проекта, са в размер до 13 919 367 лева. Те се предоставят по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2019 г.

В резултат на инвестицията отсечката между п.в. "Младост" и изхода за АМ "Тракия" ще бъде с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари към тях.

Пресичането с по-големите пътни артерии ще става чрез пътните възли "Стар Лозенски път", "Патриарх Герман", "Самоковско шосе" и "Младост" (ул. 406). Ще бъдат изградени три пешеходни надлеза и мостови съоръжения на реките Искър и Кална. Предвидена е и реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на елелектрически съоръжения, телекомуникации и др.

В резултат на изграждането на участъка от Софийския околовръстен път от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост" транзитният трафик ще бъде изведен от столицата и ще подобри движението на транспортните потоци по Трансевропейския транспортен коридор V.

Участъкът е от голямо значение, тъй като осъществява връзка между АМ "Струма" и АМ "Тракия" и провежда транзитния трафик от АМ "Калотина - София" към морските райони и границите с Турция и Гърция.

Чрез изграждането на Южната дъга на град София ще се подобри безопасността на пътуващите. Ще се намали разходът на гориво, което от своя страна ще доведе до намаляване на емисиите на парникови газове, на количеството на отделените фини прахови частици и на нивото на шума. Ще бъде достигната оптимална скорост на движение и ще се осигури комфорт при пътуването.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
1
 
6
 
! Отговори
Наблюдател преди 4 години
Мачкай, Бойко!
29
1
 
4
 
! Отговори
Аха преди 4 години
Дадох ширината като мярка защото под мен са я ползвали като такава. А околовръстното е с габарите на АМ тракия без да включваме локалните платна и тротоарите. А Вие господине да не би да работите в АПИ за да сте сигурен че изискванията към магистрален път са по "големи" (каквото и да означава това- носимоспособност на настилка или ширина на лентите или ширина на банкет и допустими дъги) от тези за околовръстния, защото аз съм точно на обратното мнение.
28
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хайде бързо си наредете поръчките към фирми на приятели, преди да ви е измел народа от власт...
27
0
 
7
 
! Отговори
Грух преди 4 години
Боже, 20 милиона ли е цената на километър?!
26
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вие от БСП защо не го построихте безплатно?
25
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Околовръстното не е магистрала, независимо колко е широко, а и магистралите могат да бъдат с 20 ленти или повече във всяка посока и да се говори за ширина е не просто смешно, а тъжно. Изискванията към магистралите са много по-големи, отколкото към това Околовръстно шосе на София и затова са и по-скъпи, но при ГЕРБ всичко е наобратното, за да се краде повече.
24
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
През 2010 година Плевнелиев каза, че километър от магистрала Тракия струвала 2,2 милиона евро (4,3 милиона лева). ГЕРБ май удвояват цената всяка година без значение какъв е пътя - магистрала или Околовръстно на София.
23
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
това околовръстно не трябва ли да е от бюджета на столицата , а магистралата около Ст Загора ще си седи вълнообразна със знаците с ограничение 90 то и с 70 не може да се кара , аман от такива Бойкови пътища
22
4
 
5
 
! Отговори
Аха преди 4 години
Ми естествено че не е магистрала. То е широко колкото 2 магистрали.
21
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Миналата година един министър на ГЕРБ (Нанков) каза, че в България 1 км магистрала се строяла за 3,1 милиона евро, а Околовръстното даже не е магистрала, но км струва 4 пъти повече от километър магистрала.
20
6
 
12
 
! Отговори
Аха преди 4 години
Не се занимавам с пътно строителство, но вие съвсем го взехте за мезе този път. Като толкова лесно и евтино се изгражда нов водопровод, канал, газификация, 4 пътни възела, заповядайте и го направете. Аз съм най- големия критик на всичките безполезни търтеи в парламента, но за да изказвате такива мнения не си имате и понятие от строителство, а може би и от нищо друго освен лентяйстване.
19
3
 
10
 
! Отговори
Математик преди 4 години
144 598 366 / 6,08 = 23 782 625,99 лв./км24 милиона лева за 1 км път?! От платина да беше, нямаше да е толкова много!
18
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За толкова пари + вече дадените за сега построената отсечка, в Австрия или Швейцария, щяха да са направили тунел под Витоша, директно от Църна Маца до колелото за Перник.
17
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
23,8 милиона лева на километър, а в САЩ на километър струва под 1 милион.
16
2
 
9
 
! Отговори
Подлогин преди 4 години
Ние асфалт не ядем , дайте ни КТБ та и да фалираме
15
1
 
11
 
! Отговори
Опор точков преди 4 години
А защо не ги дадохте за партийно субсидии тези пари ?? Има партии които гладуват ,делят от залъкъ си за телевизия
14
2
 
15
 
! Отговори
Цанко преди 4 години
Това добре, ама каква връзка със а.м. Струма ? Целия трафик ше се набие на Бояна и там край, този етап ще е ключов. Сега ше се премести тапата само
13
5
 
16
 
! Отговори
Victimized преди 4 години
До 13 За по малко пари правят тунели и магистрали в Норвегия ве приятел, там сигурно са на 300 евро месечна заплата нали?
12
21
 
10
 
! Отговори
един друг преди 4 години
До всички питащи "не е ли много": ами не е много, защото работниците, които ще работят ще работят на обект в София. Те са дошли тук за да получат по-висико заплащане. За да го получат се получава, че и себестойността е по-висока. Какво не ви е ясно. По същата причина и жилищата тук са по-скъпи. Просто заплатите на работниците са по-високи. И понеже и жилищата са по-скъпи от там и наемите са по-високи. Само с питане се занимавате по цял ден. Нещо да свършите ли?
11
7
 
8
 
! Отговори
iceblast88 преди 4 години
До ДреЩе видите тоя път колкото ние видяхме магистрала Русе - В. Търново! Ще си виси в проек 30г.+ и по време на избори ще ви вадят прашасалата папка да ви я развяват пред очите, че уж нещо ще се прави. Ама пък и вие все пак сте София, може пък и да се случи преди да се родят правнуците ви! При вас поне нещо от дъжд на вятър се случва, я на някои дупедат ще му е писнало да кисне по задръстване, я някои от родата на Тиквата ще му се обади и ще му се примоли за тоя път и ще стане, някога!