От София до Варна по магистрала "Хемус" от 2024 г.

Това бил реалистичният срок, но можело и да се съкрати
58
От София до Варна по магистрала "Хемус" от 2024 г.
Снимка: МРРБ

През 2024 г. ще пътуваме по автомагистрала „Хемус“ от София до Варна. Това е реалистичният срок. Ако сме оптимисти, можем да го съкратим. Предвидили сме всички възможности за забавяне на процедурите заради обжалвания. Това съобщи пред bTV заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. И добави, че АМ „Хемус“ е мечта не само за цяла Северна България, но и основен приоритет.

Нанков напомни, че за „Хемус“ има осигурено финансиране от държавния бюджет. То е от излишъка с добрата фискална политика на финансовото министерство и с волята на правителството. Насочили сме максимално усилията на държавата и местната власт за нейното доизграждане, каза Николай Нанков.
Южната дъга на Софийския околовръстен път, дълга малко над 6,1 км, ще бъде пусната в цялост след август месец следващата година. Участъкът, който свързва АМ „Тракия“ и Цариградско шосе с ж.к. „Младост“, е един от най-натоварените в страната.

Процедурата за строителството на тунел под вр. Шипка е под условие при осигуряване на финансиране. Такова ще се търси по линия на бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“, чрез бъдещи постъпления от тол такси или други инструменти – европейски средства или заеми. Малко над 240 млн. е цената, на която е обявена обществената поръчка, като се очаква тя да бъде намалена. Тунелът ще бъде най-дългият в България – малко над 3 км. Ще има още 4 малки тунела, 6 виадукта и мостови съоръжения.

На АМ „Струма“ в момента се проектират и са възложени за изпълнение нови екологични мерки за съществуващото трасе през Кресненското дефиле. Отсечката може да бъде завършена и с национално финансиране от тол системата, а средствата в този програмен период да бъдат пренасочени - например към АМ „Европа“, заедно с жп отсечката, което ще е доказателство за интегрирания и комплесен подход при определяне и изпълнение на транспортните проекти. Първият участък от магистралата до Калотина предстои да бъде завършен през тази година.

Идеята за разширяване на АМ „Тракия“ между София и Пловдив не е изоставена. Предстоят геоложки проучвания на трасето.

На въпрос дали ще има финансов ресурс за продължаване на програмата за саниране, както иска Камарата на строителите в България, Нанков каза, че „някои провъзгласили се за говорители на гражданското общество“ като Мая Манолова още вчера са хвърлили обвинение, че вече е заделен ресурс и той ще бъде откраднат, което са пълни глупости. Зам.-министърът напомни, че програмата е изключително важна заради ефекта от нея за стандарта на живот на хората. Има механизми за нейното продължение, ще бъде подложена на обществен дебат - важно е да има политически и обществен консенсус, каза Нанков. И добави, че, ако приоритетните инфраструктурни проекти дават условия за работа на големите строителни компании, то в санирането участват малки и средни, регионални компании, които бързо осигуряват заетост на населението по места.

По отношение на искането на строителния бранш да може да се работи между 14 и 16 часа Нанков посочи, че промяната трябва да бъде подложена задължително на обществено обсъждане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
54
0
 
3
 
! Отговори
Благой Благоев Кръст преди 3 години
САМО ПАРТИЯ ГЕРБ ЩЕ Построи АМ ХЕМУС За съжаление нито на да българия нито на ВЪЗРАЖДАНЕ нито дсб нито Бсп нито НЕМА ТАКЪВ НАРОД нито на платформата на Бесепарката Мая Манолова Изправи се България не им Приоритет Строежа На АМ ХЕМУС
53
0
 
3
 
! Отговори
Благой Благоев Кръст преди 3 години
БСП ДА БЪЛГАРИЯ ВЪЗРАЖДАНЕ НЕМА ТАКЪВ НАРОД И ДСБА САМО ПАРТИЯ ГЕРБ ПОСТРОИ АМ ХЕМУС
52
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Не уточниха дали ще бъде от нашата ера.
51
1
 
2
 
! Отговори
Lulu преди 3 години
Ще видим дали ще е 2024
50
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Магистрали, Магистралии ))))) Народа Вируси го Яли !!!!
49
0
 
3
 
! Отговори
серена преди 3 години
В СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРИЯ НИКОЙ НА НИКОГО НЕ ВЯРВА И ТОВА СЕ НАТРУПВА С ГОДИНИ.НСИ ОТДАВНА ИМА СЛАВАТА НА КРЪЧМАРСКИ,СЕЛСКИ ТЕФТЕР,КЪДЕТО СТЪКМИСТИКАТА Е ЦЕНТРАЛНА ФУНКЦИЯ.УПРАВЛЯВАЩИТЕ гроб,ОТДАВНА ПОГРЕБАХА ИСТИНАТА,ВЯРАТА,ОБЕЩАНИЯ,СЛОВО И СВОБОДА ПОД 111 САНТИМЕТРОВ ПЛАСТ НИСКОКАЧЕСТВЕН АСФАЛТ,ХЕМ ЧЕСТО СЕ РЕМОНТИРА,ПАРИ СЕ ПРИБИРАТ И ХОРАТА ЗА ПОСЛЕДНО ИЗПИРА!
48
0
 
4
 
! Отговори
Дуро преди 3 години
Вижте цените на километър от магистрала в ЕС,Щатите,Австралия и ще ви стане ясно къде и колко се краде в Европа!Първенци сме!
47
8
 
10
 
! Отговори
бг каскет преди 3 години
До Highwaytohellтук магистралите се строят от 1970 и още не са довършени.как да ги довършат като каскетите фалираха България през 1978, 1987, 1990, 1997 и 2014?
46
7
 
16
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Нещо като Американските самолетчета а? Уж ги платихме.Ама ги НЯМА ОЩЕ?! Изби рибата със своето управление на пук на всички и всичко др Борисов 10 жалки годинки вече!
45
11
 
9
 
! Отговори
Тео преди 3 години
До Анонимен"Гласувайте за БСП щом смятате че ГЕРБ крадят парите докато строят Хемус. БСП ще ги откраднат без да построят нищо."Много ясно! Все едно ми казвате не гласувайте за Ал Капоне, ами за Пабло Ескобар! Ал ще окраде всичко, което Пабло е сътворил с тоооолкова много труд! А) Ако завършат Хемус до 2024 лично бих черпил Б.Б. с Джони син етикет. Или някой хубав Глен ... което си избере. Тия ги слушам от 2000 година. По-скоро САЩ ще стъпят на луната, отколкото нашите да завършат АМ Хемус!
44
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Но само след попълнена декларация!
43
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Натоварената отсечка между Младост и магистрала Тракия всъщност и сега може да поеме автомобилите, ако ги нямаше трите светофара, които затапват Околовръстното. Разбира се по-добре ще е с повече ленти, но като гледам как ограничават скоростта, вместо по-бързо, ще се минава по-бавно.
42
14
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Гласувайте за БСП щом смятате че ГЕРБ крадят парите докато строят Хемус. БСП ще ги откраднат без да построят нищо.
41
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Колкото по-дълго ГЕРБ строят магистрала Хемус, толкова повече и по-дълго ще крадат чрез нея. За качеството да не говорим. Ако бяха строили така в нормална държава, щяха да ги избесят по околните дървета.
40
4
 
23
 
! Отговори
от рисковата група преди 3 години
Пътувам по Хемус от 2012. Голямо предизвикателство! Дали до 2024 ще свършат с ремонта на ремонта на тунелите на Витиня? Просто питам. В същия времеви период китайците направиха 55 км мост в морето от Хонг Конг до Макау. Китайска му работа! А те май и с Ковид 19 се оправиха за 50-60 дена. Как стават тия работи. А нас ни спират да обработим овошките, лозята и засадим градините на село. "Тия с разсада ги връщаме": хвалят се от КПП то. "Не отиват на работа, не може да напускат София!" Браво!
39
8
 
7
 
! Отговори
атакист преди 3 години
Аз си промивам изкуфелия мозък с ТВ Алфа
38
9
 
6
 
! Отговори
цоциалист преди 3 години
Мене ме е яд на всичко което строим.
37
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Програмата за саниране е уникална глупост и откровена разсипия. До тук са изхарчени 4 милоарда за разкрасяване на блокове, на които животът изтича. С тази програма НЕ се прави истинско саниране и НЕ се идължава експлоатационният срок на сградите. С тези милоарди можеше вече да сме построили Беле е и щеше да е инвестоция, а не разсипия. Няма да говорим за това че някакви хора , брз никакви критерии полуват държавни пари за частните си имоти. Пълна лудост!
36
2
 
7
 
! Отговори
Anonimen преди 3 години
Tozi chovek govori fantastiki.Ot minalata godina strojat na Hemus 2 otsechki sa okolo 25 km ,koito se nadiavat ds zavarshat prez 2021.Kak moje ostsnalite and 200 km da se postrojat samo za 3 godini."Alisa v sranata na chudesata"
35
4
 
17
 
! Отговори
Highwaytohell преди 3 години
Цената на летящите коли вече доближава цената на луксозните автомобили. На други места се строят магистрали, които не се нуждаят от ремонт 50 години, а тук магистралите се строят от 1970 и още не са довършени.